Na pomezí mezi Mad Maxem a Falloutem - karetní Nowhere Prophet vstoupila do neobvyklého first accessu
zdroj: Archiv

Na pomezí mezi Mad Maxem a Falloutem - karetní Nowhere Prophet vstoupila do neobvyklého first accessu

11. 10. 2017 14:42 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

O nadějně vypadajícím mixu FTL a Banner Saga Vašek psal již zkraje letošního roku. Tehdy se Nowhere Prophet protlačila skrze dnes již zaniklou službu Steam Greenlight, a teď se octla ve first accessu. Teď si možná říkáte, copak že to plácám; vždyť na Steamu žádný first access není! No, on vlastně není vůbec nikde. Tvůrce ze Sharkbomb Studios si ho totiž vymyslel a jde v podstatě o hybrid early accessu a Kickstarteru.

Nowhere Prophet v sobě skrývá spoustu odkazů. Generovaná mapa světa jako by vypadla z FTL, cestování s karavanou po pustině zní jako Convoy nebo Banner Saga, a celý koncept působí jako Pyre. Nezapomeňte na souboje řešené kartami, jak to dnes dělá snad každá druhá indie hra. A navíc se jedná o postapokalypsu na cizí planetě, kde panuje indická kultura. Zajímavý mišmaš, který ale na pohled nepůsobí až tak podivně.

Roguelike stránka slibuje několik nutných průchodů hrou, než se dostanete k cílové tajuplné kryptě, která údajně skrývá vaši spásu. Po cestě nabíráte spojence a okrádáte mrtvoly, které sami vytváříte z živoucích soků v tahových soubojích. Tam využíváte vámi postavený balíček z nabídky 250 karet. Každá smrt vám zpřístupní nové karty, hratelné třídy a lepší konvoje. Žádné velké překvapení se tak nekoná, jde prostě o fungující, prověřené mechanismy poskládané dohromady, které někdo orámoval příjemným vizuálem.

zdroj: Archiv

Tak co to je s tím first accessem? Takový nápad vznikne jedině tehdy, když se vám z nějakého důvodu nezamlouvám early access na Steamu a zároveň se nechcete patlat s kickstarterovou kampaní. Tím pádem jsou obě zmiňované platformy ze hry, a proto se tu bavíme o Itch.io, kde je Nowhere Prophet již k dispozici ve vlastním předběžném přístupu.

Za dvacet babek můžete směle naskočit do konvoje a vyzkoušet si hru v předstihu. Typický early access. Ale zároveň si lze připlatit za dodatečné smysly a nesmysly, jak tomu bývá u crowdfundingu. Tak třeba za příplatek 10 dolarů se vaše jméno objeví v titulcích a zároveň jako společník ve hře. Za další poměrně nemalé částky se do hry dostane váš obličej, vámi vytvořená událost, vybavení nebo boss.

Popravdě se mi myšlenka first accessu zamlouvá více než zbylé dva způsoby. Hru si můžu pořídit úplně stejně jako v early accessu, ale taky si připlatit za hlouposti, kdybych nevěděl co s penězi nebo chtěl podpořit vývojáře. Zároveň mě nečeká nejistota v podobě Kickstarteru, kdy někomu dám peníze za něco, co dostanu bůhvíkdy, jestli vůbec. I kdyby se Nowhere Prophet z nějakého důvodu nedokončila, zahraju si ji alespoň teď v rané verzi.

Je trochu zvláštní, že se autor Martin Nerurkar nerozhodl spustit zároveň i early access na Steamu, kde má již připravenou kartu hry. A že vám Itch.io nevoní a radši si zvětšujete steamovou knihovničku? Nezoufejte. S koupí dostanete i klíč na Steam, tedy až tam jednoho dne hra naplno vyjde. K tomu by mělo dojít ve druhém kvartálu příštího roku. Do té doby je vám Itch.io plně k dispozici.

Nejnovější články