Alan Wake dýchá, ale nemluví
zdroj: tisková zpráva

Alan Wake dýchá, ale nemluví

5. 1. 2009 19:19 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Tak by se dal shrnout stav kolem hry od říjnového traileru. Co ale vývojáři přiznali na diskusních fórech?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Alan Wake žije a dýchá, ale nemluví. Tak by se dala stručně shrnout situace, která platila po většinu uplynulého roku až do říjnového traileru. Zdálo by se, že od téhle doby jsou autoři zase zticha a nijak nekomunikují. Ve skutečnosti však ústy svého zmocněnce a komunitního manažera pro oficiální fóra i nadále odpovídají na všetečné dotazy. Vybíráme z jejich reakcí to nejpodstatnější:

  • Celý říjnový trailer pocházel přímo ze hry s výjimkou těch míst, kde byl použit efekt pro hloubku ostrosti. Ten se prý často objeví i ve filmečcích v plné hře, momentálně jej ale autoři musí přidávat externě.

  • Hl. hrdina Alan Wake se nebude moci převlíkat, to jen autoři změnili jeho vizáž od vydání prvního traileru.

  • Výtky k přespříliš velkému použití bloomu autoři asi vnímají, protože sami mají ve hře pro testovací účelý implentovaný posunovatelný ukazatel pro redukci toho, nakolik se tento efekt ve hře projeví.
Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
říjnové obrázky
  • V několika lokacích budou použité textury tak velké, že je hra bude muset streamovat.

  • Poslední sada obrázků byla vytípána v rozlišení 1080p s čtyřnásobným vyhlazováním hran metodou multisamplingu, samotná hra prý ale na Xboxu poběží jen v 720p.

  • Na diskusi o protipirátské ochraně je prý ještě brzo, ale s největší pravděpodobností bude rozhodutí záviset na Microsoftu a tudíž hra podobně jako všechny ostatní z řady Games for Windows nejspíš využije Securom DRM.

  • Remedy se verzi pro PlayStation 3 nevyvarovali z finančních důvodů (Microsoft je neuplatil, naopak licenci na vyvíjení her pro Sony prý ještě mají), ale jednoduše proto, že si na tuto platformu stěžuje spousta vývojářů, celý proces vznikání hry by to jen prodloužilo a v roce 2005, kdy začal Alan Wake vznikat, to bylo zkrátka příliš velké riziko.
Alan Wake pro PC a Xbox360 nemá stanovené datum vydání - více v našich článcích:

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Alan Wake - nový trailer a obrázky  [21.10.2008 17:17 - jd]
Obrázek a stav Alan Wake po dvou letech  [3.10.2008 23:23 - jd]
Balancování mezi realitou a noční můrou v Alan Wake  [23.1.2008 15:15 - jester]
zdroj: v4vg.com

levis

Nejnovější články