Bohemia Interactive je největší stálicí na tuzemské herní scéně, a to především díky populární sérii vojenských simulátorů Arma. Kromě ní ale z „Bohemky“ v posledních letech vypadl třeba nevšední postapokalyptický survival Vigor či sandboxové Ylands.
Studio nyní představilo nový engine s názvem Enfusion, který nahradí dřívější technologie Real Virtuality a Enforce a bude pohánět dosud neoznámené herní projekty, velmi pravděpodobně například další díl Army.
Vývojáři ale myslí i na tvůrce modifikací, které mají ve hrách od studia letitou tradici už od doby Operace Flashpoint. Proto budou s novými hrami každému k dispozici také nástroje Enfusion Workbench, prakticky totožný toolset, který využívají designéři a grafici přímo ve vývojářském studiu. Tyto nástroje mají tvůrcům usnadnit práci při vytváření skriptů ve vlastním programovacím jazyce Enforce, efektů, implementaci zvuků a hudby a distribuci modifikací.
Vývoj vlastního enginu je pro Bohemia Interactive výhodný především proto, že není nijak vázána licenčními podmínkami dodavatelů třetích stran. Zároveň ale momentálně není v plánu jeho licencování jiným vývojářským studiím. Technologie vznikla v jazyce C++, k renderování je používán DirectX 12.
Vedoucí vývojářského týmu Enfusionu Pavel Šafář říká, že technologie jako je Unreal Engine nebo Unity nebere jako konkurenci. Enfusion je dle jeho slov přirozenou evolucí, Bohemia Interactive ostatně vlastní technologie vyvíjí přes dvacet let. Studio vidí smysl především v možnosti podpory komunity, díky jejímž výtvorům hry žijí déle a navíc vznikají celé nové vývojářské týmy, které prodejem modifikací skrz Bohemku mohou růst.
Hratelnou ukázku technologie bychom měli údajně dostat k dispozici již brzy, spolu s ní vyjde i zmiňovaná sada nástrojů.