Final Fantasy XIV se obejde bez NFT, zato dostane grafický upgrade
zdroj: Square Enix

Final Fantasy XIV se obejde bez NFT, zato dostane grafický upgrade

21. 2. 2022 15:20 | Novinky | autor: Šárka Tmějová |

MMORPG Final Fantasy XIV válcuje svou konkurenci i vlastní sérii. Loni se po vydání datadisku Endwalker stalo obětí vlastního úspěchu, když se kvůli přeplněným serverům přestalo prodávat, v rámci série jde o nejvýdělečnější titul a v počtu předplatitelů už dávno překonalo kultovní World of Warcraft. Je tak jistě namístě se zamýšlet nad jeho budoucností, což šéf vývoje a producent Naoki Jošida učinil v rozhovoru pro server Fanbyte. Co nejúspěšnější současné MMORPG čeká a nemine?

Hned zkraje přišla řeč na oblíbený aktuální buzzword v podobě NFT. Jošida prohlásil, že v případě Final Fantasy XIV žádné plány na zakomponování nezaměnitelných tokenů nemají, už kvůli tomu, jak je hra navržená. „Pokud někdo má obavy, můžu jednoznačně prohlásit, že momentálně nic takového v plánu rozhodně není,“ sdělil Jošida prostřednictvím své tlumočnice Aimi Tokutake.

Vyjádřil se také ke kontroverznímu dopisu šéfa Square Enixu, Josukeho Matsudy, který sice některé případy využití NFT označil za spekulativní, ale podle něj čas ukáže jejich hodnotu a určitě v nich spatřuje budoucnost vlastnictví. Jošida uvedl, že zaznamenal negativní reakce na koncept NFT zejména od západního publika a vnímá, že jde o citlivé téma.

On sám proti nim apriori není, ve Final Fantasy XIV pro ně ale není místo. „Určitě bych si o tématu NFT rád popovídal v rozhovoru, který s FFXIV nijak nesouvisí, protože to může být příležitost pro nový byznysmodel. Věřím, že samotný nápad může být něčím, díky čemu bude videoherní koncept ještě zajímavější. Ale musí jít o specificky navržené hry, které konceptu NFT budou přímo uzpůsobené,“ dodává Jošida.

Pokud se tedy řadíte mezi odpůrce NFT, můžete si alespoň v případě Final Fantasy XIV oddechnout. Namísto skinů zapsaných do blockchainu se MMORPG dočká úplně jiného kosmetického vylepšení. Vůbec poprvé od vydání A Realm Reborn v roce 2013 totiž tvůrci v patchi 7.0 celkově vylepší grafiku.

Jošida přirozeně varuje, že se ani potom hra nebude moct srovnávat s aktuální nejdražší singleplayerovou produkcí, protože online model má své limity a hra musí nadále běžet i na PS4. Hardwarové nároky na PC se nicméně trochu zvednou a vůbec nejvíc si grafických vylepšení užijí majitelé PS5 a grafických karet Nvidia RTX.

Změny se mají dotknout celkového vizuálu, od vyššího rozlišení textur přes realističtější materiály a povrch až po nasvícení scén a kvality stínů. Současný a zamýšlený stav můžete porovnat na přiložených obrázcích. Slibovaný patch 7.0 ovšem není tak docela na dohled – na verzi 6.1 by se podle aktuálního plánu mělo Final Fantasy XIV dostat v dubnu 2022.

Na co se ovšem dlouho čekat nebude, je bezplatný časově neohraničený trial. Ten se totiž vrátí už zítra, 22. února. Nové hráče Square Enix přestal do hry pouštět loni v prosinci, pro platící zákazníky pozastavení prodejů skončilo na konci ledna. Tak snad se spolu se štědrým trialem nevrátí i nekonečné fronty.

Smarty.cz

Nejnovější články