Pokud byste si rádi přečetli vyjádření samotného otce série (Derek Smart), naleznete ho zde. Jde o plnou verzi rozhovoru, který Derek poskytl přes vydavatelskou společnost DreamCatcher magazínu GameSpot, kde byste ovšem našli verzi značně upravenou, neboť se jim dostala bez jakéhokoliv souhlasu pana Smarta zcenzurovaná. O důvodech cenzury lze než spekulovat. Dáte-li si tu práci a oba rozhovory porovnáte, uvidíte, že rozdíl není pouze v délce... Pro zpestření dnes pro vás máme také pár nových screenshotů a informaci, že ve velmi dohledné době (možná už tento týden) vyjde hratelné demo.



nové obrázkykompletní galerie
Derek změnu názvu vysvětluje tím, že se hra přeci jen už od původní série odchýlila až příliš. Velkým úletem byla po této stránce už BCM a z toho důvodu měl prý pan Smart také problém najít vydavatele, jakého by si přál. Z Derekových původních odpovědí je dosti patrné, že změna jména jeho hry v autorovi samotném zanechala velkou hořkost, minimálně už jen proto, že on byl asi ten poslední, který se o tomto úmyslu dozvěděl. Kromě toho přišel podnět ke změně až nyní, kdy je hra dokončována. Derek dává také najevo, že se mu příliš nelíbí praktiky vydavatelských společností, které se s vidinou maximalizace svých příjmů naprosto bezohledně uchýlí k čemukoliv. O tom by mimochodem mohli něco vyprávět vývojáři z Running with Scissors (Postal).
Universal Combat má být nicméně "jiná" po různých stránkách. Má být akčnější a přístupnější širšímu publiku hráčů. Stejná má být naopak v hratelnosti a přístupnosti. Bitvy zde budou impozantní. Mohou současně probíhat ve vesmíru i na povrchu planety, atd. Například si představte exkurzi na planetu se základnou nepřátel, přičemž vaším úkolem by mělo být nad ní získat vládu a ovládnout infrastrukturu. Hra bude nabízet mnoho způsobů, jak toho dosáhnout, ale také mnoho způsobů, jak to zvrtat. Budete mít k dispozici velké množství různých vozidel a prostředků, pozemních, vesmírných, vzdušných i námořních. Nový název Universal Combat rozhodně vystihuje podstatu hry.
Z výše uvedeného rozhovoru se můžete dozvědět i to, že je Derek Smart již unaven z vývoje tak rozsáhlých, složitých a hlavně riskantních projektů, jakými série Battlecruiser byla, proto se nyní vrhnul na něco zcela nového - akční xboxový titul, jehož debut se chystá na E3 2004. Žádný další Battlecruiser titul momentálně rozhodně není v plánu, avšak autor by si přál, aby série žila dál, alespoň ve své masivně multiplayerové podobě, dokud se najdou hráči, kteří budou ochotni za její hraní platit.