Možná si ještě vzpomenete na to, s jak velkou nadějí mnozí sledovali oznámení platformy Google Stadia, která se měla stát pionýrem v proměně herního světa a učinit díky streamování obsahu přítrž veškerým starostem o výkon domácího hardware. Roky po pokusech typu OnLive nebo Gaikai se zdálo, že čas nazrál, navíc Google se svou silnou serverovou infrastrukturou působil jako důvěryhodný nositel pokroku.
Bohužel se očekávání nepodařilo naplnit, Stadia (a ruku na srdce, i další podobné platformy, jako je Geforce Now nebo cloudové hraní od Microsoftu) prozatím leží na samém okraji zájmu a Google se rozhodl k radikálnímu kroku - zrušení.
Společnost na svých oficiálních stránkách oznámila ukončení fungování Stadie k 18. lednu příštího roku. Důvodem je nedostatek zájmu ze strany spotřebitelů, služba zkrátka nedokázala naplnit očekávání provozovatele, a tak jí nebyl do vínku dán delší život. Google na blogu slibuje, že všem uživatelům vrátí peníze za veškerý Stadia hardware, který byl pořízený přes oficiální obchod, a dokonce i za všechny hry a addony, které si hráči pořídili přes Stadia Store. Proces vracení peněz má být dokončen do poloviny ledna.
Google si na blogu zároveň pochvaluje, že zkušenosti a infrastruktura, která po Stadii zbyde, samozřejmě vysoce přesahuje hranice herního světa a nalezne využití jinými způsoby. Stadia byla oficiálně spuštěna 19. listopadu 2019, od počátku se jí ale nedařilo přesvědčit širší publikum, především kvůli kolísající technické kvalitě na stávajících průměrných rychlostech připojení a cenové politice.
Velkou ranou byl bezesporu vstup Microsoftu do segmentu cloudového hraní, jeho propojení cloudu s nabídkou Game Passu nemohla Stadia se svým prémiovým modelem kupování jednotlivých her soupeřit.