A nejen to, jak už samotný název nového projektu napovídá - The Lord of the Rings: The Battle for the Middle-Earth - bude se o ni i bojovat. Vyvíjí ji pro vás společnost Electronic Arts, která už tak má za sebou dva úspěšné tituly s touto tématikou. Na hře, která má rozšířit řady real-time strategií, pracuje od března tohoto roku zkušený tým, který se podílel na tvorbě datadisku pro Command & Conquer: Generals. Ke své práci navíc využívá právě engine z Generals. První in-game screenshoty můžete vidět v naší galerii:



nové obrázkykompletní galerie
Je zřejmé, že zmíněný engine musí projít několika změnami. Především byl původně navržen pro jednotky, jako jsou tanky nebo jiné bojové stroje. Svět pana Tolkiena nic takového nemá, a tak se engine musí přizpůsobit organičtějším typům jednotek, jako jsou trollové, orkové, aj. Očekávat ale prý můžete ještě další vylepšení, včetně úžasných animací a efektů. Engine rovněž podporuje velké rozmezí při pohybu kamery. Hru můžete sledovat z uctivé vzdálenosti, abyste měli přehled o velkém množství jednotek (a bude to vypadat, že jich budou až tisíce) na mapě se pohybujících, ale i z first-person pohledu.
V mnoha ohledech půjde o tradiční RTS, ale objeví se i pár záležitostí, které by měly tuto hru od ostatních přeci jen trochu odlišit. Například tvůrci pracují na novém systému boje, který simuluje souboj mezi jednotlivými vojáky. Každá jednotka ovládá několik útočných i obranných postojů, a když se k nim přiblížíte kamerou, budete se moci přesvědčit, že jde o skutečný zápas. Velký význam budou mít při boji různé speciální jednotky. Herní svět má být velice interaktivní. Některé jednotky budou v soubojích užívat třeba i částí budov, stromy vyrvané z kořenů, apod. Více v oficiální tiskové zprávě, vydání LOTR: Battle for the Middle Earth je naplánováno na konec příštího roku.