Autor: Kate Publikováno: 25.října 2002 |
![]() ![]() ![]() První dojmy z dema Většina prvních dojmů, které zatím na internetu z hraní Generals vyšly, pochází stále ještě z dema, které Westwood a Electronic Arts prezentovali na různých herních výstavách a veletrzích. Toto demo, známé pod jménem Blue Eagle, demonstruje především možnosti engine a také způsob, jakým hra zobrazuje a vůbec pracuje s vodou, konkrétně jde třeba o protržení hráze přehrady a následná potopa (viz video). Úvod dema se nese ve znamení katastrofy, spáchané jednotkami GLA, které zničí americký konvoj. To si samozřejmě Američané nemohou nechat líbit, a tak spolu s čínskými spojenci zorganizují akci pomsty, která vrcholí svržením několika nukleárních hlavic na území ovládané silami GLA. ![]() Výlet do Asie Když nedávno EA Pacific zorganizovali pro novináře prezentaci Generals, mohli si účastníci zahrát i několik misí, které se objeví už přímo ve hře. Ve třech kampaních (jedna za každou stranu, můžeme libovolně zvolit v jakém pořadí) nalezneme celkem 24 misí. Protože to přece jen není žádné závratné číslo, pojali autoři trochu akčněji i úvodní tutoriál. Kromě toho, že se v něm hráči naučí potřebné dovednosti, půjde současně také o tři na sebe navazující mini-mise, předcházející událostem samotné hry. Plnohodnotné mise se odehrají na území Asie, konkrétně v Číně, Kazachstánu a Libyi, kde se přímo ukáže, na co která armáda "sází". Zatímco Američané si právem zakládají na svém moderním vybavení a hi-tech zbraních, členové GLA zase dokáží lépe využít terén, kupříkladu se rychleji a nenápadněji pohybovat. A Číňané? Ti alespoň ve hře těží z jinak nepříjemné populační exploze a hlavní devizou jejich armády je tedy její početnost. Úkoly všech misí bude pak veskrze obsazení a zničení klíčových pozic či objektů nepřátelských stran. ![]() ![]() ![]() Absolutní zničitelnost Engine Generals nazvaný Sage je údajně stavěn na to, aby mohlo být zničeno úplně cokoliv. Na mapě se může v jednu chvíli nacházet až 3 000 zničitelných objektů. Pro srovnání: u Red Alert 2 to bylo asi 200 až 300. Vzhledem k tomu, že děj hry se odehrává zhruba za 15 let v budoucnosti, mohli se tvůrci vyřádit i na celkovém pojetí zbraní a jednotek a tedy i na způsobech ztvárnění jejich likvidace. Bořit se budou domy, lámat stromy, zasypávat ulice, hořet lesy, vybuchovat auta, protrhávat přehrady a poničení neujde ani armáda. Například pěchota, jejíž řady vlivem útoku prořídnou, se bude pohybovat mnohem pomaleji a mnohem hůře než pokud by bylo vše v pořádku. Samozřejmě, v tom lepším případě. Aby měl konzument z titulu ještě větší požitek, budou všechny grafické úkazy doplněny o velmi autentické zvuky - například zde uslyšíme několik typů výbuchů (podle toho, o co půjde), skřípání, lámání, svist padajícího letadla atd. Zaslechnout bychom měli i takové "drobnosti" jako výbuch zápalné láhve (oblíbený Molotov cocktail) nebo střelbu z pistole. Armáda podle generála ![]() Stejně jako ve válce se i zde bude muset vaše strana neustále zabývat svým finančním stavem. Protože peněz není při velkých ozbrojených konfliktech nikdy dost, půjde si "přivydělávat" i méně obvyklými, veskrze ilegálními způsoby. Je to sice trochu přitažené za vlasy, ale třeba Čína může své rezervy získávat díky hackování mezinárodních bank přes internet a vybírání kont západních boháčů. GLA na to půjde odjinud a finance bude získávat z obchodů na vlastním černém trhu s všemožným zbožím. Američané si pak poměrně vystačí, na samotné základny však musí dopravovat potraviny a ostatní věci pomocí velkých nákladních letadel. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Smrt cheatování v multiplayeru Dojmy z hraní Generals po síti nebo internetu budeme mít až v následujících týdnech z hraní multiplayerového betatestu, který EA Pacific zorganizovali pro zajištění vyváženosti jednotlivých stran. Žádná z nich nesmí mít výraznou převahu a zjistí-li se například, že 70% všech her vítězí GLA, pokusí se vývojáři změnit některé detaily tak, aby bylo skóre více vyrovnané. Soustavným sledováním výsledků her na největších serverech chtějí EA vyjít více vstříc všem hráčům a i po vydání na hře pracovat. Generals by jinak měly obsahovat ty nejdůmyslnější ochrany proti on-line cheatování a co nejvíce znemožnit podvodníčkům jejich činnost. Ve hře má být údajně zabudován i sledovací program, který vám umožní shlédnout seznam nainstalovaných trainerů a hack map na počítači vašeho soupeře ještě dříve, než se do zápasu pustíte. Co se týče cheatů v singleplayerové části, tam patrně nikomu vadit nebudou, ovšem v hraní po síti jde o velmi aktuální nepříjemnost snad u všech titulů. V EA Pacific ji chtějí omezit, co to jen půjde. Závěr ![]() Stáhněte si: ECTS trailer, E3 trailer, Flood video, GameShot video Související články: Rozhovor (6/2002), Preview (3/2002), Novinky, C&C: Renegade recenze (březen 2002), C&C: Yuri's Revenge (září 2001), Red Alert 2 recenze (listopad 2000), C&C: Tiberian Sun Firestorm recenze (březen 2000) |
Kate připravil: jd |