| Autor: jd Publikováno: 16.května 2007 | 
| 
  zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek              Hodlají přitom všem dokázat, že akce na moderním bojišti se dá ztvárnit             úplně jinak, než jak to činí UbiSoft ve svých taktičtěji pojatých             titulech s nálepkou Toma Clancyho. Narozdíl od nich zůstane Call of             Duty 4 věrné stylu předešlých dílů, ale hratelnost už tentokrát nebude             omezena pouze na věci, co byly prakticky proveditelné v období druhé             světové války. Vývojáři si pochvalují, že moderní doba jim dává mnohem             větší tvůrčí svobodu a hráči větší volnost než ve WWII, kde by některé             věci nevyhnutelně patřily do oblasti sci-fi. Bitevním polem vlastně             bude celý prostor od zemského povrchu až po satelity na oběžné dráze.             Vražedný koncert rozehrají hned od první minuty vzájemně koordinované             výpady pěchoty, ozbrojených vehiklů a letectva, přesně jako to bývá             ve skutečnosti.  zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva Příběh Call of Duty 4 se bude točit kolem ruského ropného magnáta Zakhaeva, který zinscenuje převrat v nejmenovaném státě na Středním východě, kam jsou v reakci na to vysláni příslušníci amerických marińáků (konkrétně US Force Recon Marines). Ale ústřední padouch chce tímto pučem pouze zastínit svůj plán pro nabytí větší moci a vlivu ve své domovině. Hráč se v určitém bodě singleplayerové kampaně zřejmě vtělí i do kůže jiných elitních jednotek: britských SAS a ruských loajalistů, kteří bojují proti stejnému nepříteli. Vše budou provázet cutscény zásadně sledované v pohledu z vlastních očí, což ještě umocní prožitek. Jeden z trojice šéfů Infinity Ward, Grant Collier, k volbě herního prostředí řekl: "Abychom se vyhnuli politické kontroverzi, rozhodli jsme se neumístit dění přímo do Iráku nebo Afghánistánu. Chceme nabourat zažitou představu části veřejnosti, že válčení v moderní době je pro armády západního světa hračkou a že před nimi protivník okamžitě vezme nohy na ramena." Naopak - v CoD4 budete čelit silnému a agresivnímu nepříteli, který disponuje stejnou, ne-li lepší výzbrojí, než Američané či NATO, kteří ho i kvůli tomu berou velice vážně. A to ještě zpočátku hry neví, že jedna z pozdějších misí se jmenuje ICBM (Mezikontinentální balistická střela) - zřejmě budeme svědky, resp. nést následky útoku jadernou zbraní. Vývojář tajemně naznačil, že by mohlo jít o něco na způsob závěru filmu Nejhorší obavy, kde hrdina pobíhal v prachem zaplněném prostředí po výbuchu atomovky.  Příklad typické mise Hratelnost CoD4 demonstroval na zdánlivě bezvýchodném stavu, kdy se tucet mariňáků ocitlo uvězněno v centru negativně naladěného arabského města. Jeho úzké ulice a vysoké domy s balkony skýtaly nespočet vhodných příležitostí k napadení, taková noční můra každého vojáka. Doprovodný tank M1 Abrams se navíc zasekl uprostřed náměstí, což se pro nepřítele stalo impulsem k zahájení útoku RPGčky či sniperkou ze všech stran. Zde se zužitkoval speciální výcvik pro bleskové vyhledání improvizovaného krytu (toho samého však mají být schopni i nepřátelé) a ubránění se několikanásobné přesile, než z vysílačky zazněla spásná hláška o nalezení Javelinu, zřejmě pozůstalého z nějakých dávných bojů...  zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva Celou obrazovku následně zabral displej elektronického zaměřování, kterým stačilo zacílit na vozidlo s protileteckou obranou. Po jeho likvidaci (auta ve hře nejprve začnou hořet a teprve po delší době pod palbou explodují, nikoli okamžitě) už naštěstí nic nebránilo v přivolání záchrany v podobě těžce ozbrojených helikoptér. Ty mimochodem budou hrát v celém CoD4 velkou roli a často se v nich proletíte nízko nad městem.  Zastávka             na glóbu  zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva  Pozor             na prozrazení od cigarety  zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva další, již pouze vytípané obrázky z traileru najdete v sekci screenshotů Dalším způsobem odměny za podávané výkony budou tzv. Perks, poskytující určité výhody v samotném boji, jako zvýšená přesnost střelby z některých zbraní. Koho by ani to neuspokojilo, vyžije se ve speciálních úkolech typu "zabijte deset lidí v řadě bez vašeho úmrtí", i když to nebyl zrovna nejlepší příklad - zajímavější bude třeba obdoba žonglování s auty ala Crackdown. Obě popisované věci nesouvisí s X360 Achievementy ani s PlayStation Home, nýbrž se zkušenostními body a odemklými věcmi. Poslední věcí, na níž se autoři u multiplayeru soustředí, je co nejsnadnější start hry s přáteli a aby se dala hrát nekonečně dlouho, čímž asi naráží na nedomyšlenou nutnost pořád restartovat klání v nějakém jiném titulu. Call of Duty 4 by u nás mohl (resp. měl) být lokalizován formou titulků, pokud na to (dosud obvykle k překladům nevstřícní) Activision kývnou, což momentálně zůstává otázkou. Závěrem detailního povídání o jedné z nejočekávanějších her Vánoc dodejme stream novější přestříhané verze traileru. Ta má stejnou kostru jako ten původní z dubna, ale zhruba každý třetí záběr je odlišný (např. pád hořící helikoptéry) nebo je zabírán z trochu jiného úhlu na podobnou scénu: Call of Duty 4 přestříhaný trailer - stažitelná verze (63 MB, 1280x720) Zdroj: Game Informer Stáhněte si: První trailer Související články: Novinky, Call of Duty 3 mega-recenze, Call of Duty 2 mega-recenze, Call of Duty recenze, CoD: United Offensive recenze | 
| jd | |
| autorovi je 28 let, zastává funkce šéfredaktora, novinkáře a editora; má rád akční, závodní a fotbalové hry; neobejde se bez ambient/(psy)trance/progressive hudby, relaxuje při procházkách s labradorem a většinu času momentálně tráví dokončováním rodinného domu | 
 
       
         
                     
                       
                       
                       
                       
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    