Runaway: A Road Adventure návod 2.díl
zdroj: Archiv

Runaway: A Road Adventure návod 2.díl

26. 12. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Tentokrát v adventuře Runaway navštívíme zlatokopecké městečko, budeme hovořit s duchem mrtvého, vykouříme indiánskou dýmku a odměnou za bezmezné úsilí bude nechutně velký balík peněz.

Autor: Nukem
Publikováno: 26.prosince 2002


Runaway: A Road Adventure (recenze) není nijak zvlášť obtížnou adventurou, avšak co vás častokrát může zahnat do úzkých je přehlédnutí nějakého dobře ukrytého předmětu, na němž závisí celý další postup. Proto není vůbec ostudné, pokud nahlédnete do našeho návodu, než abyste se zbytečně trápili, hodiny hledaje něco, co lze sebrat. Budiž vám návod dobrým rádcem - jeho první část včetně několika rad pro začátek se nachází zde a nyní na vás čeká řešení druhé poloviny hry.

Zvětšit zdroj: Archiv  4. Blízká setkání
Po velmi dlouhé filmové sekvenci a rozhovoru s mladou dědičkou Douglasville opět přebíráte velení nad hlavní postavou. Tak se tu trochu porozhlédneme. Ven z městečka a do celkové mapy této lokace (obrázek) se dostanete cestou vedoucí levou dolní částí obrazovky. Nyní máte k dispozici celkem čtyři oblasti k prozkoumávání. Vlevo dole je vstup do dolu, kam spadla Gina. Když tam zajdete, Brian hlasitě uvažuje, jak se dostat do štoly. Jediné, co tady lze sebrat je plechová olejnička na levém okraji obrazovky (obrázek).

V pravém dolním rohy celkové mapy leží dům matky Dority. Po rozhovoru s Oscarem si vezměte misku, která leží vlevo pod žebříkem. Pak se vraťte o obrazovku zpět a u studny seberte kámen (obrázek). Vraťte se do mapy a navštivte poslední místo s otazníkem, jde o kráter v pravém horním rohu. S Joshuou si promluvte, nejlépe o všem, co se nabízí, především pak o všem, co se týká opravy jeho vysílačky. Na ní není kromě rotoru na pravém kraji nic dalšího důležitého.

Obrázek zdroj: Archiv Vraťte se do Douglasville. Tady je vpravo pod dřevěným balkonem vstup do salónu. Pod schody seberte květináč (obrázek) a zajděte se podívat do skladu s nářadím vpravo od schodů. Je třeba překliknout pravým tlačítkem na ikonku ruky, pak Brian ve skladišti objeví zahradnické nůžky. Vystoupejte po schodech nahoru a popovídejte si se Saturnem. Především se poptejte na to, jak získává materiál na své sochy. Pak zkuste zatáhnout za páku u podivného zařízení, na kterém stojí plechovka s barvou (obrázek).

Vyjděte vlevo na terasu. Tady si všimněte dřevěného špalíku se smirkovým papírem, který leží na podlaze u prostředních dveří (obrázek). Nehledě na to, co Brian říká, jej seberte a nikomu nedávejte :-) Vyjděte ven na ulici a prozkoumejte rozlámaný povoz, který stojí v postranní uličce mezi hotelem a kanceláří šerifa a zahradnickými nůžkami z něj odstřihněte řemen.
Obrázek zdroj: Archiv Pak zaskočte k šerifovi. Kromě kostlivce v cele tam však nikdo jiný není. Vedle kamen vlevo se však povalují polínka (obrázek). Ty si klidně vezměte, kostěnému vězňovi chybět určitě nebudou. Potom navštivte banku. V poličce za pokladnou najdete sešívačku. Prohlédněte si také díru v podlaze před pohovkou. Vzadu na stole vedle rozpláclé plechovky leží bankovní razítko. I to se bude hodit. Vraťte se na ulici a běžte si prohlédnout lokomotivu. Prozkoumejte ji a pak vlezte do kabiny. Tady si prohlédněte všechny páky a přístroje a do kotle vhoďte polínka.

Nyní začínají nekonečné obstrukce kolem zprovoznění vysílačky. Zajděte za Joshuou ke kráteru. Tady použijte řemen na rotor u vysílačky. Podle Brianovy rady spojte v inventáři konce řemene sešívačkou a řemen dejte Joshuovi. Skočte do celkové mapy a pak hned zpět k Joshuovi. Zajděte k Saturnovi a zeptejte se ho na jednu věc… tedy na klíč. Přistupte k desce s nářadím, je mezi dveřmi na balkon, a pokuste se z ní klíč vzít. Jako naschvál tu chybí právě ten, který potřebujete. Naštěstí ho má Saturn.

Sejděte dolů před vstup do salónu. Vraťte se nahoru, vyjděte na balkon a shoďte dolů květináč. Jděte dolů a klíč odneste Joshuovi. Odskočte si opět do mapy a zpátky. Řemen je připevněn, ale zase není benzín. Zajděte za Saturnem a zeptejte se ho na kanystr s benzínem, který stojí vedle stolu s nářadím. Ovšem nic není zadarmo. Čím obdarovat Saturna? Co takhle nějaký umělecký předmět? Ukažte mu tedy kámen, který jste našli u studny. Samozřejmě, že to není ještě ono. Smirkovým papírem zaoblete ostré rysy vašeho uměleckého předmětu. Co na to řekne Saturn teď? Jistě, stále je to málo. Trochu lesku vaší soše přidá jantarový kámen. Teď už se musí Saturnovi líbit. No sláva, konečně benzín, i když by to nebyla Runaway, kdyby v tom nebyl ještě nějaký háček.

Obrázek zdroj: Archiv Benzín je třeba zředit vodou (i když, jak se asi ředí kapaliny s tak odlišnými hustotami? ;-) Navíc Saturn si občas rád zažertuje, takže přestože vám radí poměr 40 ml benzínu na jeden litr vody, správný díl benzínu je ve skutečnosti desetinásobný, tedy 400 ml. A aby toho nebylo málo, přesnou odměrku také nemáte. Olejničku naplňte vodou ze zásobníku, jenž stojí u stolu s nářadím. V inventáři nalijte do půllitrové odměrky benzín. Z ní část odlijte do třetinky, v půllitru zbude 200 ml benzínu. Třetinku vylijte do kanystru a přelijte do ní zbylých 200 ml z půllitru. Půllitr znovu naplňte a odlijte z něj 100 ml do třetinky. Teď máte 400 ml benzínu. Vodu z olejničky přelijte do prázdné láhve a do ní pak 400 ml benzínu (obrázek).

Jděte ke kráteru a benzín nalijte do motorky. Poslední službou pro Joshuu je otevřít bránu do jiné dimenze. Otevření zajistíte správnou kombinací tónů. Každé tlačítko představuje jeden tón. Zmáčkněte tedy tlačítka v tomto pořadí: DO-SOL-MI-SI-LA (obrázek). Z kráteru si nezapomeňte odnést Joshuovu telepatickou přilbu. Podívejte se také, co má Joshua ve stanu.

Jděte do města a stavte se u Sushi. Zeptejte se jí na sejf, kde ho hledat. Dozvíte se, že je v suterénu banky. Teď se vypravte za Saturnem a dejte mu Joshuovu přilbu. Až Saturn odběhne, seberte hořák, který položil vedle nedodělané sochy. Prohlédněte si sochu visící nad vámi. Pomocí ovladače jeřábu (obrázek) jí dopravte na katapult. Spouštěcí pákou pošlete sochu do banky za plechovkou. Pokud jste tak neučinili již dříve, doplňte si olejničku vodou.

Obrázek zdroj: Archiv Sejděte schody a ze skladiště s nářadím si vezměte suché listy tabáku. Jděte k lokomotivě a vodu nalijte do nádrže (obrázek). Jistěže to nemůže stačit a tak budete muset jít pro vodu ještě čtyřikrát. Pak vlezte do kabiny a hořákem zapalte kotel. Otočte kruhovým ventilem a pak pákou nad budíky vypusťte páru (obrázek). Venku seberte klíč, který vyletěl z komína lokomotivy. Stavte se v bance a sejděte dírou po soše do suterénu. Tady stojí sejf, zkuste jej otevřít.

Vyjděte nahoru a běžte k šerifovi. Tady odemkněte celu a prohledejte doktorovu tašku (obrázek). Měli byste najít fonendoskop a mátový olej. Když si skočíte za Sushi a zeptáte se na kombinaci sejfu, poradí vám jen, že první otočení musí být vpravo. Ovšem pomocí fonendoskopu zjistíte správná čísla snadno. Jsou to tedy 85 vpravo, 29 vlevo a 54 vpravo. Uvnitř naleznete mapu dolu.

Zajděte za Oscarem stojícím před domem matky Dority. Když mu nabídnete suché listy tabáku, odmítne. V inventáři tedy nejprve zkuste nalít mátový olej na tabák. Taky ne? Tak tedy do hliněné misky vložte razítko a pak tabák. Vyrobený mentolový žvýkací tabák dejte Oscarovi a požádejte ho o pomoc ohledně odvalení kamene, jenž blokuje Zvětšit zdroj: Archiv vchod do dolu. A teď vzhůru dolů… tedy do dolu.

 5. Tajemná krypta
Seberte prkno ležící před vchodem do jeskyně a část důlního kladívka schované pod prknem. Kostlivce oberte o stehenní kost a tu spojte s kladívkem. Tím pak vypáčte hřebík, který je z půlky zatlučený do trámu u vchodu (obrázek). Hřebík zatlučte do okraje propasti vpravo a k němu pak připevněte lano.

Lásko, bože lásko…! Takže to, co jsme všichni čekali už od Ginina pádu do štoly, se samozřejmě vyplnilo. Gina je stále živá a zdravá, tedy až na tu zlomenou nohu. Škoda, že jsme od kostlivce nahoře vzali stehenní kost. Být to lýtková, možná by se teď hodila :-) No, raději nebudeme spekulovat nad operací a vymyslíme praktičtější způsob pomoci. Jděte vpravo ke vstupu do jeskyně.

Obrázek zdroj: Archiv Před sochou napravo leží o kámen opřená indiánská dýmka (obrázek). Ačkoliv se podle Briana dá použít i jako pochodeň, vy ji použijete jen jako sekyrku ;-) Hned si to také v inventáři vyzkoušíte na prkénku, když jej přeseknete na dvě části. Vraťte se k Gině a od ní jděte na druhou stranu. Vzadu vstupte dveřmi do komplexu budov (obrázek). Vyjdete o patro výš. Dejte se dveřmi vpravo, o patro výš pak levými krajními dveřmi. Dveřmi proti vám vyjdete opět o patro výš. Dýmkou alias sekyrkou přesekněte lano.

Nyní se vydejte do údolí, cesta vede od Giny vlevo a dolů. Vložte klíč do úst sochy. Bohužel jsou ústa něčím ucpaná. Vyčistěte je proto větvičkou z keře nalevo. Nyní odemkněte vstup do krypty a vejděte dovnitř. Se sklenicí, s nelibým obsahem uvnitř, se vraťte k Gině a ze dřeva a lana jí udělejte dlahu.

Zvětšit zdroj: Archiv  6. Rozhovor s mrtvým
Požádejte matku Doritu o seanci s tím, že médium chcete dělat vy. Zatím na to sice nejste připraveni, ale to se časem spraví. Pak si můžete promluvit s Ginou (obrázek).

Teď zajděte za Sushi do Douglasville. Až jí odvyprávíte celý svůj příběh, sejděte dolů a jděte doleva ke krbu. Vedle něj vpravo se ve stínu ukrývá pohrabáč (obrázek). Potom jděte naproti do salónu, kde se objevil třetí člen z domorodé skupiny, Rutger. Zeptejte se ho, zda by neměl něco, co by vás uvedlo do tranzu. Samozřejmě, že by měl, ale něco za něco. Indiánská dýmka se mu bude určitě líbit. Hmmm… to je síla :-) Ovšem matka Dorita je jiného názoru. Ještě to není ono.

Skočte za Rutgerem, jestli by pro vás neměl něco silnějšího. Byl by tu jeden starý indiánský recept, jen chybí hlavní přísada. Čirou náhodou ji máte u sebe, leč potřebná semínka jsou ukryta v nedobytných luscích. Skočte do vězení prohrabat doktorovu tašku, zda by se tam nenašlo ještě něco zajímavého. Skalpel je sice ještě ostrý, ale ne dostatečně. Zajděte tedy do hotelu a v krbu jej nažhavte. Osvobozená semínka doneste Rutgerovi.

Obrázek zdroj: Archiv Po nepříjemných zážitcích ve studni čeká Briana ještě jedno nemilé překvapení, když se od Giny dozví skutečnou pravdu. Ale jako gentleman se rozhodne Gině pomoct, i když by teď nejraději odjel a na všechno zapomněl. Jděte do Douglasville. Sushi zvěstujte poslední novinky a pak se jděte optat Saturna na karavan. Ten pak přibude na mapě. Jděte ke karavanu a páčidlem otevřete dveře. Uvnitř si prohlédněte hábit, který visí na věšáku vedle dveří (obrázek).

Vyjděte ven a prohrabte se v přihrádce ve dveřích, najdete zde propagační leták jisté banky. Doneste ho Sushi a nechte jí chvíli, aby o bance něco zjistila. Pak se vraťte do hotelu, Sushi vás seznámí s novinkami. Skočte si do karavanu pro hábit. Pak běžte Sushi říct, koho jste viděli přijet.

Je třeba oba mafiány zneškodnit. Jděte k lokomotivě, vlezte do kabiny a ještě jednou vypusťte páru z kotle. Seberte ze země šerifskou hvězdu, která vylétla z komína (obrázek). Doste ji Oscarovi a jmenujte ho šerifem Douglasville. Po úspěšné akci se jděte podívat na nové nájemníky zdejšího vězení. Ze stolu seberte pytel s jejich věcmi a doneste ho Sushi.

Obrázek zdroj: Archiv Nechte jí čas na prohledání a pak se k ní vraťte. Až dojde řeč na filmové režiséry a jejich filmy, zvolte Woodyho Allena a pak Tajemnou vraždu na Manhattanu. S diktafonem jděte k matce Doritě a řekněte jí, že chcete mluvit s Ginou. Pak jděte nahrát hlasy Gustava a Feodora a honem zpátky za Sushi. Akce „Podveď podvodníky“ proběhla úspěšně. Zamávejte přátelům a snad někdy příště (obrázek).

Závěrečné filmové sekvence jsou pak sladkou odměnou za těch několik dní strávených u této povedené hry.

Stáhněte si: Demo, Trailer #1, Trailer #2
Související články: Návod 1.díl, Recenze, Novinky

 
Nukem
připravil: jd


 
 

Nejnovější články