Jejich nejočekávanější projekt DOOM III už v současné době finišuje a vývojáři se snaží vše zvládnout tak, aby hra mohla skutečně vyjít na konci roku, jak je naplánováno. Hlavní designer hry Tim Willits se na stránkách časopisu PC Gamer nechal slyšet, že veškeré technologie pro DOOM III jsou už hotovy a že oproti původnímu záměru se ve hře nakonec objeví i baterka. Narozdíl od většiny her, kde se ale tento předmět využívá, má být baterka v Doom 3 neuvěřitelně realistická. Dovedete si představit tu hororovou atmosféru, kdy pruh jejího světla odhaluje to jediné, co vidíte v děsivé tmě, plné možného nebezpečí? Nejedná se však o nic originálního, to samé nabízel už před lety první Unreal v modu Darkmatch.



nové obrázkykompletní galerie
Jak jsme se již zmiňovali dříve, mnoho kreatur ve hře bude předělávkami existencí z dřívějších her, i když id Software samozřejmě nabídnou i nové modely. Mezi nimi budou jistě kralovat třeba ohromní pavouci (nebo něco jim velice podobného), kteří mají neočekávaně a zákeřně útočit ve skupinkách, padat na vás ze stropu a zase rychle mizet po vláknech svých pavučin. Willits také potvrdil dva multiplayerové mody pro čtyřčlenné týmy a to Deathmatch a Last Man Standing. Při jejich hraní údajně na mapách využijete hru světla a stínu a tím pádem samozřejmě již zmiňovanou baterku.
Pokud si teď říkáte, že je to všechno moc pěkné, ale že váš starý stroj už podobné novinky neutáhne, možná vás bude zajímat odhad systémových požadavků, který redaktoři jedné německé sajty odvodili z několika zdrojů i vlastních zkušeností. Minimum se má údajně pohybovat někde kolem CPU 800MHz-1GHz, GeForce3/ATI 9600 Pro a skutečně nejméně 256 MB RAM (což nakonec bude stejně o trochu více). Optimální konfigurací se však bude rozumět nabušený CPU 2,5-2,8 GHz, Geforce 5800FX/5900FX/ATI 9800Pro a 786–1024MB RAM. Více se na toto téma dočtete v našem nedávném HW speciálu Half-Life 2 vs DOOM III.