Principy soubojového systému v Elder Scrolls V: Skyrim
zdroj: Archiv
Preview

Principy soubojového systému v Elder Scrolls V: Skyrim

25. 1. 2011 20:20 | autor: levis |

Americký časopis Game Informer pokračuje s odhalováním RPG Elder Scrolls V: Skyrim (zevrubné preview, popis magie), přičemž dnešní nášup informací se týká systému soubojů. Bethesda se rozhodla dovolit hráčům, aby drželi dvě zbraně naráz, případně se vybavili třeba jednou zbraní a jedním kouzlem či klasickým kombem meč a štít. V herním menu si navíc jednotlivé kombinace budete moci předem navolit a pak je uprostřed boje jednoduše vybrat z bookmarků. Samotné souboje by měly působit mnohem hektičtěji než v současných RPG, a to především díky vizuálním efektům fyzikálního systému Havok: např. když se začne třást kamera.

Pokud si při šermování nedáte pozor, nepřítel vás vychýlí z rovnováhy a celý obraz se zhoupne s vaší postavou, což vám samozřejmě zamotá hlavu a zároveň budete na okamžik zcela nekrytí. Zjevnou inspirací z žánru akčních her je také zařazení zvláštních animací pro konečné zabití: podle toho, jakou budete v ruce držet zbraň, kdo proti vám bude stát a v jaké fázi se souboj zrovna nachází, hra automaticky vybere příslušnou animaci a nechá vás soupeře "dorazit" zvlášť efektním způsobem. To ale pořád není všechno.

Specializace kvůli perkům

Svého válečníka se prý vyplatí naučit jedné konkrétní zbrani - čím déle se na ni budete specializovat, tím rychleji získáte všechny potřebné perky. Třeba při časté práci s mečem si osvojíte perk s větší šancí na kritický úder, naopak sekyrový perk vašeho hrdinu naučí švihat tak, aby nepřítel po každé utržené ráně krvácel.

Pozornosti by nemělo ujít ani několik způsobů kouzlení: ačkoliv ještě není zřejmé, zda půjde kombinovat jednotlivá kouzla, rozhodně se naučíte čarovat na několik způsobů. Třeba s ohněm budete moci buďto vytvořit ohnivou kouli, rozprášit kouzlo jako z plamenometu, vzít si oheň do rukou a pokusit se nepřítele co nejrychleji sežehnout anebo kouzlo umístit do příhodně nastražené pasti. Díky enginu Havok prý magie vypadá opravdu k světu - však ne náhodou si autoři vzali inspiraci z toho, jak efektní bylo používání plasmidů v konkurenčním BioShocku.

Správné načasování

V samotné mechanice soubojů jinak bude hodně záležet na správném načasování: pokud si dobře naplánujete blokovací pohyb, svého soupeře překvapíte klidně i nečekaným protiúderem. Blokovat budete moci i bez štítu oběma meči zároveň, samozřejmě to ale nebude ani zdaleka tak účinné. A jestliže se vám ze souboje zachce utéct, ani to nepůjde samo od sebe - pro šanci na útěk musíte nejprve nepřítele udeřit, pak se rychle otočit, začít sprintovat a doufat, že příští rána vás už mine.

A jedna drobnost na závěr: viceprezident Bethesdy Pete Hines dnes v rozhovoru s VG247 oznámil, že i budoucí tituly od této společnosti budou používat engine Skyrimu. Těšíte se?

Nejnovější články