C&C: Generals - preview
zdroj: Archiv

C&C: Generals - preview

25. 10. 2002 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Od oznámení pokračování strategické série Command & Conquer uplynulo již několik měsíců a za tu dobu se na světlo dostala kupa nových informací, které shrnuje toto aktualizované preview.

Autor: Kate
Publikováno: 25.října 2002


Zvětšit zdroj: Archiv Základní představení RTS Command & Conquer Generals učinil již Korgull ve svém prvním preview z března letošního roku, kde se můžete dozvědět, že hra poběží na novém 3D engine a přečíst si základní dějovou linii, probírající události z nedaleké budoucnosti. Nechybí ani popis stran a jejich vybavení - sluší se jen dodat, že většina jednotek bude upgradovatelná. Tím vším se tedy už dnes zabývat nebudeme a podíváme se na novější poznatky, které s touto skutečně hodně očekávanou hrou souvisejí.

 Interface ala Red Alert 2 a Warcraft III
Jistě bude všechny fanoušky vývojářů z EA Pacific zajímat, do jaké míry se budou Generals ztotožňovat s dřívější strategií od Westwoodu Red Alert 2. Ačkoliv mají mít trochu pozměněný interface spíše ve stylu Warcraft III od Blizzardu, neexistoval žádný důvod ke změně již zaběhnutých prvků, především v ovládání. Hlavní panel s ikonkami se sice přesouvá z pravé strany dospodu obrazovky, většina věcí však zůstává stejných - levým tlačítkem vybíráte jednotku (a následně dáváte povel k útoku), dvojklik zase použijete, pokud chcete vyvolat selekci všech jednotek daného typu na obrazovce.

Naprosto totožné s Red Alert 2 zůstávají i všechny klávesové zkratky, což je jistě pro navyklé hráče poměrně praktické. Obecně by však mělo být celé herní prostředí o něco jednodušší a tedy lépe zvládnutelné i pro úplné nováčky. Právě ti mají rozšířit již tak nadupané řady příznivců série C&C. Co se týče příběhu samotného, ten bude samozřejmě kompletně nový.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

 První dojmy z dema
Většina prvních dojmů, které zatím na internetu z hraní Generals vyšly, pochází stále ještě z dema, které Westwood a Electronic Arts prezentovali na různých herních výstavách a veletrzích. Toto demo, známé pod jménem Blue Eagle, demonstruje především možnosti engine a také způsob, jakým hra zobrazuje a vůbec pracuje s vodou, konkrétně jde třeba o protržení hráze přehrady a následná potopa (viz video). Úvod dema se nese ve znamení katastrofy, spáchané jednotkami GLA, které zničí americký konvoj. To si samozřejmě Američané nemohou nechat líbit, a tak spolu s čínskými spojenci zorganizují akci pomsty, která vrcholí svržením několika nukleárních hlavic na území ovládané silami GLA.

Zvětšit zdroj: Archiv Vyobrazení tohoto aktu přitom patří údajně k tomu nejimpresivnějšímu, co demo nabízí, a spousta redaktorů různých magazínů se shoduje, že se jedná o nejúžasněji zpracovanou pohromu, která se kdy ve hrách tohoto žánru objevila. Když si uvědomíme, že demo pochází teprve z pre-alfa verze hry, máme se patrně na co těšit. Mnoho novinářů se také shoduje v tom, že kromě ostatních změn a vylepšení, vnáší Generals do žánru RTS napevno i velmi dynamické až akční prvky, které byly doposud vlastní spíše hrám FPS.

 Výlet do Asie
Když nedávno EA Pacific zorganizovali pro novináře prezentaci Generals, mohli si účastníci zahrát i několik misí, které se objeví už přímo ve hře. Ve třech kampaních (jedna za každou stranu, můžeme libovolně zvolit v jakém pořadí) nalezneme celkem 24 misí. Protože to přece jen není žádné závratné číslo, pojali autoři trochu akčněji i úvodní tutoriál. Kromě toho, že se v něm hráči naučí potřebné dovednosti, půjde současně také o tři na sebe navazující mini-mise, předcházející událostem samotné hry.

Plnohodnotné mise se odehrají na území Asie, konkrétně v Číně, Kazachstánu a Libyi, kde se přímo ukáže, na co která armáda "sází". Zatímco Američané si právem zakládají na svém moderním vybavení a hi-tech zbraních, členové GLA zase dokáží lépe využít terén, kupříkladu se rychleji a nenápadněji pohybovat. A Číňané? Ti alespoň ve hře těží z jinak nepříjemné populační exploze a hlavní devizou jejich armády je tedy její početnost. Úkoly všech misí bude pak veskrze obsazení a zničení klíčových pozic či objektů nepřátelských stran.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

 Absolutní zničitelnost
Engine Generals nazvaný Sage je údajně stavěn na to, aby mohlo být zničeno úplně cokoliv. Na mapě se může v jednu chvíli nacházet až 3 000 zničitelných objektů. Pro srovnání: u Red Alert 2 to bylo asi 200 až 300. Vzhledem k tomu, že děj hry se odehrává zhruba za 15 let v budoucnosti, mohli se tvůrci vyřádit i na celkovém pojetí zbraní a jednotek a tedy i na způsobech ztvárnění jejich likvidace.

Bořit se budou domy, lámat stromy, zasypávat ulice, hořet lesy, vybuchovat auta, protrhávat přehrady a poničení neujde ani armáda. Například pěchota, jejíž řady vlivem útoku prořídnou, se bude pohybovat mnohem pomaleji a mnohem hůře než pokud by bylo vše v pořádku. Samozřejmě, v tom lepším případě. Aby měl konzument z titulu ještě větší požitek, budou všechny grafické úkazy doplněny o velmi autentické zvuky - například zde uslyšíme několik typů výbuchů (podle toho, o co půjde), skřípání, lámání, svist padajícího letadla atd. Zaslechnout bychom měli i takové "drobnosti" jako výbuch zápalné láhve (oblíbený Molotov cocktail) nebo střelbu z pistole.

 Armáda podle generála
Zvětšit zdroj: Archiv Vlastní jméno dostala hra od jedné ze svých klíčových postav, se kterou budeme operovat - od generála. Na začátku každé mise si hráč vybere z řídícího centra jednoho ze tří generálů. Ten však nebude mít přímý vliv na dění na bojišti a jeho tvář neuvidíme, dokud nebude velící centrum zničeno (poněkud morbidní). K čemu nám tedy vlastně bude? Podle toho, kterého si zvolíme, získá naše armáda trochu osobitější ráz a v dané oblasti, kde je generál specializovaný, lepší schopnosti. U generálů ze strany USA se bude jednat především o oblasti letectví či pozemní obrany, u šéfů z GLA o sektor biologických zbraní nebo "umění" teroristických útoků a u čínských generálů půjde o nukleární zbraně, hacking a nebo dovednosti pěchoty. V jakých konkrétních ohledech se budou dané sektory specializovat pro USA jste si mohli přečíst již v předchozím preview (odstavce: NATO tank command, US Air Force, Special Forces).

Stejně jako ve válce se i zde bude muset vaše strana neustále zabývat svým finančním stavem. Protože peněz není při velkých ozbrojených konfliktech nikdy dost, půjde si "přivydělávat" i méně obvyklými, veskrze ilegálními způsoby. Je to sice trochu přitažené za vlasy, ale třeba Čína může své rezervy získávat díky hackování mezinárodních bank přes internet a vybírání kont západních boháčů. GLA na to půjde odjinud a finance bude získávat z obchodů na vlastním černém trhu s všemožným zbožím. Američané si pak poměrně vystačí, na samotné základny však musí dopravovat potraviny a ostatní věci pomocí velkých nákladních letadel.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

 Smrt cheatování v multiplayeru
Dojmy z hraní Generals po síti nebo internetu budeme mít až v následujících týdnech z hraní multiplayerového betatestu, který EA Pacific zorganizovali pro zajištění vyváženosti jednotlivých stran. Žádná z nich nesmí mít výraznou převahu a zjistí-li se například, že 70% všech her vítězí GLA, pokusí se vývojáři změnit některé detaily tak, aby bylo skóre více vyrovnané. Soustavným sledováním výsledků her na největších serverech chtějí EA vyjít více vstříc všem hráčům a i po vydání na hře pracovat.

Generals by jinak měly obsahovat ty nejdůmyslnější ochrany proti on-line cheatování a co nejvíce znemožnit podvodníčkům jejich činnost. Ve hře má být údajně zabudován i sledovací program, který vám umožní shlédnout seznam nainstalovaných trainerů a hack map na počítači vašeho soupeře ještě dříve, než se do zápasu pustíte. Co se týče cheatů v singleplayerové části, tam patrně nikomu vadit nebudou, ovšem v hraní po síti jde o velmi aktuální nepříjemnost snad u všech titulů. V EA Pacific ji chtějí omezit, co to jen půjde.

 Závěr
Zvětšit zdroj: Archiv Na Generals se ze všech stran sype jen chvála a patrně ne bezdůvodně. Mezi skutečným minimem výtek by se dala vyzvednout snad jen údajně krátká délka hry (ačkoliv ji ještě patrně nikdo nemohl pořádně dohrát) nebo občasná grafická odfláknutost některých jednotek - pěchota prý mezi všemi ostatními vysokopolygonovými objekty vypadá až uboze. Ostatní závěry - byť přeci jen předčasné - si musí udělat každý sám. Hra samotná má totiž vyjít už v lednu a k dispozici by měl být i editor na úpravy misí.

Stáhněte si: ECTS trailer, E3 trailer, Flood video, GameShot video

Související články: Rozhovor (6/2002), Preview (3/2002), Novinky, C&C: Renegade recenze (březen 2002), C&C: Yuri's Revenge (září 2001), Red Alert 2 recenze (listopad 2000), C&C: Tiberian Sun Firestorm recenze (březen 2000)

 
Kate
připravil: jd


 
 

Nejnovější články