Kdo se mu věnuje pak ví, že se začíná vytvářet velká propast mezi tím, jak multiplayer zpracovává Call of Duty a jak Battlefield 3. Když si nyní pročítám souhrn novinek a vlastností, které se objeví v Black Ops 2, začínám pomalu ztrácet přehled o formátu hry a přijde mi, že funkci základních zbraní přebírají jiné prvky – perky, divoké karty a streaky.
Každopádně jedním z nekontroverzních a snad dobrých kroků je zrušení systému povolání. Ty nahradí systém Create-A-Class, v němž dostanete deset bodů a ty si rozdělíte do perků, zbraní a vybavení dle svého gusta. Na jednu stranu vidím velkou flexibilitu, na druhou to může celý systém rozhodit do podoby, kdy se vykrystalizuje jeden účinný model nebo jejich minimum. Dokonce už sebou nebudete muset tahat poboční zbraň.
Za body půjdou pořizovat i takzvané divoké karty, za něž si pořídíte další bonusy. Třeba, že si vezmete dva perky najednou. Divoké karty umožní vzít víc granátů, víc vybavení zbraní, prostě znásobí počet limitovaných slotů.
Jako pozitivní vidím nahrazení killstreaku „Scorestreaky“, což je přesně to, co názvy napovídají. Bonusy, které získáváte za sérii zabití nahradí systém, kdy je dostanete za dosažení určité hladiny bodů. Více se tak podpoří funkce neagresivních rolí, tedy podpůrných, které nemají za úkol dělat Ramba, ale pomáhat spoluhráčům či škodit protivníkovi nepřímo. Odměny budou různé. Klasické UAV, ale i třeba novinky jako jo stacionární emitor Guardian, který zpomaluje nepřátele nebo raketa Hellstorm, která se po výstřelu rozdělí na šest menších projektilů.
Některé systémy, které řídí AI půjde přebrat pod vlastní kontrolu, ovšem budete u toho vystaveni nepřátelské palbě. Z většiny nově zmíněného vybavení je jasné, že bude hra těžit ze svého futuristického settingu. EMP granáty budou pro střety s elektronickými oponenty a technikou. Objeví se nová kategorie zbraní, takzvané Uber Weapons, kde bude třeba i příruční gatling Death Machine a nebo granátomet War Machine. Celkem bude možno získat 55 úrovní, ale ani tak se vám neodemkne vše.
Je jasné, že se Black Ops 2 snaží prohloubit prvky, které už se nějakou tu dobu budují a odlišují sérii od velké části konkurentů. Je to dobře, protože pak si člověk může jasně říci, co od dané hry a jejího multiplayeru chce a zda mu vyhovuje tenhle přístup či jiný. Je to vlastně lepší, než abychom tu měli opakující se modely, které nebudou příliš odlišné.
14. 8. 2012 12:27 | Preview | autor: Aleš Smutný |
Multiplayer je hlavním hraním motorem současných válečných FPS poté, co vyprchá většinou nevýrazný dojem z ne až tak dlouhé kampaně.