Avšak ještě než se dočkají této zbrusu nové hry naplánované až na pozdější měsíce tohoto roku, mohou se těšit ještě na zvláštní edici Battlecruiser Millenium Gold. Ta má obsahovat původní Battlecruiser Millenium včetně všech patchů a vylepšení. Chybět v tomto balíčku nebudou samozřejmě ani nějaké ty bonusy. Zatímco BCM v roce 2001 vydávali sami tvůrci, nová BCM Gold a další tituly této série bude vydávat již Dreamcatcher.
Battlecruiser Generations, ke kterému máme dnes i několik nových screenshotů, měl být původně pouze rozšiřujícím balíčkem pro BCM. Jak sám Derek Smart ve svém rozhovoru pro HomeLAN přiznává, vývoj addonu původně nazvaného XP1 však postupně dospěl do fáze, kdy byl celý projekt příliš rozsáhlý a drahý na to, aby šlo pouze o datadisk. A navíc všechna ta práce zabrala mnohem víc času, než kolik ho obvykle addon vyžaduje. To je zřejmé, když vezmeme v úvahu, že jeho vývoj započal krátce poté, co se BCM dostalo na pulty obchodů, tedy v listopadu 2001 a dokončení se předpokládá až na přelomu letošního léta a podzimu.



nové obrázkykompletní galerie
Battlecruiser Generations hodlá navázat na BCM především ve všech těch prvcích, které si příznivci série oblíbili. Všechny stávající i nové vlastnosti budou navrženy tak, aby byly intuitivnější a obšírnější. Hra bude obsahovat téměř 250 unikátních 3D prostředků. Každý z nich byl pro BCG přepracován do nejvyšších detailů. Názorněji - BCM se mohlo pochlubit 27 velkými koráby a 24 stíhači. Všechny tyto lodě jsou od základu předělány. Stejně tak mělo BCM sedm first-person zbraní, BCG jich bude mít devatenáct. Opět další příklad se týká počtu unikátních typů stanic. BCM jich mohlo předvést 10, ale BCG se bude moci ukázat hned se čtrnácti. A podobně je to s dalšími věcmi. Z toho mj. vyplývá i to, že určitými změnami prošel i použitý engine, od kterého nyní můžete čekat rovněž lepší efekty zbraní, dynamické osvětlení, nový "skeletonový" animační systém postav a mnoho mnoho dalšího. Engine terénu se ale také může pochlubit několika úpravami, zejména co se týče visuální stránky a výkonu (tráva se bude vlnit ve větru, zdokonalená AI živočichů v určitých oblastech, apod.).
BCG bude vedle existující galaxie obohacena také o další, stejně velkou novou galaxii, která bude s tou stávající propojena. Vznikne tak systém čítající přes 500 planet roztroušených ve více než 50 slunečních soustavách v asi 200 oblastech. Namísto nějakých zhruba 13 tisíc úkolových zón v BCM, jich čeká v BCG fanoušky minimálně, ale spíš více než 35 tisíc. Nejen kvůli tomuto rozsahu je pro Battlecruiser důležitý multiplayer, který taktéž zaznamená pár vylepšení.
Nejspíš vás ale zajímá, kdy a jestli vůbec se objeví hratelná demoverze tohoto titulu. Vývojáři nyní vedou s Dreamcatcherem jednání o vypuštění media-kitu obsahujícího i demoverzi hry okolo opět se blížící květnové světové herní výstavy E3. Možná se také ptáte, jak je to s dalšími tituly série - Batlecruiser Tactical Command a Battlecruiser Online. Vývoj BCTC byl kvůli jiným plánům pozastaven. Její základní vlastnosti však budou začleněny do BCO, masivně multiplayerové obdoby BCG, která má být zároveň úplně poslední hrou tohoto druhu.