Jak oznámil šéf firmy Keiji Inafune, hra vzniká ve studiích Ninja Theory (autorů Heavenly Sword nebo Enslaved) proto, že japonská vydavatelská společnost chce dále pronikat dál na euroamerický trh. I když samotná hra tedy vzniká v cambridgských studiích Ninja Theory, pracuje na ní dálkově také americký producent Alex Jones a v roli poradců zase spousta Japonců, kteří se angažovali ve vývoji předchozích dílů série.
To vše je důvodem k tomu, aby bylo nové DMC označováno za restart série, k čemuž autoři dospějí stejným fíglem jako třeba poslední filmové bondovky nebo filmy s Batmanem.
DMC se bude odehrávat ještě před událostmi z původních her, kdy je hlavní hrdina Dante nejenom na pohled mladší, ale také mnohem povahově nestálejší. Sami vývojáři ho označují za rebela, který si dává záležet i na svém vzhledu, o čemž vzhledem k historii Dantových červených kožených bund nelze pochybovat.
Co se děje týče, podle tiskové zprávy se podíváte do světa, kde "se hranice dobra a zla rozplývá" a Danta tu prý konkrétně rozzuří nějaký věrohodný objev či překvapivá informace. Další přísliby jsou velmi abstraktní: autoři se dušují za vybalancovaný mix bojů na blízko a střelby, za nové zbraně, síly i obměněný způsob hraní se silně interaktivním prostředím. Za zvážení stojí také domněnka některých fanoušků, že logo nápadně připomíná graffiti a tím chce Capcom říci, že nové DMC bude taková "pouliční" mlátička.
Jinak za sebou ale Capcom nechal jen spoustu otázek: kdo je ta příšera/hlava z debutového traileru, v němž Dante típne cigaretu právě do oka téhle... věci? Jak se to bude mít se sbíháním stěn budov a jaktože umí Dante už takhle brzy házet po nepřátelích celá auta? A proč se ho vlastně v traileru tolikrát ptají, jak se jmenuje, že by nějaké výpadky paměti či snad souvislost s blázincem, kde se Dante dle některých má nacházet? Na to zatím neumí odpovědět ani Hideaki Itsuno, ředitel vývoje čtvrtého dílu hry a nyní asistent při vzniku nového DMC. Je si ale jistý, že tahle hra bude bezpodmíněčně pecka - inu, jeden nikdy neví.