Splinter Cell: Blacklist podporuje stealth ekonomikou
zdroj: Archiv

Splinter Cell: Blacklist podporuje stealth ekonomikou

20. 7. 2012 19:36 | Preview | autor: Adam Homola |

Ubisoft se rozhodl pro Splinter Cell: Blacklist dělat docela sympatické videoblogy, ve kterých bude odpovídat na otázky hráčů. A ti jich mají, jak známo, v zásobě vždycky nepočítaně. V úplně prvním video blogu se ujal slova Zack Cooper, který v Ubisoftu pracuje jako Community Developer a ujistil nás o třech zásadních věcech, které fanoušky po odhalení hry na E3 znepokojovaly. První věc je “non lethal combat” - tedy možnost nepřátele nezabíjet, ale jen je omráčit. Ta ve hře samozřejmě bude. Když budete mít v ruce nůž, nic vám nebrání ho použít, ale když budete mít holé ruce, nemusíte se bát. K dispozici budete mít spousty pohybů, které pošlou protivníka do říše snů.

Druhou věcí, kterou nám Cooper prozradil, je systém herní ekonomiky. O tom se ještě moc neví a ani po novém videu nejsme o moc chytřejší, ale alespoň víme, že to bude mít přímou návaznost na samotnou hratelnost. Splinter Cell: Blacklist, ač by se z E3 videa mohlo zdát, že to bude výrazně akčnější, bude pořád hlavně o stealth postupu. K tomu budou vývojáři hráče motivovat pomocí ekonomického systému. Když se k nic netušícímu nepříteli nepozorovaně přiblížíte a sejmete ho, aniž by vás kdokoliv viděl či slyšel, budete za to štědře odměněni.

Bohužel žádné další detaily o odměňování nám Cooper neprozradil, stejně jako nevíme, co přesně budeme moct s odměnou dělat. Dostaneme balík bankovek a půjdeme to rozfofrovat do kasina? To asi ne. Že by nějaký nákup nových zbraní a hraček? Hm... Ekonomický systém má být ale jen jednou z mnoha motivací ke stealth postupu. Což samozřejmě neznamená, že by vás vývojáři trestali, kdybyste se chtěli hrou prostřílet. Za to asi taky něco dostanete, ale stealth by měl hrát prim.

Posledním tématem, kterému se Cooper v prvním videu věnoval, je temnota. Hráči měli opět obavy, že se bude celá hra odehrávat ve dne a staré dobré schovávání ve stínech už nebude tak podstatné, jako kdysi. Inu, není tomu tak. Ve hře budou pochopitelně i denní mise, ale nebudou tam jenom ty. “Chci, abyste věděli, že máme mapy, které jsou zasazeny do noci, do rána, jasného denního světla, bouře, interiérů, exteriérů. Bude tam spousta variability. Berte to tak, že teroristická a protiteroristická aktivita není něco, co by se mělo odehrávat jen nutně mezi osmou večerní a osmou ranní. Můžete být v klidu, stínů bude ve hře dostatek,” ujistil hráče Cooper.

zdroj: Archiv

Tolik z prvního video blogu Ubisoftu. Co z toho plyne za ponaučení milí hráči? Nemá cenu posuzovat hru podle prvního a jediného traileru. Navíc ještě podle traileru (videa), který byl na E3, kde musí otevřít ústa velmi širokému publiku ve velmi krátké stopáži. Stačí počkat na nějaké delší gameplay video, nebo pak na samotnou hru a uvidíme, jestli Cooper kecal, nebo ne. Zatím mu ale budeme věřit.

Nejnovější články