Duke Nukem Forever - preview
zdroj: tisková zpráva

Duke Nukem Forever - preview

21. 6. 2000 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Duke Nukem Forever - previewAutor: Chaos & DepiPublikováno: 21.června 2000•Začněme u...


Duke Nukem Forever - preview

Autor: Chaos & Depi
Publikováno: 21.června 2000

Začněme u enginů
Zpočátku byl ke znovuzrození Duke Nukem používán engine od Id Software a to Quake 2. Ale nově příchozí Unreal si získával rychle popularitu a stále více a více lidí si všímalo jeho výhod, které mohl nabídnout. Jedna z nevýhod Quake2 enginu je ta, že vytvoření jedné úrovně zabere velmi mnoho času. V Unreal enginu lze tvořit levely ve srovnání s Quake enginem mnohem rychleji a i když převedení již hotových levelů z Q2 do Unrealu zabere nějaký čas, tak ve výsledku 3D Realms více ušetří, jelikož na zbytek dokončení bude zapotřebí mnohem méně strojového času. A důležité je také mnohem více uživatelsky příjemnější prostředí u Unrealu Editoru, než u Quake2.

Jak se zdá, tak nejlepší cestou v dnešní době, je vylepšení již existujících enginů. Spousta vývojářů si nemůže dovolit vyvíjet vlastní herní engine a tak použijí již některý z existujících a ten využijí jako základ. Důkladná práce na úpravách enginu může hře velmi prospět. Vždyť například Half Life od Valve vypadal mnohem lépe než Quake 2, na jehož enginu byl založen. Stejně tak by si asi nikdo nedovolil engine ve hře Soldier of Fortune nazývat zastaralým, ačkoliv vycházel rovněž z enginu Q2.

Nyní se dolaďuje pro potřeby DNF poměrně vylepšený engine ze hry Unreal Tournament a přidávají se takové věci, jako oblasti poranění či synchronizace pohybu rtů. Obrovský kus práce odvedli vývojáři od 3D Realms také při tvorbě fotorealistických textur.

Interaktivita
Duke Nukem 3D může být v mnoha směrech pokládaný za předlohu k Duke Nukem Forever. Největším rozdílem je zde to, že základní stavební prvky a technologie použity pro DNF jsou ve srovnání s těmi použitými v DN3D jako z kosmického věku. Dokonalá technologie ale ještě nemusí znamenat úspěch.

Lidé z 3D Realms uměli vždycky do hry vložit různé dobré nápady, které hru učinili ještě zábavnější. Jedná se zejména i interakci s okolím. Procházíte s Dukem světem, ve kterém může udělat spoustu činností s všelijakými věcmi, lidmi a v neposlední řadě i zbraněmi. V DN3D byly populární například mezihry na záchodě, kdy jste slyšeli zvuk tekoucí do toaletní mísy, spláchnutí a hlasitou Dukovu úlevu. A ačkoliv šlo pouze o zmáčknutí obyčejného tlačítka a i přesto, že na dokončení hry nemělo vůbec žádný vliv, zda-li máte plný nebo prázdný měchýř, tak nemůžete popřít, že jste se tímto zdánlivě bezvýznamným kouskem nepobavili...

Ve 3D Realms vědí, jak takovéto drobnosti pomohou k oživení hry a do DNF nám slibují mnohem větší množství interakcí s okolím. Proslýchá se také, že zde bude rovněž možnost komunikovat se striptérkama a jak sami uznáte, to je jistě mnohem zajímavější než se jen vyčůrat na záchodě. Kromě toho, že si budete užívat se striptérkami, vás také čekají setkání s několika NPC postavami jako je Bombshell a Gus. Gus je starý horník, kterého můžete vidět na jednom z obrázků a Bombshell je atraktivní mladá slečna, která Dukovi pomáhá. Samozřejmě že by Dukeova dobrodružství nebyla kompletní, kdyby zde chyběli i nějaká vozítka. V uveřejněných materiálech se již objevil Harley Davidson a Hummer a další nás jistě ještě čekají.


Chutné přísady
V DN3D bylo skvělé, že mnoho věcí šlo použít. Zbraně byli častokrát k pobavení, než k zabíjení. Cizí kosmické lodě, kino a spousta dalších báječných lokací. Také mnoho holek kolem vás, všechny druhy vetřelců a zmutovaných nepřátel. Ale co bylo nejdůležitější, byla přítomnost samotného Duke Nukema. Je to perfektní akční hrdina zachraňující denně prodejné holky bez ohledu na to kolik toho mají na sobě. A vždy si vystačí se svým omezeným, ale velmi zábavným slovníkem.

Každý zná jeho rozkošné krátké větičky typu : „It`s time to kick some ass and chew bubblegum, and I`m all out of gum“ přes měné rozkošné, ale pořád velmi zábavné : „I`m gonna rip off your head and shit down your neck“.

pokračování

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva



Depi

Nejnovější články