Máte námět či připomínku? Napište nám
Brno vydalo hrůzné svědectví o Silent Hill 8
zdroj: Archiv
Preview

Brno vydalo hrůzné svědectví o Silent Hill 8

3. 10. 2010 1:00 | autor: Petr Poláček |

Jedním z nejsvětlejších bodů dvoudenní vývojářské konference Game Acces 2010 byla výrazná přítomnost Briana Gomeze (Jericho, Alone in the Dark a další), šéfa designu brněnského týmu Vatra Games, který právě vytváří osmý díl v hororové sérii Silent Hill.

Gomez zaujal publikum hned několika přednáškami, zejména hodinové povídání o vyprávění příběhu ve hrách u přítomných posluchačů viditelně pozitivně rezonovalo. Spoustu zajímavých informací však Gomez pustil do éteru i během přednášky o designu a příběhu u hororových her, která krom jiného přinesla i novinky přímo o Silent Hill 8.

Kde skončil Silent Hill 2…

Tvůrci z Vatry se nejvíce inspirovali druhým Silent Hillem, který skalní fanoušci série považují za nejlepší. V této souvislosti je velmi důležité, že SH2 byl survival horor, zatímco pozdější díly se klonily spíše k pojetí akčnímu, což pro design hry znamená zásadní rozdíl.

Silent Hill 8 (podtitul už hra má, ale zatím jej vydavatel nechtěl zveřejnit) je tedy survival horor, v němž bude vždy výhodnější ze střetu s nepřítelem utéct, než bojovat a plýtvat silami hráče i hlavní postavy. Střelných zbraní a nábojů bude ve hře velký nedostatek, pokud dojde na souboj, většinou bude hráč muset improvizovat a použít k obraně cokoli použitelné v dosahu.

Kupříkladu ve srovnání s vyloženě akčním Silent Hill: Homecoming bude osmý díl střety s monstry šetřit, cílem vývojářů je vyvolávat strach, hrůzu a děs spíše psychologickými prostředky. Údajně nebude výjimečné, když čtvrt hodiny hráč nepotká ani živáčka, potažmo spíš mrtváčka a bude jako na jehlách už jen z očekávaní, kdy a odkud na něj něco vyskočí. I takto se buduje strach.

Zvětšit zdroj: Archiv

Město ožívá

Metod, jak hráče děsit, mají Brian Gomez a tvůrci z Vatry v rukávech opravdu hodně. Základem je samozřejmě Silent Hill jako živé město, které na hráče působí svým zvráceným kouzlem a chová se spíše jako regulérní postava, než jenom neživé kulisy. Každá z lokací ve městě bude mít v přeneseném slova smyslu svůj příběh, reprezentovaný určitou událostí, která hráče zaujme a zřejmě v něm probudí nějakou formu strachu z toho, co bude dál, za dalším rohem.

Dalším velmi důležitým faktorem strachovosti SH8 bude ukrytá vina hlavního hrdiny Murphy Pendeltona,vězně na útěku, který město neopustí dříve, dokud si ve své hlavě všechno nevyřeší. A ostatní postavy nebudou jiné, do Silent Hillu se nechodí na dovolenou, ale za trest a nikdo v tomto městě není bez viny. Její odkrývání a poznávání událostí na pozadí byly vždy na Silent Hill hrách to nejlepší a osmý díl to nehodlá změnit, naopak.

Zvětšit zdroj: Archiv

Více konců a postranní questy

Zajímavě působí rovněž informace o vedlejších úkolech a několika možných zakončeních (jen aby to nedopadlojako s Mafia II, že..). Obojí se bude hráči zpřístupňovat podle stylu hraní, více to Brian Gomez nespecifikoval. Zřejmě hra v několika styčných bodech vyhodnotí, jestli hráč něco udělal, nebo ne - na to konto mu zpřístupní/nezpřístupní situaci dále ve hře. A pokud je to pro někoho důležité, jedno ze zakončení bude dosti humorné a bizarní, což je opět důkaz, že tvůrci čerpají z prvních dílů série, kde takové konce nesměly chybět.

Silent Hill 8 (pracovní název) vyjde v roce 2011 ve verzích pro PS3 a X360, stále však doufáme a věříme i v to, že nakonec bude i PC verze.

Nejnovější články