Fallout 3 - preview #2
zdroj: tisková zpráva

Fallout 3 - preview #2

15. 3. 2008 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Jak slíbila, začala Bethesda pouštět další hrstky informací.

Autor: Ještěr
Publikováno: 15.března 2008

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Jelikož třetí díl "Fallouta" platí za jeden z nejočekávanějších titulů roku 2008, je lukrativní zveřejňování nových informací záležitostí úzkého kruhu velkých ryb, mezi něž jistě patří dubnové číslo zahraniční edice papermagu OXM. Ten se sice nepředvedl tolik jako vloni Game Informer a např. jejich minisérie otázek na vývojáře působí pro zasvěcené mimořádně pitomě. Přesto z toho koukají nové drobečky, které mohou dát nebohému novináři sakramenskou práci sesbírat a vytřídit. Takže hurá oprášit staré jazýčky na vahách a šupem naklánět podle nových pohledů!

 Unikátní nádech
"Myslím, že říkat Falloutu 3 Oblivion s kvéry je pěkně diskriminující," svěřuje se lídr projektu, Todd Howard z Bethesdy a dodává: "Takhle to prezentujeme před, hmm, konzumně orientovaným, sérií nezasaženým publikem. A těm se to strašně líbí," říká, aby naznačil, že oblíbená sága už dávno nepatří jen na monitory osobních počítačů.

Patří k dobrým zvykům Bethesdy, že co máte v jejích hrách takříkajíc před čumákem, to obvykle bývá více či méně krkolomným způsobem dostupné. Ve světě Falloutu 3 budete na každém metru zakopávat o kdysi honosné a bytelné stavby, dnes nezřídka sloužící jako doupě/opuštěné doupě/past nájezdníků a tak podobně. Vzhled původních Falloutů byl prošpikován retrofuturismem a odkazem na úsměvná padesátá léta v USA a pevně věřím, že tyto populární a originální elementy najdou nemalé zastoupení i na prahu 21. století – kdo hrál, ví, kdo nehrál, bude příjemně překvapen.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

 Krutý post-apo epos především
Dávno víme, že se většina zbraní, ne-li všechny, bude postupně opotřebovávat, což se projeví hlavně na kadenci a přesnosti projektilu. Stejně tak dobře půjde kombo jetých rychlopalných samopalů rozložit, složit a lišácky proměnit v jeden plně funkční kvér. Jiné zbraně si zase budete moci zbastlit pomocí všerůzných součástek a chytrých návodů v určitých zařízeních. Nikdy nevíte, na jaká schémata a technické plánky při přehrabování se herberkem narazíte.

O zbraních se tvůrci dvakrát informačně nepředali, z dostupných obrázků je však pravděpodobné, že půjde opět o směsici tradičních věciček (AK-47 neboli Kalašnikov, údajně přišli na výborný plamenomet) a retrofuturistických krasavců (Fat Man), které v reálu buďto neopustily rýsovací prkna snílků, nebo se urodily v hlavách dobře se bavících vývojářů.

Samotné VATS bitky (představeny v letním preview) jsou prý tak krvavé divadýlko, že je "retrofuturistická atmosféra rodného Vaultu jen takovým rozptýlením". Divadýlko, o němž někteří Bethesďáci dokáží diskutovat věky, jako třeba baculatý hlavní designér Emil Pagliarulo: "Můžete se potrhat smíchy, když vidíte mutantovu nožku rotující vzduchem. Tohle prostě nikdy nevyšlo a nevyjde z módy." Prý to odkoukali od Burnoutu. Hlavní tvůrce VATS, Grant Struthers, je údajně nucen pracovat s natolik žaludek-zvedajícími materiály, že má u své kóje varovnou cedulku! Třeba to vývojáři "jen" chvilkově nepostřehli, ale Fallouty se dle mého názoru staly kultovními kvůli poněkud jiným devizám, než byly vzduchem poletující ruce a nohy nebo stínání hlav nebohým stařenkám.

 Nikdy nepůjdeš sám
Zatímco vloni Bethesda jen velmi neochotně pouštěla bližší detaily týkající se NPC společníků, začaly internetem prosakovat klepy, že se tutově vrátí Dogmenat. Případně jiné opelichané "Dogmeat-like" psisko, jehož přátelské hlazení se většinou rovná ukousnuté ruce nebo alespoň Vault-kombinéze plné blech. Psík bude k nalezení na nějakém vrakovišti a po dobu vaší pouti může nejen bojovat, ale také samovolně slídit po čemkoliv k snědku a vůbec chovat se tak, jak by se spořádaný pes chovat měl. Bethesda si od takového déja-vu hodně slibuje – jako by se žádný post-apo výlet od dob Mad Maxe neobešel bez němého čtyřnohého kolegy (podobně jako ve Fable 2).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Co se týče lidských společníků, těžko vyvozovat nějaké závěry, neboť si často protiřečí i samotní vývojáři: tuhle se počítá s větším důrazem, tuhle zase s menším, podle jednoho má interakce probíhat takhle, podle druhého zase jinak a tak podobně. Určitě se ale kolegové mají např. sami léčit stimpacky, tedy až na němé tváře, které budete muset nakopnout k životu vlastnoručně. Každopádně se má jednat o větší interakci, než Bethesda předvedla v sérii The Elder Scrolls. Soudě podle jednoho z nových obrázků je pravděpodobné, že bude možné (zřejmě krátkodobě) najímat nájezdníky a jim podobnou chamraď. To vypadá na solidní žně pro skryté záporáky, co říkáte?

 Dobré ráno, Ameriko
Bohužel, ani o řadové pakáži z pustiny toho v této fázi nevíme mnoho. Podle obrázků je však velmi pravděpodobná přítomnost divokých ghoulů (v herní mytologii též známých jako The Glowing Ones nebo Endless Walkers) a žoldácko-nájezdnického cechu Talon Corporation. Kromě ghúlů se stoprocentně vrátí i vlci a brahmíny, zato mého osobního favorita – geckona – jsem ještě nikde nezaznamenal.

Přítomností živých tvorů, pomáhajících vám najít otce a chránit váš drahocenný zadek, emoce Falloutu 3 zdaleka nekončí. Kovaný vlk samotář jistě ocení přítomnost rádia zabudovaného do hrdinova Pip-Boye (jedná se o Galaxy Free Radio). Představuji si ho tak, že bude dobově hrát a zároveň pateticky žvanit o diktatuře a rudé hrozbě. Co děláš pro americký národ ty?!

 Potomkem sociálního experimentu
Již od začátku se ví, že herní tutoriál proběhne mimořádně stylově skrze vaše dětství, strávené v myší díře jménem Vault 101 (o historického pozadí Vaultu toho moc nevíme, sto jednička byla ale prý zvolena proto, že se "to číslo na Vault kombinéze dobře vyjímá…") Nyní si doplňme pár novinek: při zrození (probíhá nastavení pohlaví a rysů postavy) vás bude obskakovat vlastní otec, schovaný pod bílou chirurgickou rouškou vaultího felčara. Tato rouška není žádná náhoda či špás – otcův obličej se vygeneruje podle vašich charakterových rysů tak, aby vám byl skutečně podobný. V této rané fázi tutorialu nebudete moci nic jiného nežli brečet, o něco později žvatlat "Táta" a tak dále.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry v galerii

V podobném tempu si projdete celým dětstvím, které zajímavým způsobem znázorňuje kompletní tvorbu postavy plus přidělení nezbytného vybavení každého panáčka Vaulťáčka (Pip-Boy 3000 na zápěstí, BB puštička na trénink apod.) Rozmotávat nitky příběhu Falloutu 3 se pak všichni kolektivně vydáme v 19 letech. Rozepisovat se tady, kam že vás to soukolí okolností vlastně vyplivne, by bylo asi nošením dříví do lesa – kdo slyšel, ten ví, kdo ne, nechť si tuhle honem doplní vzdělání.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva A-bomba jménem Fallout 3 spadne na celý svět na podzim a to na všechny platformy (PC, PS3, X360) současně. Bethesda však nemá ve zvyku s vydáním dvakrát spěchat.

Zdroj: OXM, Madbrahmin, No Mutants Allowed, vlastní

Stáhněte si: Teaser trailer


Související články: Preview z léta 2007, Novinky, F3 Van Buren dojmy z dema, Fallout Tactics recenze



 
Ještěr
autor je administrátorem fanstránky Vault šílené brahminy

 
 

Nejnovější články