Jason Schreier z Kotaku vyzpovídal šest lidí obeznámených s interním děním v EA. Všichni se samozřejmě skrývají pod anonymitou, jinak by si svá místa ve firmě asi dlouho neužili. Podle nich byl už v první půlce loňského roku zrušen projekt Viking, odbočka od série Star Wars: Battlefront s otevřeným světem.
Hra měla vyjít letos na podzim a zaplnila by tak finanční díru vzniklou po zrušení předešlé hry ze světa Star Wars s kódovým označením Orca, ve které jste měli jako lovec odměn cestovat po různých planetách univerza a spolupracovat s mnoha frakcemi.
Orca byla vyvíjená od zrušení studia Visceral Games v roce 2017, které po úspěšné sérii Dead Space pracovalo na Star Wars hře Ragtag pod vedením Amy Hennig (Uncharted). Projektu Orca se ujalo studio EA Vancouver, ale v první půlce loňského roku došlo k jeho zrušení a vystřídal ho projekt Viking.
zdroj: Respawn
Ukázalo se ale, že není možné dílo dokončit do plánovaného podzimu 2020, což se někomu nahoře nelíbilo a vývoj byl zrušen. Zdroje Kotaku tvrdí, že na Vikingovi vypomáhalo studio Criterion a docházelo tak k tahanicím ve vedení. Bez rozhodného slova projekt nenaplňoval původní časová očekávání a skončil nezdarem.
Schreierově zprávě hraje do karet čerstvá veřejná informace, podle níž se studio Criterion vrací k sérii Need for Speed, kterou přebírá po Ghost Games (Need for Speed: Rivals, Need for Speed, Need for Speed: Payback, Need for Speed Heat).
Na konci Schreierovy reportáže se rovněž dozvídáme o existenci pokračování hry Star Wars Jedi: Fallen Order, která je v portfoliu EA a v rámci licence Star Wars výjimečná. Nepotkalo ji zrušení a prodává se nad očekávání (EA očekávalo 6–8 milionů prodaných kusů do konce března, ale dostalo se na 8 už koncem loňského roku), i když mohla prý dopadnout ještě líp, kdyby se tvůrci nesnažili stihnout její vydání po boku filmu a seriálu.
Kromě toho se ve studiu EA Motive pracuje na menším, neobvyklém projektu ze stejného světa. Z předešlých zkušeností je ale jeho budoucnost velmi nejistá a nezbývá nám než doufat, že druhý Fallen Order skutečně vzniká a nejde jen o kachnu, a že ho EA v průběhu vývoje nezruší. Zatím to totiž firmě jde až příliš snadno.