Proč je Rocket League tak návyková?
zdroj: komerční sdělení / PR

Proč je Rocket League tak návyková?

17. 9. 2024 9:31 | Komerční sdělení / PR | autor: Inzerce

Rocket League se těší světovému ohlasu a hrají jej statisíce lidí napříč celým světem. Populární je také na platformě Twitch, kde ji průměrně sleduje přes deseti tisíc diváků. Absolutní maximum pak přesahuje dvě stě padesát tisíc současných diváků. Jelikož je Rocket League kompetitivním esportem, dá se na ní samozřejmě také sázet - ne všechny platformy ale tuto možnost nabízí.

Pokud byste si chtěli na některý ze zápasů hry Rocket League vsadit, můžete tak učinit například na https://sazkovekancelare.tv/casino/funbet/, kde jsou k dispozici sázky i na jiné populární esporty. A pokud vás zajímá, co stojí za popularitou této inovativní sportovní hry, odpověď naleznete právě v tomto článku.

Rocket League slaví výročí

Rocket League v červenci tohoto roku oslavila již své desáté výročí a její popularita nebyla nikdy vyšší. Rocket League pochází od vývojářského studia Psyonix, které se proslavilo především modifikací VehicleMOD, která do populárního Unreal Tournamentu přidala vozidla. Rocket League byla původně placenou hrou, která ale od září 2020 vstoupila do modelu free to play (můžete si ji zahrát zcela zdarma).

Pro neznalé lze Rocket League popsat jako fotbal s auty. Ve hře totiž celkem až osm hráčů rozdělených do dvou týmů ovládá autíčko s raketovým pohonem. Hra se odehrává na fotbalovém hřišti a cílem hráčů je "dotlačit" obrovský míč do branky soupeře. Pravidla jsou vskutku jednoduchá - kdo po vypršení času zápasu vsítil více gólů, vyhrává.

Hra je postavená na Unreal Enginu 3 a umožňuje cross-platform hraní, což vede ke spojení hráčů z různých herních platforem. Jelikož je Rocket League k dispozici na PC, PlayStation, Xbox One i Nintendo Switch, hráčská základna je zde opravdu široká. Dříve byla hra dostupná i pro macOS a Linux, ale podpora těchto systémů byla kvůli nízkému zájmu před několika lety ukončena.

Společnost Psyonix je velmi aktivní na sociálních sítích, kde se snaží udržovat pravidelnou komunikaci se svou hráčskou základnou. Celkově je hra Rocket League chválena za své grafické zpracování a povedlo se jí vyhrát i několik uznávaných cen, včetně tří cen BAFTA za nejlepší sportovní hru, nejlepší rodinnou hru a nejlepší multiplayerovou hru. 

Co stojí za její popularitou

Rocket League velmi rychle prorazilo do scény profesionálních hráčů. Již necelý rok po jejím vydání se v březnu 2016 konalo první Rocket League Championship Series, jehož prize pool činil solidních 55 tisíc dolarů. Jelikož byl turnaj velmi úspěšný, jeho pokračování na sebe nenechalo dlouho čekat. Druhý oficiální turnaj se konal v prosinci téhož roku a jeho prize pool byl více než dvojnásobný.

Odpověď na otázku ohledně popularity Rocket League tkví v její jednoduchosti. I nezasvěcený divák se může podívat na zápas této hry a okamžitě rozpoznat, kdo vyhrává a co se v zápase přesně děje. Snadno lze také identifikovat, kterému z hráčů se v zápase daří podle toho, jak hrají. Vše je pro diváka intuitivní a snadno pochopitelné, stejně jako u poskytovatelů hazardních her, kteří nabízí free spiny zdarma bez vkladu. Na uvedeném odkaze najdete detailně zpracované recenze platforem, které s Rocket League spojuje jejich dokonalá jednoduchost.

Jako kontrast oproti jednoduchosti a zároveň genialitě Rocket League lze uvést třeba hru World of Warcraft, která musela e-sport scénu opustit kvůli nedostatečnému zájmu. Ten pramenil ze složitosti hry a neschopnosti zaujmout i publikum, které hru aktivně nehraje. Během přenosu zápasů se totiž na obrazovce objevuje spousta informací, které člověk hry neznalý nemá vůbec šanci pochopit.

Celkem vtipné by mohlo být i porovnání schopností komentátorů. Opravdu kvalitní komentátoři profesionálních turnajů World of Warcraft museli vždy být samotní profesionální hráči (většinou ti, kteří se na turnaj nekvalifikovali, nebo se jich nechtěli účastnit), protože právě ti dokázali pochopit a správně pojmenovat pokročilé taktiky a kombinace herních schopností dalších elitních hráčů. Na druhé straně je pak Rocket League, který by zvládl komentovat i absolutní začátečník.

Skrytá komplexita a vysoký strop dovednosti

Ačkoliv je snadné Rocket League sledovat, být v ní dobrý je již výrazně složitější. V rukou profesionálních hráčů se raketová autíčka po hřišti pohybují s jistou plynulou elegancí a jejich každý pohyb je na první pohled dokonalý. To ale v žádném případě neznamená, že svou mašinu takto dokáží ovládat i začátečníci, ba naopak. 

Profesionální hráči Rocket League za sebou mají vyšší tisíce hodin zápasů a trénování, a proto jsou jejich pohyby tak přirozené. Ačkoliv to ještě nedávno bylo zcela nemyslitelné, být ve hře dobrý je totiž jejich práce. Dnes je již zcela běžné, že mají tito hráči k dispozici i fitness či mentální kouče. Samotné ovládání auta přitom není vůbec jednoduché. Pokud se chcete stát dobrým hráčem, musíte se například naučit správně držet balón na střeše auta, driftovat či přepínat do režimu létání v tu správnou chvíli. 

Velmi důležité je také nastavení kamery. Platí zde stejné pravidlo jako v reálném fotbale - pokud nemáte absolutní přehled o tom, co se kolem vás děje, jste v nevýhodě. Musíte v sobě zkrátka probudit schopnosti Cole Palmera. Hráči musí zvládat také efektivní používání turba, které v kritických momentech nesmí chybět.

V neposlední řadě je zde také nutnost rotace se spoluhráči. Sólo hráči to mají trochu těžší, protože se musí automaticky přizpůsobovat svému týmu. Pokud například vidíte, že se vaši spoluhráči vydali útočit a vy jste na druhé straně hřiště, nemá vůbec smysl pouštět se za nimi. V takovou chvíli je mnohem důležitější zaskočit na chvíli v obraně.

 

Nejnovější články