Máte námět či připomínku? Napište nám
Novinky

Oznámen nový Bioshock. Postará se o něj nové studio bez Kena Levina

9. 12. 2019 16:04 | autor: Šárka Tmějová |

Dřívější šuškanda šíření samotným vydavatelem Take Two nabrala konkrétní obrysy. Pokračováním „největších sérií“ mohlo být myšlené GTA, Mafia IV, ale taky nový BioShock a minimálně v jeho případě se na konkrétním titulu už opravdu pracuje. A ještě pěkných pár let pracovat bude, a to v nově založeném studiu Cloud Chamber vedeném veteránkou herního průmyslu Kelley Gilmore.

„Vytvořili jsme Cloud Chamber, abychom mohli pracovat na dosud neobjevených světech a příbězích za nimi, které posunou hranice možností videoherního média. Náš tým věří v krásu a sílu diverzity, ať už ve složení studia, nebo způsobu uvažování,“ prohlásila šéfka studia Kelley Gilmore, která má za sebou silné portofilo v podobě dvaceti let u Firaxis, tvůrců série Civilization nebo XCOM.

Šepty o novém BioShocku už slýcháme delší dobu, podle Kotaku na něm 2K začalo v tichosti pracovat pod kódovým označením Parkside. Cloud Chamber je tak zřejmě nástupcem sanfranciské pobočky 2K Marin, která má na svědomí BioShock 2, nově k ní přibyde ještě pracoviště v Montréalu. Těžko říct, kolik zaměstnanců je stejných jako ti, kteří pracovali v Irrational Games Kena Levina. S jeho účastí na projektu vůbec nepočítejte, cosi v tichosti už několik let kutí s osamostatněnými Ghost Story Games.

Vcelku můžeme vyloučit i dříve spekulovanou účast studia Hangar 13, tvůrců Mafie 3, kteří taktéž pracují na pokračování nějaké známé značky, nicméně poptávali vývojáře pro titul s dlouhodobou podporou a endgamový obsah do pobočky v Novato v Kalifornii. To je sice od San Francisca co by kamenem dohodil, patrně se ale jedná o úplně jiný projekt – a dost možná dokonce o Mafii 4.

zdroj: Archiv

Kelley Gilmore v rozhovoru pro GamesRadar zmiňuje alespoň některé navrátilce, zejména ty, kteří stáli za nezaměnitelným výtvarným stylem předchozích her. Vrátí se jeden z hlavních designérů Jonathan Pelling nebo Scott Sinclair, výtvarný ředitel BioShocku a BioShocku Infinite. Kreativním šéfem nové hry má být další veterán série, Hogarth de la Plante.

Nemusíte se tedy bát, že by v sobě nový tým neměl vůbec žádné DNA původních dílů. Šéfka Cloud Chamber dále zmiňuje zkušenosti ze sérií jako Call of Duty, Assassin’s Creed nebo Star Wars, ale i Walking Dead nebo Battlefieldu.

Podle prezidenta 2K Davida Ismailera by měl nový BioShock následovat stopy série a nabídnout výborné vyprávění a ikonickou střílečku z pohledu první osoby. Jelikož na něm studio bude pracovat několik následujících let, rozhodně půjde o titul pro příští konzolovou generaci.

Spoléhat se nedá ani na návrat pod mořskou hladinu, Gilmore na otázku o zasazení odpověděla dosti vyhýbavě. Leccos může naznačit název nového studia – nadpozemská Columbia možná ještě neřekla poslední slovo. Na odhalení podrobností si ale budeme muset ještě chvíli počkat.

Nejnovější články