Ve slíbeném rozhovoru na GameSpy také vyplynulo na povrch, že pro vývojáře jsou klíčové stále stejné prvky jako u prvního Doomu, tedy hlavně nabitá akce, odehrávající se v děsivém prostředí, plném různorodých monster. Na druhou stranu jsou si ale v iD vědomi, že jen dobře vypadající střílečka dnešním hráčům nestačí, a proto své úsilí věnovali i realistickému prostředí, uvěřitelným postavám, možnostem interakce a příběhu, který prý smysluplně spojí vše dohromady. Cíl Doomu III by se dal ovšem popsat i jednoduše - má vás prostě strhnout.
nové obrázkykompletní galerie
Podle vývojářů jsou při hraní nejdůležitější především pocity a stavy, kterými v souvislosti s Doom III nebude nic jiného než napětí, strach a pořádná koncentrace adrenalinu v krvi. Jestliže jste něco podobného zažívali při dvojce, chystané pokračování by mělo všechny tyto emoce dovést až do krajnosti. Pomůže tomu prý hlavně naturalistické vyobrazení herního světa, které můžete posoudit právě i na nových screenshotech. Tim Willits z iD Software vzkazuje: "Pokud se vám zdál původní Doom děsivý, trojku patrně nebudete schopni ani dohrát".
Hráči se v Doom III setkají s několika známými příšerami i zbraněmi, ale to není žádná novinka a vše jsme již podrobněji rozebírali v předchozích zprávách a několika preview. O samotné herní zápletce a konkrétních lokacích jsme zase psali nedávno tady. Za zmínku jistě stojí i velké preview, které najdete v připravovaném 108. vánočním čísle LEVELu s motorovou pilou na obálce (v prodeji od 16. prosince).