Preview Mercenaries 2: World in Flames
zdroj: Archiv
Preview

Preview Mercenaries 2: World in Flames

19. 1. 2007 14:14 | autor: Redakce Games.cz |

Drsný motorkář disponuje ještě více způsoby řešení problémů a schopností efektivněji ničit zalidněné městské aglomerace.

Tahle third-person akce, pokračovatel nesmírně zajímavého konzolového dobrodružství sázejícího na otevřený svět a vysokou míru interakce v rámci fiktivního válečného konfliktu, se nám pomalu a polehoučku vybarvuje. Leccos už naznačila starší newska, třeba zřejmou orientaci téhle hry na platformu PS3 (velmi pravděpodobná je i X360 verze), a v těchto intencích tu jsou další informace. Mercenaries 2: World in Flames nabídne pochopitelně mnohem větší propracovanost, tady také ve smyslu vybudování lepšího příběhového pozadí a motivace pro hlavního hrdinu, který by i díky uvedeným skutečnostem měl mít již určitou osobnost. Prozatím je v úloze žoldáka potvrzen toliko Mattias Nilsson, který byl v prvním dílu bývalým mariňákem švédských barev, ve dvojce však jde o tvrdého motorkáře, kterého Švédsko stíhá. Možná také za to, že jeho oblíbeným jídlem má být slaná lékořice.

Na rozdíl od minulosti se nyní ocitnete v zalidněných městských aglomeracích a budou to právě civilisté, co budou vymezovat váš postup herním světem. Možnosti, kudy se budete moci ubírat a kudy nikoliv, přičemž své si k tomu řekne váš aktuální kontrakt. Zajímavostí je fakt, že případné "škody" na jejich životech, potažmo na objektech (v prvním případě se lidé mohou dostat do nějaké přestřelky, ve druhém si k tomu mnohé řekne akční rádius výbušnin) nejsou příliš tolerovány, obé má ovlivnit skutečnost, kdo s vámi bude posléze ochoten spolupracovat a jaké mise budou na výběr. Ale ať již půjdete kamkoliv, zřejmě dosti často narazíte na jeden z architektonických "skvostů", jež zde představují těžební věže, co bude možné nesmírně efektně ničit. V téhle souvislosti se hodí zmínka o pokroku ve zde nabízeném modelu destrukce; budovy a objekty mají mít několik fází, kterými procházejí až do svého úplného zničení, neboli půjde poničit třeba jenom dílčí část domu, apod. Při tomhle počítání se plánuje se zohledněním, z jakého úhlu či výšky vedete kupř. raketový atak na určitou budovu, kde se nadějete odpadávání určitých fragmentů, co mohou dopadnout na v ulici stojící auto a pochopitelně jej okamžitě uvést blízko statusu "šrot". A nebo zasáhnout kolemjdoucí a s pomocí rag-doll fyziky si s nimi pohrát skrze smrtelné kotrmelce.

zdroj: Archiv zdroj: Archiv zdroj: Archiv

Tvůrci chtějí v případě pokračování nabídnout skutečně next-gen zážitek, nikoliv jen standardní vylepšení v oblasti grafiky. S tím souvisí ještě větší volnost a svoboda pro vaše konání, resp. způsoby řešení problémů. Malý příklad. Stojíte na vrcholu kopce a pod sebou máte základnu, u níž se potřebujete zbavit ozbrojených stráží. O kus dál je příhodně přistavená cisterna. A vedle auto. Vezmete tedy do ruky pušku odstřelovačku a do nádrže cisterny uděláte díru, z níž začne proudit hořlavé palivo - příhodným směrem, k zaparkovanému autu. Pak jen přilákat stráže. Rozstřelíte tedy předního sklo auta, konečně dost velký rámus na to, aby vojáci projevili snahu zjistit, co se vlastně děje. A když se dostanou dostatečně blízko, další precizní střela, která se otře o auto a vytvoří potřebnou jiskru, zažehne rozteklou hořlavinu a náhlé vzniknuvší ohnivý jazyk dá rychlý polibek otevřené cisterně s výbuchem, který udělá s blízkým okolím okamžitý konec. Tohle okolí přitom mohou tvořit např. příslušníci drogového kartelu či podobných podobně renomovaných společností.

Ve hře se dočkáte také zbrusu nových bojových strojů, speciální pozornost zaslouží britský stíhač Harrier s manévrovatelností helikoptéry, s čímž souvisí povědomí, že vyjma výrazně větší rozlohy hry, než tomu bylo v prvním dílu, se podíváte i do pořádných výšek. Z nichž budete moci snáze vést útok na některé výškové budovy. Ale pozor na údajně vyspělou AI, která má různými způsoby vyhodnocovat různé situace. Např. přistanete s helikoptérou a vydáte se po vlastních vstříc nepříteli. Ten také na základě vaší vzdálenosti od něj realisticky odhadne, jestli bojovat a nebo se raději střetu vyhnout - aspoň do té doby, než se mu podaří ukořistit vaší nehlídanou helikoptéru. Různí lidé, různé frakce budou reagovat odlišně na vaši přítomnost, v čemž budou hrát roli vaše předchozí skutky a spříznění s tou kterou frakcí nebo konkrétními osobami. Rozmanitost zbraní a zbraňového potenciálu, otevřenost světa a bohaté možnosti, co tady podniknout, dělá z Mercenaries 2: World in Flames kandidáta na akční hru roku. Snad ji tvůrci stihnou dokončit ještě v tomhle roce!
zdroj: 1UP

mart

Nejnovější články