Autor: Jiří Král Publikováno: 31.prosince 2005 |
Kompletní návod na novou českou akční adventuru Žhavé léto 3 a půl (recenze), který byl při betatestování hry v Centauri původně napsán pro specializovanou stránku o českých hrách na adrese CGM.cz. Většina obrázku u textu má pouze ilustrační charakter. 1. epizoda ![]() Tento rozhovor vás zavede zpět do kasina. Tam vám hra poprvé trošku více potrápí mozkové závity, jelikož musíte přijít na číselnou kombinaci sejfu. Nejdřív ale musíte zjistit, že účtárna je zamčená. Teprve potom můžete totiž zkoumat všechny věci v místnosti. Prvním krokem bude zavolat Billymu, abyste zjistili, že si stejně musíte pomoci sami. Prohlédněte si nástěnku, najdete zde několik čísel a návod jak použít trezor. Poté otevřete šuplík a přeházejte věci. Naspodu leží pravítko. Tím posléze vytáhněte noviny z koše. Čísla už máme kompletní. Z nich jde složit kombinace k sejfu, která zní: 2451872. V trezoru se válí dvě užitečné věci. Klíč a zlatá cihla. Popadněte je a běžte ke dveřím. Tam zjistíte, že klíč vám moc nepomůže, ale neztrácejte naději. Vždycky je tu přece ještě okno! Posuňte skříňku a potom rozbijte sklo zlatou cihlou. Ani tak se přes mříže nedostanete. Až mafiáni vám s nimi pomohou. Díky tomu se ocitnete venku a můžete se pustit do zběsilého útěku. Vyskákejte, přes bednu před vámi, do dveří, proběhněte místností a ve dveřích se dejte doprava. Na prvním rozcestí se pusťte doleva a, až přeběhnete mafiána, znova doleva (jestli chcete získat první z bonusů, než zatočíte, podívejte se do výklenku vpravo). Ještě jednou běžte doleva a poté dvakrát doprava. Nakonec uhnete před mafiány doleva a ocitnete se na dvorku, kde jsou dvě bedny. Tu u hydrantu posuňte do mezery před ní. Tou nahoře potom můžete přejet přes tu první až ke zdi a vyšplhat se po ní přes zeď. Jakmile budete na druhém dvorku, uvidíte lešení. Jděte k němu blíž a prohlédněte si ho. Nyní můžete sebrat kameny a pomocí akce na lešení je potom házet a uvolnit si cestu dál. Teď už zbývá pouze vyjít po prkně nahoru a dojít až na střechu. 2. epizoda ![]() Počkejte, až strážný půjde zády k vám a vlezte do vzdálenějšího kanálu. Zde opět vyčkejte, až vás strážný přejde, a vylezte. Když se na konci dáte doleva, dostanete se k elektrickému křeslu. U něj přesuňte spínač a po krátké animaci se vydejte vstříc Barnabymu. Než vás ale uvidí, vylezte na, v pořadí druhou, rouru. Poté slezte a v Barnabyho kanceláři uzměte medvídka. Můžete se schovat, díky kýblu a smetáku, v protějším výklenku. Teď už je potřeba jen nasadit medvídka na elektrické křeslo a přepnout opět spínač. Nezapomeňte se schovat a jakmile se Barnaby chytí na návnadu, můžete mu nohou ze stolu odebrat klíč od WC. Vydejte se tam, vezměte štětku, která je opřená o sloupek před mísami a namočte ji v míse s hořlavinou. Nakonec se ještě jednou vydáte k Barnabymu a zapálíte o něj svoji pochodeň. S ní už se dostanete do tunelu a pustíte se do další lokace. 3. epizoda ![]() Teď už jste u tří nádrží. Vpravo od vás je přečerpávací stroj. Ale samozřejmě nic není tak jednoduché, jak to vypadá. Pokud vyčerpáte z jedné nádrže vodu, do dalších dvou část z ní nateče. Stačí ale zatáhnout ve správném pořadí a je to. Tak tedy abyste vyčerpali zcela vodu z první nádrže, zatáhněte za levou šňůru dvakrát, za pravou jednou a za levou ještě jednou. Zajděte se podívat do vyčerpané nádrže, najdete tam slizké ozubené kolo. Jděte opět k přístroji a zatáhněte dvakrát za prostřední šňůru a čtyřikrát za tu napravo. Prohlédněte druhou nádrž. V ní objevíte kliku a zároveň i jeden z bonusů. Vraťte se k přístroji a dvakrát zatáhněte za šňůrku nalevo. Tím se vám otevře cesta dál. Je sice posetá aligátory, ale stačí přes ně přeskákat a dostanete se k mříži. Nyní se uplatní slizké kolo a klika. Nasaďte je, zatočte s pákou a jste volní! 4. epizoda Různými průlezy se dostanete až do továrny. Zde je několik posunovacích beden. Chyťte první a vyplňte s ní mezeru, která brání v posunu té nahoře. Přesuňte vrchní bednu přes spodní doleva, kam až to jde. Vzadu v místnosti byste měli vidět ještě další dvě posunovací bedny na zemi. Postupně s nimi vyplňte mezery, které vedou od bedny nahoře k plošině, na které je žluto-černě šrafovaný čtverec. Poté vezměte opět bednu nahoře a přesuňte ji na zmíněný čtverec. První plošina spadne dolů. Nakonec vezměte ony dvě bedny, kterými jste vyplnili mezery a postavte je na zbývající dva čtverce, které leží vedle plošiny na podlaze. ![]() Zavolejte Čendovi a po cestě ven z továrny se ještě stavte v těch druhých dveřích, tedy záchodech, a prohlédněte si prostřední skříňku. Venku už vás přivítá Čenda, ale vy se nejdříve musíte převléct a oholit. Proto si promluvte s Čendou, který vám půjčí páčidlo. To si vezměte z kufru auta a po cestě zpět do továrny popadněte nočník po pravé straně a trubku, která je opřená o roury za rezavým autem. Na záchodcích ve skříňce najdete nové oblečení, rezavou břitvu i pěnu na holení. Rezavou břitvou se ale přirozeně odmítáte holit. Proto vyjděte před továrnu, naplňte nočník vodou z chladiče auta a umístěte ho na připravené ohniště, které je za boudou vedle Čendova auta. Ohniště ještě podpalte sirkami a přidejte břitvu. Nyní se můžete u umyvadla konečně oholit. Zbývá už pouze zajet do města. Vydejte se po silnici doleva, přeskočte přes nekompletní můstek a pak už vás cesta zavede přímo tam, kam potřebujete. 5. epizoda ![]() S ním už není žádný problém promluvit si s pianistou, který vám prozradí, že kuchař má konvalinkový sprej. Jděte pro něj a s jeho pomocí vytáhněte Paďourovo nádobíčko ze smradlavé popelnice. Vercajk předhoďte Paďourovi. Dozvíte se, že doklady budou vaše jen za pět stovek. Promluvte s Kidem, který je v kanceláři za kuchyní. Vezměte drátky ze skříňky ve stole a jděte do palírny. Ta je za dveřmi naproti baru. Zde musíte poskládat drátky tak, aby se spojili všechny konektory. Když se podíváte na rozložení drátků vpravo na desce, poznáte, že jsou to dvě řady po čtyřech drátech. Z toho budu vycházet, abych vám popsal, jak je máte správně nasadit. Takže popadněte první drátek z horní řady a připojte ho k druhému konektoru vlevo. Druhý drátek nasaďte na čtvrtý konektor, třetí drátek na první konektor, čtvrtý drátek na sedmý konektor, pátý drát na šestý konektor, šestý drát na pátý konektor, sedmý drátek na osmý konektor a poslední drátek pak na třetí konektor. Uff, to bychom měli za sebou a nyní už vezeme alkohol na farmu. Vydejte se po silnici doprava, těsně před mostem pak uhněte opatrně doleva mimo silnici, tak abyste pokud možno nevysypali žádný demižon, a vyjeďte nahoru do kopce. Silnice už vás potom nepustí jinam, než na farmu. Po cestě na farmu se také skrývá jeden z bonusů. Promluvte s farmářkou a jměte se brambor. Po sházení všech terčů se už pustíte do ostré akce. Postřílejte tedy kojoty pěkně jednoho po druhém a držte si od nich dostatečný odstup. Náboje jsou za domem, u kterého roste řepa. Když úspěšně odpravíte všechny kojoty, dostanete od farmářky peníze. Pak už jen seberte pytel hnojiva a vraťte se do města. ![]() Nebudu vás dlouho napínat a řeknu rovnou, že tyto závody nemůžete nikdy vyhrát. Vždy když zlepšíte dostatečně svůj čas, Monza vás opět o pár vteřin předežene. To ale nevadí, protože stačí zajít za Kidem. Dá vám peníze za řepu a to už na doklady stačí. Dejte obnos Paďourovy a ten vám na oplátku předá těžce vydřené papíry. Čenda vás už očekává se zprávou, že starý šaman Čumičiču vás chce vidět. 6. epizoda Cesta k němu je velmi snadná, stačí se stále držet vpravo. Sice někdy musíte přes cestu, která se zase navrací zpět na tu, ze které jste odbočili, nicméně kdybyste se snažili jet rovně, hra vám suše oznámí, že jste se ztratili a proto se vracíte k Čendovi. Když se dostanete k šamanovi na dvůr, jděte hned doprava. Na zemi tam stojí lahvička s ředidlem. Vezměte ji a pak si promluvte se šamanem. Rozhovor vás zavede až do záhrobí. Tam vezměte z koše lístek a pytel mrtváků. Lístek si štípněte a vstupte dovnitř. Projděte expozicí až nakonec a zajděte k okénku na levé straně. Tam vám řeknou, abyste vyplnili jakýsi formulář a podali ho u podivně pojmenovaného okénka. Najděte tedy příslušný formulář na stole a jděte k okénku po pravé straně toho, u kterého jste byli předtím. Takto postupujte dál, tedy ve směru hodinových ručiček, než se naštvete. U posledního okénka nabídněte mrtváky a promluvte si se strýčkem. Nyní přijde na řadu adrenalinová akce proti mafiánům. Střílejte nejdříve do řidiče a potom motorka buď odpadne, nebo získá řidiče nového :) 7. epizoda ![]() Na první křižovatce se dejte doleva a potom opět doleva. První „suchá“ odbočka vlevo je ta vaše. Vystupte ze člunu a jděte se podívat. Najdete tam čtyři páky. Všechny postupně obejděte a přepněte. Rychle se vraťte do auta, aby jste se neutopili ve stoupající vodě. Pokud máte zálusk na další bonus, stačí projet uličkou naproti té, ze které jste právě přišli. Otočte se nazpátek a na první se dejte doleva přes hromadu, která je teď už zatopená. Hned za ní se dejte opět doleva a až na úplném konci se dejte doprava. Tam už vede cesta ven! 8. epizoda Je potřeba varovat Kida a farmářku. Jděte nahoru k baru, kde zjistíte, že Kid se dovede ubránit sám. Nasedněte tedy do auta a rychle na farmu. Tam už na vás čekají mafiáni. Uchopte brokovnici a jednoho po druhém zlikvidujte. Náboje jsou na stejném místě jako když jste stříleli kojoty, tentokráte je tam však navíc i lékárnička. Farmářka vám poděkuje, požehná vám a vy se můžete vydat hledat ztracené věci po strýci. Získat mapu není nic složitého. Stačí zajít za Marcellem a pak už jen nasednout do člunu a sledovat šipky. Jakmile vyzvednete mapu, vrátíte se zpátky. Po cestě zpět lze snadno spatřit krabičku s dalším bonusem. Potom pojedete ke kostelu, abyste získali i masku. Ta má totiž být u reverenda Browna. Dostat se do kostela ale nebude tak snadné. Zaberte dvakrát za dveře, které jsou obestavěné lešením. Zmocněte se sekery a rozsekejte s ní zadní dveře. Nahoře posbírejte všechny střípky a sestavte je na bedně u reverendova těla. Začněte s těmi, co mají výřez pro tlačítko, které je na podstavci. Střípky se dají otáčet stisknutím pravého tlačítka myši. Najdete klíč a dopis, který vás zavede do muzea. ![]() V muzeu stačí přemoct starou dámu a můžete si zajít pro masku. Ale ještě předtím musíte překonat nové zabezpečovací zařízení. A jako každá složitě vypadající věc, má také snadné řešení. Přikládám screenshot s počátečním nastavením a s vyznačenými trojúhelníčky a pořadím, ve kterém je potřeba ony trojúhelníčky přepnout. Pomocí masky objevíte na mapě místo, kde se ukrývá cosi, co pomohlo Leopoldovi rychle zbohatnout. Je to Neverland. Cesta do Neverlandu je však trnitá a vede přes hřbitov s nemrtvými. 10. epizoda Čenda vás odveze ke starým dolům a dál už musíte trefit sami. Vjeďte dovnitř a na prvním rozcestí jeďte rovně. Nejezděte moc rychle, abyste nespadli z vyvýšeniny. Po té přejeďte až nakonec a přeskočte na dřevěnou lávku. Až vyjedete ven, stačí se dát nahoru a přeskočit menší chybějící kousek lávky. Ještě než vjedete do tunelu, můžete si všimnout bonusové krabičky. Cesta už vás potom nepustí jinam, než na hřbitov. Jediná rada, kterou vám do boje s nemrtvými mohu dát je, abyste stříleli co nejrychleji a do toho nejbližšího, který je u vás. Jakmile se dostanete až k hrobu, začnete kopat a jste v další lokaci. V Neverlandu jděte k praseti a choďte po kostkách tak dlouho, dokud vám něco neřekne. Potom to udělejte ještě jednou a pak si s ním promluvte. Dá vám za úkol přinést medvídka. Doskákejte pro něj a abyste se dostali zpět, shoďte díl, který trčí nahoru a je v něm i stočený drát. Stačí se rozběhnout a pořádně do něj narazit. Předejte medvídka praseti a vstupte do dveří. ![]() 11. epizoda Zeptejte se Čendy, kolik je hodin. Jděte za Kidem a položte mu stejnou otázku. Řekne vám, že je za čtvrt hodiny pět a vy se tedy vydáte za Čendou. Stále ještě je potřeba vyhrát výroční závody traktorů. Pomožte sundat Čendovi traktor z jeřábu, sedněte do auta a jeďte si promluvit s farmářkou. Dostanete od ní čtyři bedny fazolí PUF PUF a s nimi se vydejte po silnici doprava. Dojedete do města, ale ještě je potřeba přejet jej na druhou stranu. To není žádný problém, stačí to vzít mimo silnici rovně a za chvíli tam jste bez dlouhého objíždění. Traktor je už připraven, stačí do něj vyrobit nové palivo a hurá do toho! 12. epizoda Po vyhraném závodě se vydáváte do pískovny. Tam prozkoumejte vrata a jeďte zpátky do města. Před kasinem si promluvte se lupičem. Když už budete před kasinem, můžete tam nalézt další z bonusů. Pokud jste postupovali podle návodu, všechny potřebné věci, krom mýdla, už máte. Pokud ne, pytel hnoje najdete na farmě, trubku u továrny a ředidlo u šamana. Mýdlo je ve křoví u kostela, ale nejdříve se na něj musíte optat barmana. Získanou výbušninu připevněte na vrata a vstupte dovnitř. Pozabíjejte mafiány a skočte pod můstek. Vlezte do širší trubky, který je na dlouhé straně. Přeskákejte okolo komínu doleva a skočte do levé trubky. Tady si zavzpomínáte na klasické 2D hopsačky! Tam si také můžete přijít na bonusovou krabičku. ![]() Stáhněte si: Trailer, Videa, Patch a přídavek, Ukázky dabingu, Screenshoty... Související články: Recenze, Preview, Novinky |
Jiří Král | |
autor je členem týmu CGM |