První obrázky a informace o Half-Life 2!
zdroj: tisková zpráva

První obrázky a informace o Half-Life 2!

22. 4. 2003 23:23 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Tak a je to tady.

Štastným předplatitelům amerických časopisů PC Gamer a Computer Gaming World dnes dorazily v obvyklém předstihu červnová čísla, jejichž nosným tématem nemůže být nic jiného než včera potvrzené Half-Life 2 od Valve Software. A jak to v podobných případech u nejočekávanějších pecek bývá, diskusní fóra nebo weby na internetu byly okamžitě zaplaveny spoustou scanů nejrůznější kvality od nadšených fanoušků. Vzhledem k tomu, že se u nás magazíny PCG ani CGW bohužel neprodávají a našinec by tím pádem snadno přišel o zajímavou podívanou, je možné prohlédnout si nascanované obrázky například na GGMania, Mikero.at.tf, MegaOne, Xbox4uweb, Sector, Highpoint nebo Skynet. Všimněte si zejména toho prvního s vetřelcem, který svým zevnějškem nemá daleko k přerostlým broukům ze Starship Troopers, resp. Hvězdné pěchoty.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
kompletní galerie

Ačkoliv detaily o Half-Life 2 mají být oficiálně odhaleny až příští týden, už nyní známe první střípky o obsahu hry od čtenářů výše uvedených časopisů, kteří tlumočili své poznatky do diskusních fór na GoneGold a Bluesnews:
  • Half-Life 2 bude určitě existovat ve verzi pro PC, později zřejmě i pro Xbox. Žánrově půjde opět o first-person akci s prvky survival-hororu a akční adventury.

  • Příběh vymyslel stejný člověk jako u prvního dílu HL a jeho zápletka má být ve 12 kapitolách (cca 40 hodin hraní) následující: vetřelci opět provedli invazi na Zem, ale někteří zástupci Xen rasy vetřelců mají být překvapivě vašimi spojenci.

  • Hra se bude odehrávat ve fiktivním východoevropském městě City17, v jehož ulicích budou před vetřelci prchat vojáci a obyvatelé, díky čemuž se setkáme se spoustou interaktivních skriptovaných sekvencí. HL2 tak zřejmě dostane podobný nádech jako Resident Evil nebo Silent Hill

  • Dívčina z obálek časopisů se jmenuje Alyx a je dcerou jednoho vědce. Má být klíčovou postavou v příběhu, ale nebude možné za ní přímo hrát (pouze za zaměstnance tajné vládní organizace, Gordona Freemana). Tváře starých známých, hlídače Barneye a záporňáka G-Mana, doznaly mírných změn a trochu zestárly.

  • Kulky budou zanechávat stopy ve zdi, na předmětech i postavách. Strážci ve vězení se mají navzájem krýt v boji proti vetřelcům a jejich umělá inteligence prý bude reagovat dle dané situace (ehm, uvidíme). Oproti tomu zmutovaní zombíci budou hloupí, ale zase dokážou využít předmětů v dané lokaci, jako například hodit barel na hráče.

  • Vše bude běžet na novém Source enginu vytvořeném ve Valve Software, který byl navržen od základů tak, aby byl konkurenceschopný, ale současně aby kvůli němu lidé nemuseli upgradovat své sestavy za hodně peněz (jako v případě DOOM III). Hru údajně spustíte i na 700Mhz procesoru s DX6 kompatibilní videokartou jako RivaTNT, ale optimální konfigurací má být GeForce 4 a nějaký 2GHz procesor. Na tom byste si měli dosyta užít detailního particle-systému s dynamickým kouřem, ohněm, hladinou moře a dalšími efekty.

  • Termín vydání Half-Life 2 byl stanoven na 30.září 2003 (!), kdy se hra objeví jak v klasické krabicové verzi, tak přes distribuční systém Steam ke stažení. Už nyní si autoři nechávají otevřená zadní vrátka pro vznik třetího dílu...
Update 23.4. - Tiscali Games zdobí nové logo s tématikou Half-Life 2 (thx to ACE).
zdroj: PCG, CGW, Shacknews, Bluesnews, GoneGold, GGMania, diskusní fóra, e-mail a další

tg

Nejnovější články