Microsoft nepotřebuje prodávat The Elder Scrolls VI na PlayStationu
zdroj: Tisková zpráva - Bethesda

Microsoft nepotřebuje prodávat The Elder Scrolls VI na PlayStationu

19. 10. 2020 10:17 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Po oznámení obrovitánské akvizice Bethesdy Microsoftem se mezi fanoušky začaly objevovat zděšené otázky: Budou ještě Fallouty, Elder Scrolls a další milované značky vycházet na PlayStationu, nebo si je Microsoft udrží jako exkluzivity pro PC a Xbox?

Od šéfa Xboxu Phila Spencera nyní dostáváme nový pohled na věc, vlastně dva protichůdné pohledy, čímž se zkušeně vyhnul jakémukoliv přímému oznámení. Redaktor Kotaku Stephen Totilo položil Spencerovi v dlouhém rozhovoru následující otázku: „Je možné, že se vám investice 7,5 miliardy dolarů vrátí i v případě, že nevydáte The Elder Scrolls VI na PlayStationu?“

Spencer prý ani chvilku neváhal a svižně odpověděl: „Ano.“ Svou myšlenku ale naštěstí pořádně rozvedl: „K této dohodě nedošlo proto, abychom vzali hry hráčům z jiných základen. (…) Chceme, aby hry mohlo hrát víc hráčů, ne míň.“

Nicméně přiznává i druhou stranu mince. Tedy, že Microsoft má tolik hráčů a tolik zařízení a služeb, na kterých mohou hrát (PC, Xbox, Game Pass, xCloud…), že další nepotřebuje. „Nemusíme tyto hry vydávat na žádných jiných platformách vyjma námi podporovaných, aby pro nás dohoda [s Bethesdou] fungovala,“ uzavírá Spencer svou odpověď.

Už se tu několikrát řešilo, že Microsoft se „konzolové války“ nové generace prakticky nezúčastní. Jede si svou aktuální filozofii dostat hry k co nejširšímu publiku, přičemž xCloud má být největším tahákem této celofiremní strategie. Spencer tedy sice přiznal, že hry od studií Xboxu nemusí vydávat na PlayStationu, ale zároveň se tomu zjevně ani nebrání. A byla by docela škoda, kdyby TES VI šlo hrát na těhotenských testech, ale ne na PlayStationu…

Kotaku v dlouhém rozhovoru zabrousilo i k Halo Infinite, cross-playi, rostoucí velikosti her, vztahu s Nintendem a budoucnosti Xboxu One, ale v žádném z těchto témat bohužel nezaznělo nic skutečně pozoruhodného. Dovolím si proto vypíchnout jediné dvě menší zajímavosti z prvního rozebíraného tématu, kterým byl Xbox Series S.

Spencer pro Kotaku sdílel svou prodejní prognózu, kdy očekává, že během launche potáhne víc Xbox Series X, protože po něm skočí fanoušci a pařani. Ale z dlouhodobého hlediska věří, že víc prodaných kusů si připíše slabší Xbox Series S jednoduše proto, že je levnější. Cena podle něj hraje obrovskou roli, což Microsoft přimělo k vytvoření této levnější konzole.

Ve firmě dokonce uvažovali tak, že mysleli na hráče kupující si jak Xbox, tak PlayStation. Dát ale dvakrát 13 tisíc korun je docela zátěž, takže doufají, že majitelé PlayStationu 5 toužící po Xboxu najdou v Sku cestu, jak mít obojí.

Spencer má momentálně doma obě verze nového Xboxu, obě prý stále v provozu, a i když je samozřejmě zaujatý, můžeme mu snad věřit jeho překvapení z toho, jak dobře některé hry na slabším Sku běží. Díky nižšímu rozlišení textur vybraných her prý zaznamenal i rychlejší loadingy než u stejných her na Xku. Je ale otázka, jak takové hry na Sku vlastně vypadají…

Nejnovější články