Za tímhle nápadem i jeho provedením nestojí samotní EA a překvapivě ani firmy spojené s vývojem podobně laděného Spore, nýbrž jinak vcelku neznámé a nezávislé vývojářské studio Naked Sky (autoři loňského Star Treku DAC). Slibují, že během hraní budete postupně sbírat útržky dat, které vám nakonec zpřístupní až dvacet nanoupgradů, od zbraní a obranných systémů až po pohybové částice či další zvláštní skilly vašeho Microbota. Tímhle způsobem bude zároveň postaráno o jedinečné přizpůsobení svého stroje, poněvadž ve hře jsou prý celé miliony kombinací.
Součástí hry bude též kooperativní multiplayer s možností se kdykoliv odpojit či zase znovu připojit do jiné hry. Stejně tak tu bude možnost upravit si vlastního nanorobůtka v jakémsi zvláštním kooperativním editoru.
MicroBot vyjde koncem roku na Xbox Live Arcade a PlayStation Network.