Hra Disintegration od tvůrce Halo hodlá redefinovat žánr sci-fi stříleček
zdroj: Archiv

Hra Disintegration od tvůrce Halo hodlá redefinovat žánr sci-fi stříleček

16. 8. 2019 11:35 | Preview | autor: Patrik Hajda |

Marcus Lehto je jedním z tvůrců série Halo, na které pracoval až do Halo: Reach. Následně se odtrhl od Bungie, založil si vlastní studio V1 Interactive a v něm začal s několika dalšími veterány, ale i nováčky pracovat na sci-fi střílečce Disintegration. Tu nám ukázal minulý měsíc v kratičkém a prakticky nic neříkajícím videu, nyní ale dostáváme víc detailů díky obsáhlému článku v časopisu EDGE.

Poslední číslo časopisu EDGE právě dorazilo na zahraniční stánky a rozjelo i svůj digitální prodej. Na jeho stránkách je jistě spousta zajímavých recenzí, dojmů, témat a dalšího čtení, ale nás zajímá úctyhodných 16 stránek o Disintegration.

Z těch se dozvídáme první konkrétní informace o nevšedních lákadlech hry ještě předtím, než se nám novinka ukáže skutečnými záběry z hraní v pondělí večer během živé show otevírající Gamescom (kterou budeme streamovat z naší pražské kanceláře).

To, co uvidíte v kratičkém teaseru níže, je takzvaný gravcycle, tedy jakési ozbrojené vznášedlo, které bude vaším nejvěrnějším společníkem. Gravcycly budou mít různé třídy, ale nejsou tou jedinou položkou, kterou budete mít pod palcem.

zdroj: Archiv

Vznášíte nad zemí a zřejmě se tedy budete starat o vzdušný boj, ovšem zároveň máte k ruce jednotku čtyř pěších vojáků, kterým budete udílet rozkazy pro boje tam dole. Lehto tento koncept popsal tak, že prim hraje váš pilot, zatímco gravcycle je vaše pravá ruka a vojáci zase ta levá. Zkrátka nedílné součásti.

I příběhové zasazení je poměrně zajímavé. Octnete se v budoucnosti za 150 let, kdy lidstvo nakazila nějaká smrtelná choroba. Ti, kteří se jí chtěli vyhnout, nahráli své mozky do robotů s tím, že až choroba pomine, zase se nějak vrátí do lidských těl.

Všichni lidé nakonec nevymřeli a rozhodnutí zrobotizovat svou formu vyvolalo občanskou válku mezi naturály a integrovanými. Vy hrajete za zrobotizovaného člověka, který však nebojuje proti přírodní formě, ale jakožto rebel jde proti robotizovaným jednotkám Royonne.

edg_p1(44) zdroj: Archiv

Lehto zdůrazňuje, že většina zrobotizovaných lidí jsou normální novináři, učitelé, prodavači, policisté… Žádní trénovaní vojáci, ale obyčejní lidé, kteří se chtěli vyhnout nákaze a zase se vrátit do svých těl, ale jejich rozhodnutí je postavilo proti části společnosti a museli tedy do boje.

Příběhová kampaň obsáhne 13 misí, které vám dohromady zaberou 10–12 hodin. Jinak samozřejmě nebude chybět multiplayer. A co se pocitu ze střelby týče, prý je hodně podobný hrám od Bungie. Lehto se ostatně netají tím, že má Halo zakořeněné v DNA a nemůže tedy jednoduše dělat střílečku, která bude pocitově úplně jiná. A to nám asi ani nevadí (na rozdíl od různých vydavatelů, kteří to prý vnímají jako plus i minus zároveň).

Víc se dozvíte v samotném časopise a v pondělí ve videu.

Nejnovější články