Závody cestovních vozů jsou plnohodnotnou součástí hry, která má mít hned několik úrovní, na nichž předvede reálný odraz tohoto typu závodů. K podtržení reality by mělo posloužit rozšíření startovního pole na dvanáct živých a šestnáct AI jezdců, potažmo agresivity umělé inteligence, jak dí profi jezdci ve videu.
James Conway, jeden z hlavních designérů ovládání aut v GRID Autosport, k tomu poznamenává: „TOCA automobily jsou specifické. Lehké, dobře drží na silnici, ale nezávisí tolik na přítlačné síle. Jsou navržené pro strhující závody, kdy je nárazník na nárazníku a škála sahá od Kategorie C až po nejvyšší Stock Cars a Super Tourers. Jde o stabilní vozy, které dávají jezdcům jistotu při projíždění rohů naplno a zvládnou i občasné kolize s rivaly.“
Patrné budou rozdíly mezi auty s předním a zadním náhonem. Auta se zadním náhonem mají lepší kontrolu trakce při startu a výhodu na rovinkách, ty s předním zase lépe zvládnou zatáčky. Řidičům vozů s předním náhonem zase hrozí při špatném odhadu nedotáčivost vozu, ale naopak nebudou tolik trpět přetáčením. A právě znalost vozu a jeho přizpůsobení vašemu stylu jízdy rozhodne o tom, jak úspěšní budete. Nejen v TOCA závodech, ale v celém GRID Autosport.
GRID Autosport v TOCA závodech nabídne 100 tratí ve 22 lokacích, možnost provětrat nové i starší vozy včetně Hondy Civic Touring Car, Ford Focus ST Touring Car, Holden VF Commodore, Ford Falcon FG nebo Nissan 1991 či Ford Sierra RS500 Cosworth Group A.
Toho všeho se v Evropě dočkáme už 27. června pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360. Je jasné, že Codemasters neberou tento titul na lehkou váhu a myslí to s proklamovaným návratem ke kořenům vážně. Jen aby ty kořeny byly také zábavné...
zdroj: Archiv