Těch vzniká momentálně obrovské množství, ale podle mnohých expertů má šanci prosadit se vedle velké trojky (Ultima Online, EverQuest, Asheron's Call) pouze zlomek z nich kvůli tomu, že na něco takového ještě není trh dostatečně připraven. To ovšem jistě nebude případ hry SimsOnline, která má všechny předpoklady k úspěchu - chystá ji stvořitel SimCity Will Wright a o distribuci se nepostará nikdo menší než Electronic Arts.
V SimsOnline budou moci hráči vlastnit svůj kousek virtuální země a tam si postavit například dům, klub nebo muzeum. Tam pak můžou pozvat své přátele nebo se seznámit s úplně neznámými hráči z celého světa a s nimi si užít příjemné chvilky u monitoru. Komunikace bude stejně jako v The Sims probíhat přes řadu gest nebo textový chat. Možná si teď sami uvědomujete, jaké možnosti v sobě může hra SimsOnline skrývat, pokud se tedy vše povede dotáhnout zdárně do konce, o čemž u Maxisu nepochybuji. Já za sebe jen doufám, že se nedožiju toho, aby věta "jít do hospody" neznamenala spuštění SimsOnline a přesunutí své virtuální identity o pár pixelů dál na mapě :)