Šéf Stadie potichu odešel z Googlu
zdroj: Foto: Google

Šéf Stadie potichu odešel z Googlu

6. 4. 2023 10:52 | Novinky | autor: Jan Slavík |

Vzpomínáte na Phila Harrisona? Nebylo by s podivem, kdyby ano, protože viceprezident a manažer herní divize Google Cloudu byl jednu dobu k vidění všude možně – na GDC 2019 oznámil vznik platformy pro cloudové hraní Google Stadia a následně se účastnil řady akcí, na nichž se publikum snažil přesvědčit o potenciálu uvedené novinky. V témže roce proto vystoupil například na GamesBeat a E3.

Později mu pak pochopitelně připadl i nevděčný úkol nejdřív oznámit, že se Stadia již nadále nebude snažit o vývoj vlastních titulů, a letos v lednu musel světu sdělit i zprávu, že Google službu ruší úplně. A až Harrisona uvidíme příště, s největší pravděpodobností to už nebude ve spojitosti s Googlem, protože společnost krátce po zrušení Stadie bez fanfár či čestných salv opustil.

Důvod ani plány do budoucna nesdělil. Nemusí se ale jednat o žádné zhrzené gesto nebo velké drama, je pravděpodobné, že už prostě jen v Googlu nenašel využití své expertizy. Zdá se totiž, že se cloudová divize firmy nechystá nabízet něco dalšího koncovým zákazníkům (tedy hráčům), místo toho se chce soustředit na poskytování technického zázemí vývojářům a vydavatelům.

„Ve chvíli, kdy jsme rozhodovali o osudu Stadie, nám došlo, že nejlepší výkon podáváme, když pomáháme ostatním něco postavit. Nemusíme to nutně stavět sami,“ řekl ředitel herní divize Google Cloudu Jack Buser serveru Axios a dodal, že se zrušením vlastní platformy se nic nemění na odhodlání Googlu plně podporovat herní průmysl.

Společnost nabízí balíček služeb své serverové a cloudové infrastruktury ostatním a zaměřuje se při tom na provoz live-service her. Zájemci mají k dispozici herní serverovou platformu, cloudové úložiště a řadu analytických nástrojů. Google ale hlavně slibuje silné technické zázemí a schopnost ustát jakýkoliv nápor hráčů. Služeb jeho cloudového řešení už prý využívají i prominentní zákazníci jako Ubisoft, Niantic či Unity.

Firma se tím pouští do de facto přímého konkurenčního boje s cloudovými infrastrukturami dalších velkých hráčů – jmenovitě hlavně Microsoftu a Amazonu. Tam mimochodem stále probíhá dříve oznámená restrukturalizace a snižování stavů – Amazon zrovna včera propustil stovku zaměstnanců své herní divize a o práci přišli lidé z dceřiných společností Prime Gaming, Game Growth a studia v San Diegu.

Smarty.cz

Nejnovější články