Autor: Levis Publikováno: 21.května 2005 |
![]() Po střetu s další skupinkou odbočte ke vraku na jihu. Pod zrezavělým trupem téhle neznámé lodi můžete na zemi najít Repair Parts a dokonce se i přihlásit do částečně funkčního počítače. Pokud máte dostatek Computer Spikes a Repair Parts, terminál opravte. Za extra zkušenosti pak budete moct přepnout (Overload) počítačová jádra dvou robotů, kteří jsou z lodi ovladatelní. Tím u vraku končíte. Projděte úzkou uličkou na sever mapy, kde na vás čeká Dezanti a další dva Durosové. Tato skupinka lovců lidí má na vás zkrátka spadeno a neexistují žádné pádné argumenty, kterými by se jim souboj dal rozmluvit. Po bitvě nezapomeňte důkladně prohledat okolí, protože se tu na zemi válí spousta předmětů, stejně jako jeden Plasteel Cylinder u (z vašeho pohledu) levého křídla lodi. Přejděte do další části džungle. Jungle ![]() Mandalorian Ruins Jako první přichází na řadu rozhovor s Mandalorem, který se za čas také stane členem vaší party. Proto si ho zbytečně nerozházejte a buďte k němu tak vstřícní, jak to jenom jde. Protože vaším cílem je dostat se na Onderon, musíte si u Mandalora svými činy získat respekt - jinak než na jeho lodi se totiž do Izizu, hlavního města Onderonu, nedostanete. Vyjděte z místnosti a poohlédněte se po táboře. Kromě toho, že v každém rohu se tu povalují bedny s užitečnými předměty (v hangáru je dokonce schovaná vysoce kvalitní opakovací puška), se v kempu můžete seznámit s několika dalšími Mandaloriany, od kterých také následně obdržíte questy. Ty v tuto chvíli, podobně jako tomu bylo na Nar Shadaa, nejsou „vedlejší“, protože je zkrátka splnit musíte. Nejlepším způsobem, jak dosáhnout dostatečné reputace u Mandalora, je přijmout úkoly od všech místních, které v kempu najdete. Konkrétně jde o Xargu, Zuku a kapitána stráží - čtvrtý úkol vám pak zadá sám Mandalore. ![]() V kempu se nalézá také tzv. Battle Circle, ve kterém Mandaloriani trénují a perou se spolu, i když ne na život a na smrt. Zapojit se můžete okamžitě: postupně absolvujete tři lehčí souboje (s Davrelem, Kexem a Tangrenem) a po návratu z vašich misí v džungli pak dodatečně ještě další dva duely. V první trojici nebudete moct používat zbraně ani Sílu, takže jediný způsob, jak na protivníka vyzrát, bude obléknout si pořádné brnění. Jako klasicky pak budete moct zkoušet nejrůznější finty: třeba pořád běhat dokola - protože z kruhu nesmíte vylézt - a každou chvíli protivníkovi z otočky uštědřit ránu. Bude to vyžadovat spoustu trpělivosti a štěstí, ale často se stane, že oponent vám jí nestihne vrátit. Jakmile porazíte Tangrena, můžete se vydat plnit mise v džungli. Jungle Pokud jste se bili s Davrelem v Battle Circle, pokusí se vám hned u tábora pomstit. Výzvu na souboj můžete samozřejmě přijmout (DS), ale existuje i lepší varianta. Jestliže vám kapitán stráží řekl o zakkegovi na jihovýchodě mapy, lze Davrelovi navrhnout, aby s vámi zvíře šel ulovit. Davrel nabídku neodmítne a půjde napřed. Následujte ho, ale u první odbočky (1) se dejte doleva. V těchto místech byste měli potkat prvního cannoka, v jehož útrobách naleznete část fázového převaděče pro Zuku. Dejte se na sever. Kreia vás po cestě naučí ovládat zvířecí instinkty. Získáte schopnost Beast Control, která vám později často usnadní boje s divokými šelmami tak, že je na několik vteřin omámí a tím pádem samozřejmě i vyřadí z bitvy. Ještě než se dáte na jižní stezku, dojděte ke skalnímu výstupku po vaší levici. Kumas vás zde bude urputně prosit, abyste pobili divoké šelmy, kvůli kterým nemůže z výběžku slézt. Pokud hrajete za temnou stranu Síly, v klidu mu oznamte, že na skalním převisu ho necháte shnít. Za extra DS body můžete dokonce i odpálit nastraženou výbušninu, čímž Kumase zabijete. Naopak hráči na světlé straně Síly mu samozřejmě pomohou a on jim to později oplatí tím, že jim v táboře přilepší na reputaci. Tím také splní úkol od Xargy. ![]() Pokračujte na jih. Těsně před mýtinkou, kde odpočívá zakkeg, narazíte na dalšího cannoka (2), který sežral část Zukova převaděče. Vylezte na kopec, kde už na vás čeká Davrel, a pusťte se do bitvy. Zakkeg není extrémně náročným protivníkem, jen na něj neplatí žádná Síla, takže tu si radši schovejte na Heal. Po bitvě Davrel odejde a nechá vás, abyste předměty z doupěte vybrali sami. V trávě se tu mezi kostmi nebohých zvířat a lovců válí spousta předmětů, takže nikam nespěchejte a dobře mýtinku prohledejte. ![]() Ještě než se vrátíte do kempu, v severozápadní části mapy najdete cannoka (5), po kterém zůstane třetí kus fázového převaděče. Také je tu vstup do Mandalorian Cache. Odpalte nálože před vchodem a připravte se na to, že tím na sebe poštvete silnou skupinku divoké zvěře, která vám okamžitě vpadne do zad. Po bitvě se uzdravte a než vlezete do skladu, přidejte do vaší party někoho, kdo umí dobře nakládat s minami (např. Bao-Dura) a rovněž postavu, která má schopnost Destroy Droid na nejvyšší úrovni. Mandalorian Cache Jako první zneškodněte všechny miny v místnosti. Ano, droidů je tu požehnaně, ale bez podnětu na vás nezaútočí. Až se na to budete cítit, přistupte k tomu největšímu (a rovněž i nejsilnějšímu), kterého v místnosti vidíte, a udeřte (Bash) do něj pomocí konzole, která na obrazovce vyskočí po kliknutí na droida. Všichni roboti se probudí a okamžitě se do vás pustí, ale snad budete mít dostatečný náskok na to, abyste se jich rychle zbavili. Mělo by stačit několikrát použít funkci Destroy Droid. ![]() Za odměnu máte přístup ke všemu, co je v bednách ukryto. Několik z nich nepůjde otevřít, takže jediné, co s nimi budete moct udělat, je odpálit zámek pomocí Minor Frag Mine. Nakonec znovu vylezte zpět do džungle a vraťte se do tábora. Mandalorian Ruins Ještě než půjdete k Mandalorovi, projděte se po táboře a dokončete úkoly. Xargovi můžete za další DS body říct pravdu o tom, jak to ve skutečnosti bylo s Kumasem - hráči na světlé straně Síly si to samozřejmě nechají pro sebe. Abyste potěšili Zuka, nestačí mu přinést jenom všechny tři části fázového převaděče, které jste našli v džungli. Musíte také dát do pořádku nefunkční kabely, vedoucí k počítačovému terminálu (Bao-Dur nebo T3-M4 si s tímto úkolem hravě poradí) a rovněž spravit i telemetrické zařízení ve vedlejší budově. Na to vám bude pro změnu stačit několik Computer Spikes, které se navíc dají vyrobit na Workbench přímo vedle samotného stroje. Poté oznamte Zukovi, že jste všechny úkoly splnili a nezapomeňte se kapitánu stráží pochlubit trofejí z bitvy se zakkegem. Konečně dojděte i do Battle Circle a podstupte poslední dvě bitvy, s Kelbornem a šampionem Bralorem. ![]() Onderon Jak je vidět v úvodní animaci, planeta se nachází v mizerné politické situaci. Nejen proto budete mít omezený pohyb i práva na jejím povrchu. Vaším cílem je najít Mistra Jediho, ale podobně jako na ostatních planetách, i na Onderonu to bude vyžadovat prvně navázání kontaktu s místním obyvatelstvem a představenstvem. Mimochodem, ve městě si můžete kdykoliv poslechnout nejnovější události. V jednotlivých čtvrtích totiž naleznete počítače, které přehrávají holografické zprávy ne nepodobné těm, které známe z našich televizí. Iziz Spaceport Hlavní město se od ostatních, která jste ve hře dosud navštívili, zase tolik neliší. Typicky už tu najdete obchodníka s předraženým zbožím - tentokrát se jmenuje Margar. Se správcem doků si můžete promluvit o dění na planetě v uplynulých dnech. Běžte ke klecím se zvířaty a dejte se do řeči s Beast Riderem. ![]() Až budete na odchodu, jedno ze zvířat uteče a napadne vás. Po souboji vám majitel s omluvou vnutí 500 kreditů (LS), ale vždycky mu můžete vyhrožovat a nakonec z něj dostat až 1000 kreditů (DS). Vojákům, kteří střeží vchod do další části města, řekněte cokoliv - vůbec na odpovědi nezáleží. Merchant Quarter Hned u vchodu můžete zabránit ukázkové proskripci (1), kterou ve městě, byť tajně, provozuje generál Vaklu. Hráči na světlé straně Síly budou chtít využít Force Persuade a přesvědčit hlídky, aby nebohého novináře nechaly na pokoji (LS), kdežto Sithové jim ho s chutí vydají na pospas. Projděte čtvrtí - opakovaně po vás několik místních obyvatel bude chtít Starport Visa. Ty jim prozatím poskytnout nemůžete, takže pokračujte dál a proseb si nevšímejte. ![]() Promluvte si s kapitánem Riikenem, který vám řekne další zajímavé informace o událostech na Onderonu. U obchodníka Gegorrana můžete nakoupit brnění a zbraně za slušné ceny. A konečně Ponlar, místní opoziční extrémista, se vás pokusí zatáhnout do vášnivé diskuse, ale místní stráže mu to nedovolí. Pokud hrajete za temnou stranu Síly, zastavte se u Andy, než půjdete dál. Ostatní mohou následující odstavec přeskočit. Úkoly pro Andu (temná strana Síly) ![]() Druhým kapitánem je Gelesi, kterého najdete v kantýně. Stačí mu pohrozit a dát mu najevo, že on i jeho rodina jsou na Onderonu v nebezpečí a Gelesi uteče. I tentokrát za vykonanou práci dostanete 2500 kreditů a DS body. Konečně kapitána Riiken se lze zbavit jenom později ve hře, konkrétně poté, co osvobodíte Dhagona Genta a ten vás pošle na souboj s Bakkelem. Riiken se přesune na Western Square a bude zde hlídkovat. Počkejte, až poodejde od kolemjdoucích, a pak ho napadněte. Pokud vás někdo uvidí, budete muset použít schopnost Force Persuade, abyste se z téhle šlamastiky dostali. Western Square Hned při vaší první návštěvě (1) se na vás vrhne skupina nájemných lovců. Po bitvě prohledejte ostatky a přejděte na náměstí. U droida 1B-8D můžete snížit cenu součástek, které prodává, tak, že mu díky schopnosti Repair poupravíte programové jádro (DS). Před Gentovým apartmá se dozvíte, že majitel byl vzat do vazby. ![]() Prozkoumejte místnost, ve které kromě workbench a několika beden nic zajímavého není, a pak se vraťte za kapitánem Riikenem do Merchant Quarter. Po rozhovoru s ním se odeberte do kantýny, kde může začít vyšetřování. A mějte zapnuté štíty, protože na cestě do Western Square se na vás vrhne druhá skupina nájemných lovců. Vyšetřování případu Dhagona Genta Úkol osvobodit Dhagona je identický pro hráče na světlé i temné straně Síly. Jako první běžte do kantýny. Zde si mimochodem jako obvykle můžete zahrát pazaak, vyzkoušet swoop race závody atp. Hlavním úkolem je zprostit Dhagona Genta viny a propustit ho z vazby, která na něj byla uvalena v rámci vyšetřování Suuliny vraždy. ![]() Jako první si promluvte s Kithem a zeptejte se ho na motivy, které by Dhagon mohl k vraždě mít. Následně se dejte do řeči s Dhagonovým přítelem Nikkem, který jednoznačně vyvrátí domněnku, že šlo o skutečnou hádku. Vylezte z kantýny a důkladně prohledejte jednu z hromad odpadků na náměstí (poznáte jí podle toho, že na zemi zůstalo trochu zaschlé krve). Najdete kusy droida, ale ne jeho hlavu. ![]() Boj s Bakkel a víza Vraťte se zpět do kantýny. V místnosti s holografickými projekcemi tanečnic na vás bude čekat Bakkel. Nezáleží na tom, jakým způsobem ji sdělíte, pro co jste přišli, protože souboji s ní a její partou se nevyhnete. Až bude po všem, posbírejte předměty na zemi, ale ještě, než se vrátíte k Dhagonovi, vyřiďte všechno, co jste zatím na Onderonu nestihli. V tuto chvíli byste měli mít již dvě volná Starport Visa (pokud nejsou „hacknutá“, Kith v kantýně vám je za 500 kreditů „odblokuje“). Jak s nimi naložíte, je na vás. ![]() Hráči na světlé straně Síly je nejraději dají Terlyně v Merchant Quarter a špiónovi Xaartovi v kantýně, protože právě za tyto činy dostanou nejvíc LS bodů. Naopak Sithové si určitě přijdou na své u Sakarie, která jim v kantýně výměnou za vízum dá 5000 kreditů anebo, pokud budou chtít, velice cenný Qixoni Crystal (pozor: mohou ho ale používat jenom hráči na temné straně Síly!). Druhé vízum se dá prodat například Tolasovi v Merchant Quarter, který za něj nabízí 2000 kreditů. I tuto částku lze ale za DS body vyhrožováním uhádat o celých tisíc kreditů výše. Tyto dvě kombinace mi připadají pro obě strany nejvhodnější, ale samozřejmě je můžete zkombinovat, jak budete chtít. I kredity se někdy hodí a za to, že vízum prodáte, DS body neobdržíte. A i kdyby, nic se neděje. Ani cestu rytířů Jedi vždy nelemují samé dobré skutky. Útěk z Onderonu Po návratu k Dhagonovi budete ještě jednou vybídnuti, abyste udělali veškeré běhání, které vám ve městě zbývá. Jakmile totiž Genta požádáte, aby sjednal schůzku s Mistrem Kavarem, už nebudete mít dál do města přístup. Váš rozhovor s Mistrem Jedim přeruší místní hlídka, kterou bude nutné odpravit. Po cestě zpět do přístavu narazíte ještě na několik skupinek a v Merchant Quarter po vás budou střílet dokonce i městské věže. Rychle se vraťte k Mandalorově lodi - je jedno, jestli s nepřáteli budete bojovat anebo zkrátka prchnete. Rychle zpátky na Dxun! Tam už můžete zpomalit. Mandalore vám také potvrdí svůj respekt k vám a stane se regulérním členem týmu. ![]() A tím hra na Onderonu i Dxunu pro tuto chvíli končí. Protože cesta džunglí je dlouhá, na Ebon Hawk se můžete vrátit zkratkou. Stačí říct průvodci (Mandalorian Guide), který stojí u vchodu do tábora. A návratem na loď zakončíme také pátou část našeho návodu. Hurá na Korriban! Za pomoc při tvorbě některých úseků tohoto návodu děkujeme GameBanshee a TweakGuides. Když si hru KoTOR II The Sith Lords předobjednáte z Tiscali GameShopu, zajistíte si češtinu, která vzniká exkluzivně pro náš internetový obchod a bude hotova zhruba v červenci. Každý, kdo si hru u nás koupí, dostane češtinu po jejím dokončením zdarma na CD až domů (více informací a obrázky). Stáhněte si: Trailer, Video, Patch, Cheaty... Související články: Recenze (2/2005), Návod - ostatní díly, Novinky |
Levis | |
autorovi je 16 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars |