Remedy chystají Control, střílečku s nadpřirozenými prvky a inovativním příběhem
zdroj: tisková zpráva

Remedy chystají Control, střílečku s nadpřirozenými prvky a inovativním příběhem

15. 6. 2018 9:00 | Novinky | autor: Adam Homola |

Kdo čekal novou hru od Remedy na tiskové konferenci Microsoftu, čekal marně. Tvůrci Max Payne, Alan Wake a Quantum Break vyrukovali se svým novým projektem u Sony. Hra se jmenuje Control a na první pohled předchozí tvorbu Remedy připomíná. Ve skutečnosti přitom nepůjde o nic výrazně odlišného: Control je totiž akční adventura z pohledu třetí osoby, má se chlubit typickou „gunplay“ pro kterou je studio známé, stejně jako nadpřirozenými a tajemnými prvky.

Celá hra je zasazená do neokoukaného, a především neustále se měnícího prostředí, které v sobě kombinuje obyčejné kancelářské prostory s nevysvětlitelnými úkazy. Control se odehrává v New Yorku, respektive v jedné tajné agentuře, která si právě prochází mimozemskou invazí. Hráči se do agentury dostanou v roli Jesse Faden, nově zvolené ředitelky, která musí dát věci do pořádku a převzít na agenturou kontrolu.

Vývojáři o příběhu zatím nic moc neříkají, ale naznačili, že i Jesse Faden je žena s temnou a tajemnou minulostí, hledající odpovědi na spoustu otázek. Příběhově navíc nemá jít o typickou akci, kdy bychom občas dostali filmeček a mezi tím kousky příběhového pozadí z nějakých audio logů. Remedy chtějí vyprávění příběhu inovovat blíže neupřesněnými novými způsoby, na jejichž odhalení si budeme muset ječet počkat.

zdroj: Archiv

Hra by tak neměla být jen další akcí od Remedy, jakkoliv bych se za to alespoň já nezlobil, ale má se údajně pokoušet o řadu nových věcí, především v oblasti vyprávění příběhu. To ostatně není pro Remedy nic nového – stačí vzpomenout například na Quantum Break, jehož příběh chtěli ambiciózně doplňovat, rozšiřovat a vyprávět i skrze regulérní hraný seriál. Že to zrovna masy hráčů nenadchlo, neoslovilo a celý Quantum Break tak nějak vyšuměl, je věc druhá...

Remedy se v případě Control drží toho, co velice dobře znají a minimálně co do struktury hry neexperimentují. Control tak nebude open world, ale jen uzavřený sandbox se spoustou možností, jak přistupovat k potyčkám. Jesse celou hru jen jednu jedinou zbraň, ale jak si můžete všimnout v traileru, je to zbraň, co se sama mění. Základ tak bude vždy stejný, ale forma se bude upravovat a k tomu si lze pistoli modifikovat i vylepšovat.

zdroj: Archiv

To platí mimochodem i o nadpřirozených schopnostech Jesse, kterými se také budete moci ohánět. V přiložených záběrech z hraní vidíme například jakousi formu telekineze, nebo štítu. Kulky i věci můžete házet na zaměstnance agentury, kterých se zmocnila ona nepřátelská hrozba, ale tvůrci slibují, že nepřátelé budou v plné hře mnohem pestřejší.

Na první pohled sice Control opravdu vypadá jako „další hra od Remedy“, ale i kdyby jí nakonec byla a žádné velké inovace hratelnosti či příběhu by se nekonaly, mohlo by to kldině stačit. Control vyjde někdy v průběhu příštího roku na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Nejnovější články