KoTOR 2: The Sith Lords - návod 4.díl
zdroj: tisková zpráva

KoTOR 2: The Sith Lords - návod 4.díl

30. 4. 2005 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Čtvrtý díl návodu se věnuje nejobsáhlejší části Knights of the Old Republic 2, ve které hráč na špínou a korupcí prolezlé planetě Nar Shaddaa potkává jedny z největších zločinců v galaxii.

Autor: Levis
Publikováno: 30.dubna 2005


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ačkoliv druhý díl úspěšného RPG Knights of the Old Republic s podtitulem The Sith Lords je v některých ohledech horší než jeho předchůdce (viz recenze), stále jde o velmi kvalitní hru, která si bezesporu zaslouží podrobný návod. Podobně jako v našem loňském řešení prvního dílu vám v něm za pomocí mapiček, rad a přímého popisu co nejlépe poradíme, jak KOTOR 2 dohrát. Zároveň však předem upozorňujeme, že kvůli rozhlehlosti hry se budeme soustředit spíše na praktičtější rady než tabulky či sáhodlouhé popisy všech herních prvků.

V návodu jsou opět používány zkratky pro získávaní bodů světlé (LS) a temné (DS) strany Síly. Pro označení možnosti získání vlivu (Influence) na některé z postav používáme zkratku Inf. Přechody mezi jednotlivými mapami jsou označeny modrým podbarvením textu a úkoly, postavy či místa, která lze navštívit až později ve hře, bílou barvou. Screenshoty u článku jsou pouze ilustrační.

Předchozí části návodu: 1. část (Peragus), 2. část (Telos), 3. část (Dantooine)


Nar Shaddaa

Vaším cílem na jedné z nejstarších planet z EU (Expanded Universe) Hvězdných válek je nalézt mistra Jedi Zez-Kai Eliho. K tomu budete potřebovat se seznámit s nejvyšším místním představitelem, Gotem. Cesta k němu vede pouze přes Exchange, kriminální spolek, který se vámi nebude zabývat, dokud se vašimi činy dostatečně nezvýrazníte. V první části hry proto budete muset řešit malé questy a problémy místních obyvatel, ať už jako rytíř Jedi na světlé straně Síly anebo temný pán ze Sithu.


V našem návodu postupně projdeme celou Nar Shaddaa a vyřešíme všechny povinné i nepovinné úkoly, které tu naleznte. Útokem pouličního gangu Red Eclipse na Ebon Hawk se odstartuje závěrečná fáze hry, která vás dostane do baru Jekk’Jekk Tarr a o něco později na loď samotného Gota.

Pokud byste chtěli některé z méně důležitých úkolů přeskočit, vydejte se rovnou do Refugee Quad (kde se proti Exchange buďto postavte anebo se s nimi spojte) a poté zaplaťte 2000 kreditů Kallah-Nahovi, který vám přidá na reputaci. Poté se v čtení našeho návodu můžete přesunout až k postupu v kantýně Jekk’Jekk Tarr.

V návodu jsou používány zkratky pro získávaní bodů světlé (LS) a temné (DS) strany Síly. Pro označení možnosti získání vlivu (Influence) na některé z postav používáme zkratku Inf. Přechody mezi jednotlivými mapami jsou označeny modrým podbarvením textu a úkoly, postavy či místa, která lze navštívit až později ve hře, bílou barvou.

 Refugee Landing Pad
Quella přesvědčte, že máte povolení loď nechat tam, kde je (DS). Pokud byste za žádnou cenu nechtěli získat DS body, můžete Toydarianovi zaplatit. Hned za rohem (1) se zapletete do hádky: dva členové Exchange si budou vyskakovat na nebohého občana. Zabijte je (LS) anebo je nechte, ať si dělají, co chtějí (DS). Vzápětí vás jeden ze žebráků (2) poprosí o almužnu (5 kreditů). Ačkoliv žebrák jedním dechem dodá, že vám dá vědět, pokud uslyší o něčem neobvyklém, k užitku vám v budoucnu nebude. Jeho kolega (3) bude rovněž chtít peníze a ať už mu je dáte nebo ne, dostanete lekci od Kreiy (pokud jí na konci rozhovoru dáte za pravdu, získáte Inf).

Po rozhovoru s Tienem Tubbem zjistíte, že starý mechanik umí měnit ID čísla lodí. Bohužel je k tomu ale potřeba prázdná ID karta, kterou prozatím nemáte, takže se dejte na odchod. Zastaví vás TT-32 a pokud ho nepošlete pryč, obdržíte od něj zadání prvního questu. Běžte za Kodinem a Tubbova chybějícího droida odkupte (LS). Cenu můžete usmlouvat z 500 až na 150 kreditů, popř. začít Kodinovi vyhrožovat zabitím (DS), čímž robota následně získáte úplně zadarmo. Mimochodem, u Kodina si také můžete kdykoliv zakoupit jakékoliv součástky pro droidy, stejně jako HK Droid Processor, který potřebujete na dokončení opravy HK-47.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

IT-31 pošlete zpět k Tubbovi a sami si u mechanika vyzvedněte odměnu v podobě Droid Deflector štítu. Pokud byste naléhali, můžete z TT-32 vyhrožováním získat i další součástky (DS). U východu nezapomeňte probrat bedny, ve kterých naleznete první část na opravu vznášedla - to vám později usnadní pohyb po městě. Venku si promluvte s Vosskem, abyste získali lepší přehled o mocenském rozložení sil na planetě.

Ve Swoop Gallery se za DS body můžete zaplést do změny majitele podniku. Promluvte si s Bornou Lys a přesvědčte jí, že vám může důvěřovat. Dostanete kódy, se kterými ve vedlejší místnosti můžete zničit Modova zázračného droida. Poté zapřete, že byste s incidentem měli cokoliv společného, a vraťte se k Borně pro odměnu (2000 kreditů a DS). Tím si také znatelně usnadníte další Swoop závody na Nar Shaddaa.

Opodál (4) máte další příležitost za LS body pomoct neznámému muži, kterého terorizuje Exchange, popřípadě žoldákům nařídit, aby spáchali sebevraždu (DS). Promluvte si s Geedou a pokud si od ní něco chcete koupit, udělejte to rovnou. Když pak přijdete k Oondarovi na protější straně ulice, zjistíte, že mezi obchodníky panuje válka. Pokud se rozhodnete stranit Geedě (LS), v pozdější fázi hry - poté, co dokončíte vaše úkoly na Onderonu - budete mít možnost si od ní koupit výborné předměty. Oondar naopak bezkonkurenčně nejlepší vybavení prodává již nyní; nic vám ale neprodá, pokud Geedu za DS nevyženete.

V přilehlé garáži (5) se nevyhnete dalšímu střetu s Exchange a znovu je jen na vás, jak se zachováte. Posledním, co se vám na této plošině může přihodit, je rozhovor s Ratrinem Vhekem. Podle všeho je právoplatným majitelem Ebon Hawku. Požádejte ho o detailní popis lodi - Ratrin vám poví o tajném nákladním prostoru ve Visasině kajutě. Musíte se rozhodnout: buďto Ratrinovi vyhrožovat, aby vás nechal na pokoji (DS) anebo mu loď „dát“ za LS. Nebojte se, nepřijdete o ni, protože Ratrin záhy zemře. Pokračujte do doků.

Z rozhovoru s droidem se dozvíte základní informace o situace na planetě. Než se pustíte dál, proběhněte přistávací plochu a proberte bedny, ve kterých najdete kredity a další předměty. Rovněž si můžete zahrát pazaak s osamělým Ithorianem, který se jmenuje Pato Ado. Přejděte ke správní budově (Khoondě). U obchodníka Akkereho si můžete koupit spoustu užitečných předmětů, mj. i HK Control Cluster, pokud jste ho zapomněli sebrat na Polar Plateau na Telosu. Hlavním vchodem vstupte do budovy.

 Docks
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Promluvte si s Fassou a zeptejte se ho, jak jdou obchody. Pak zaveďte řeč na pylony. Spolu se zadáním úkolu obdržíte i přístup k počítačovým terminálům. V tom nejbližším hned vedle vás přepněte energii do Pylon 2 a dojděte do jeho obsluhovací kabiny. V terminálu zde lodě seřaďte v následujícím pořadí: Silver Zephyr, Alakandor, Toorna’s Profits. Fassa vám od této chvíle bude nakloněn. Vejděte do apartmánů.

Pokud jste se mezitím nebyli podívat jinde než v docích, hned v první místnosti (1) v apartmánech naleznete dva Aqualishe. Nemůžete se s nimi ale pustit do řeči, takže trochu ustupte, jednomu z vašich charakterů dejte Stealth Field Generator (čímž se také zaktivuje Solo Mode) a přistupte k dvojici znovu. Vedlejší quest budete moct splnit, až se dostanete do Entertainment Parade. V protější místnosti (2) můžete posádce Lunar Shadow nabídnout, že se v kantýně podíváte po jejich kapitánovi - i tento úkol splníme později. Opodál (3) si promluvte s Bithem. Po chvíli přemlouvání svolí, abyste za něj v Pylon 3 vyzvedli balíček.

Lassavou potřebuje pomoct s odletem z planety. Pokud budete předstírat, že jste přišli vybrat daň za jeho loď v docích (DS), připravíte se tím také o možnost získat druhou ze tří součástek potřebných na opravdu Airspeederu. Jestliže jste splnili úkol od Fassy, můžete za ním nyní zajít a Lassavův dluh nechat jednoduše smazat (LS). Poté se vraťte do apartmánů a od Ithoriana si vyzvedněte vaši odměnu. Lootru ve vedlejší místnosti můžete zabít (DS) anebo mu slíbit, že se v Refugee Quad podíváte po jeho ženě (LS body).

Venku zamiřte do Pylon 3. Pokud jste přijali Bithův úkol, najdete tu mrtvého Twi’leka a potom na vás zaútočí „uklízecí“ robot. Zničte ho a seberte zbylé součástky. Také nezapomeňte prohledat bednu, ve které je třetí část na opravu Airspeederu v Refugee Quad. Až se vrátíte pro odměnu k Bithovi, už tam vědce nenajdete - alespoň vám zůstane oněch 500 kreditů. Vraťte se zpět na Refugee Landing Pad, do týmu přiberte Attona a pokud nehrajete za ženskou postavu, tak s sebou vezměte i Handmaiden.

 Entertainment Promenade
Jako první běžte ke vchodu do Pazaak Den - zjistíte, že potřebujete znát heslo. Vraťte se proto k nenápadnému Kallah-Nahovi, který vám heslo zadarmo řekne. Kromě toho se ho můžete zeptat, jak si stojíte u Exchange a popřípadě mu zaplatit 2000 kreditů za to, aby vaši pověst zlepšil či naopak zhoršil (čímž se vyhnete plnění některých nepovinných úkolů). Ještě než vlezete do Pazaak Den, můžete si promluvit s bandou tří násilníků u dveří (1), kteří chtějí vylákat Gerediho ven. Stráži u dveří do herny řekněte heslo - „holdout“ - a Zvětšit zdroj: tisková zpráva budete vpuštěni dovnitř.

V Pazaak Den si samozřejmě můžete kdykoliv zahrát pazaak. Abyste přilákali pozornost místní šampiónky, musíte nejdřív vyhrát nad třemi uznávanými místními hráči. Existují ale i jiné způsoby, jak pazaakovou legendu přivolat. Robot S4-C8 má problém s naprogramovanou závislostí na kartách a jestliže mu díky schopnostem Computer/Repair (kterou určitě alespoň jeden z členů vaší party bude mít) pomůžete se jí zbavit, nebudete se s ním muset v karetní hře utkat. Podobně můžete zajít za Geredim v rohu a nalhat mu, že přede dveřmi na něj čeká přitažlivá slečna (DS). Konečně ani s Dahnis nemusíte hrát, pokud jste si do party vzali Attona, protože ona vás díky němu nechá vyhrát. Pokud byste těchto metod nechtěli využít, musíte si s každým ze tří přeborníků dát partičku pazaaku a samozřejmě je porazit.

Po vítězstvích přijde šampiónka (The Champ), nad kterou musíte vyhrát celkem třikrát. Pokud se vám to podaří, obdržíte odměnu 1500 kreditů a její unikátní „tiebreaker“ kartu (má hodnoty +1/-1). Pokud byste neměli štěstí v kartách, můžete se s šampiónkou dát do řeči a dokázat jí, že ji nebaví stále vítězit. Pokud budete stále odpovídat „Really?“, nakonec sama přizná, že jí pazaak nebaví a kartu vám dá. Za výhru nad šampiónkou významně stoupne vaše důležitost u Exchange.

Běžte do vedlejší kantýny a aktivujte Stealth Field. Pokud se neviděni připlížíte ke dvěma žoldákům (2), kteří se baví o Gotovi, dostanete extra zkušenosti navíc. U baru kupte juma juice a promluvte si s Domem. Pokud hrajete za ženu, nabídne vám (popř. Handmaiden ve vaší partě), že byste mohli tančit před Voggou. Pozvání přijměte. Až Vogga usne, do misky jeho mazlíčkům nalejte džus z baru. Za chvíli celá místnost usne a vy se tak budete moct dostat do skladu. V něm lze nalézt spoustu předmětů (mezi nimi i světelný meč). Vyndejte Attona z party a přejděte do Refugee Quad, kam se dostanete jenom z Landing Pad.

 Refugee Quad
Zbavte se dvou zabijáků u dveří (1), ať už jste na světlé či temné straně Síly. Poté se vydejte prostřední ze tří cest (2) dolů do zóny uprchlíků. Hned u dveří můžete za LS body a Inf. u Handmaiden uzdravit Geriela, popř. ho přesvědčit, že žít dál nemá smysl (DS). Dejte se do řeči s Hussefem, který vám nastíní komplikované postavení místních uprchlíků. Pokud mu slíbíte, že se postaráte o Exchange i gang Serocců, později za oba úkoly získáte zásadní počet LS bodů. Naopak, pokud chcete s Exchange spolupracovat, vnuťte Hussefovi myšlenku, že uprchlíci nemají reálnou šanci na záchranu (DS). Za splnění hlavního úkolu (ať už pro či proti Exchange) byste se mimochodem měli stát předmětem zájmu kriminálního spolku - což je pro tuto chvíli vaším hlavním cílem. Pokud jste mluvili s Lootrou v apartmánech a zabili stráže u vchodu do Refugee Quad, můžete nyní za LS body říct opodál stojící Aaidě, že její muž na ní čeká a že jí nic nebrání se za ním vydat.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Dejte se do řeči s Naddou. Jestliže jste na světlé straně Síly, slibte jí, že najdete její dceru. Kaul vám za 20 kreditů nabídne nepříliš užitečnou radu (a to sice, abyste se při vybírání krabic v teritoriu Exchange schovali do Stealth módu). Kahranna hledá pilota, který by některé uprchlíky odvezl pryč - úkol přijměte, ačkoliv ho budete moct splnit až těsně před odletem z planety. Pokud hledáte DS, můžete Kahranně zalhat a sami se za pilota vydávat, za což dostanete 600 (popř. 800 při použití Force Persuade) kreditů. Řešením questu pro Odise (za LS body) je doporučení uprchlíka Lunar Shadow Crewmen v Jekk’Jekk Tarr kantýně, kam se v našem návodu dostaneme později.

Jestliže nemáte Attona v partě, přijdou k vám dva Twi’lekové a varují vás, že Atton není tak nevinný, jak vypadá. Této informace můžete později využít, až budete mít čas si s parťákem v klidu promluvit (k čemuž budete potřebovat mít Inf). Hlavní úkoly v této části hry opět rozdělíme na odstavce podle toho, za jakou stranu Síly hráči hrají.

 Saquesh a Serrocové (temná strana Síly)
Běžte za Saqueshem a promluvte si s ním o Naddě. Pokud jste ještě neosvobodili její dceru (za což byste dostali LS body), můžete se po rozhovoru s Saqueshem k matce vrátit a vybrat od ní 600 kreditů. Kromě toho jí také můžete donutit k tomu, aby se sama prodala do otroctví, za což obdržíte ještě více DS bodů. Pokud byste měli zájem o další přízeň Exchange a nestačilo by zaplatit 2000 kreditů Kallah-Nalovi, můžete Saqueshovi nabídnout, že zničíte Serrocy. Jejich sídlo je na protější straně mapy - jednoduše se zde pusťte do boje s každým žoldákem, kterého najdete.

 Saquesh a Serrocové (světlá strana Síly)
Prvním ze způsobů, jak získat LS body, je zajít za Saqueshovi (jeho stráže vás nechají být) a pomocí Force Persuade ho přemluvit, aby nechal Naddu jít. Rovněž se můžete pokusit Saqueshe donutit, aby přestal terorizovat uprchlíky v celém sektoru. To se vám ale nepodaří a tak se ocitnete v souboji s místním lídrem Exchange i jeho osobními strážci. Opět doporučuji se zaměřit na nejsilnějšího soupeře (tedy Saqueshe) a teprve poté dorazit zbývající oponenty, kteří mají mnohem nižší výdrž. Problém může nastat ve chvíli, kdy si souboje všimnou gamorreanské stráže za dveřmi a přispěchají svému vůdci na pomoc. Snažte se proto vyvarovat pobíhání po místnosti - pokud možno se ani nehněte.

Pokud jste zatím Naddu nepustili, můžete nyní zničit bezpečnostní dveře v její cele a říct jí, aby se vrátila ke své matce. Uzdravte se a zamiřte do východní části mapy, kde najdete gang Serroců. I zde si díky Síle můžete vyjednat rozhovor s lídrem, kterého rovněž lze přesvědčit, aby uprchlíky nechal být (LS). Také je tu podobně jako u Exchange možnost mu nařídit, aby skupinu odzbrojil, čímž samozřejmě začne bitva. Do té se zapojí všichni žoldáci v bezprostředním okolí, takže jediné štěstí, že jde o velice slabé oponenty. Doporučuji proběhnout celý komplex navzájem pospojovaných úkrytů a tunelů, protože tu najdete nejenom spoustu lehkých cílů, za které lze nabrat zkušenosti, ale také několik zamčených kontejnerů se zajímavými předměty uvnitř. Na cestě zpět k východu se stavte v kempu uprchlíků a vyzvedněte si odměnu od Aaidy.

 Refugee Quad (dokončení)
Ať už jste Serrocy zničli anebo s nimi dohodli mír, běžte k Airspeederu v jejich základně a za pomoci tří součástek, které jste na Nar Shaddaa postupně našli, vznášedlo opravte. Budete k tomu potřebovat schopnost Repair, kterou má např. Bao-Dur. Vraťte se na Refugee Landing Pad. V této chvíli už jste s největší pravděpodobností dosáhli takové reputace (ať už kladné či záporné) u Exchange, že na vaši loď podnikne gang Red Eclipse útok a obsadí ji. Dobře se ozbrojte, zapněte si štíty a vydejte se k Ebon Hawku. Už po cestě se utkáte s několika útočníky; většina z nich naštěstí není příliš silná. Až vyčistíte všechny nepřátele kolem lodi, vlezte na palubu - teprve tady se rozpoutá opravdová bitva.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Systematicky postupujte celou lodí a můstek si nechte na konec. Důležité je nenechat si vlastní tým rozutéct po palubě, protože pak se snadno dostanete do přečíslení. Na můstku najdete Cahhmakta, vedoucího gangu. Až se k němu dostatečně přiblížíte, budete mít možnost si s ním promluvit a za určitých podmínek i dojednat mír. Pokud vás poslechne, můžete pak čas od času od Red Eclipse v kantýně vybírat drobné peníze. Pokud byste se s ním chtěli pustit do křížku, schovejte si Sílu na uzdravování se (Cahhmakt je oproti útokům beztak odolný) a určitě použijte zbraně na blízko. Opětovným získáním lodě se odstartuje závěrečná fáze hry na Nar Shaddaa.

Pokud jste se dozvěděli o Attonově minulosti, máte příležitost si s ním teď promluvit. Jestliže v rozhvooru budete dobře volit slova a podaří se vám získat Inf, můžete v Attonovi probudit Sílu a začít z něj tak vychovávat Jedie. S každou novou úrovní bude získávat body, které lze investovat do Síly jako u ostatních Jediů. Jako první v tom případě silně doporučuji oba body utratit za Force Heal.

Před odchodem z lodi se ujistěte, že Atton i váš hlavní charakter mají nejlepší výbavu, kterou jim můžete dát. S těmito dvěma postavami pak vylezte z lodi.

 Schůzka s Visquisem
Po pár vteřinách na přistávací rampě se spustí animovaná sekvence, ve které vás Visquis pozve do Jekk Jekk Tarr, hlavní (a pro smrtelníky jedovaté) místní kantýny. Právě těsně před tím, než se zpráva přehraje, máte jedinou šanci udělat level-up u Attona, popřípadě ho lépe ozbrojit. Hned po pozvání do kantýny už jste totiž definitivně v sólo módu a nemůžete si k sobě nikoho vzít. Běžte do Docks. V dialogu s Attonem těsně před tím, než přejdete úroveň, můžete získat Inf podle toho, jestli k němu budete vstřícní nebo ne. Pokračujte do doků. Po krátkém rozhovoru s Mirou se hra automaticky přepne do kantýny. Attona čeká jeden z nejtěžších soubojů ve hře, duel s Twin Suns.

Obě jsou totiž přebornice v šermování, kdežto Atton je od začátku hry zdatným střelcem (pokud jste ho od Peragusu nepřevychovali). Jestliže se rozhodnete bitvu regulérně podstoupit, používejte štíty a uzdravujte se, jak to jenom jde - hodit se vám bude i Síla, pokud už jí Atton umí používat. I přesto si ale nemyslím, že je duel možné férově vyhrát. Jedinou možností, jak Twin Suns přemoct, pro mě bylo zaběhnout za bar a odtamtud je z dostatečné vzdálenosti začít ostřelovat. Díky mizernému pathfindingu ve hře za vámi dvojčata totiž nepoběží.

Následuje přepnutí se do Miřina charakteru. Důkladný level-up proveďte jenom v případě, že hrajete za světlou stranu Síly. Budoucí pánové ze Sithu totiž jako další charakter nezískají Miru, ale Hanharra. V tuto chvíli si můžete promluvit s barmanem a dozvědět se něco o kantýně samotné. Pokud jste dosud nesplnili úkol pro Lunar Shadow Crew, ve vedlejší místnosti najděte jejich kapitána a donuťte ho, aby se vrátil ke své posádce (alternativním řešením je posádce, která stále čeká v apartmánech, doporučit Odise z Refugee Quad - LS body). Přeběhněte zbylé místnosti kantýny až do Private Lounge, kde hra za Miru pro tuto chvíli také končí.

 Jekk‘Jekk Tarr
Prohledejte bednu a vylezte ven z místnosti. Po cestě máte příležitost dokončit úkol pro Lunar Shadow Crew. Vylezte z komplexu apartmánů a zamiřte do kantýny. Před vstupem do místnosti vás Kreia naučí používat Force Breath, který také musíte mít po celou dobu v Jekk‘Jekk Tarr zapnutý, protože jinak byste se přiotrávili. Zaktivujte štít a hurá do boje - v následujících částech kantýny budete muset pobít všechny stvoření, které vás napadnou. Pokud byste toho neměli dost, můžete odběhnout i do vedlejší místnosti, která je mimo cestu do Private Lounge. Z kontejnerů v rozích místností a u hlavního baru veprostřed můžete zdarma nasbírat chemikálie.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Postupujte opatrně a nikam nespěchejte. Před vstupem do nové místnosti se vždy ujistěte, že máte Sílu i zdraví na maximum (popř. použijte kombinaci Force Channel-Force Heal na doplnění obojího) a pokud možno si také znovu zaktivujte Force Breath, který vždy po čase dochází. V Private Lounge vás už nečekají žádné souboje. Můžete si promluvit s jednou z otrokyň a získat další LS či DS body za to, jak s ní naložíte. Až budete připraveni, vlezte do tajného vchodu v rohu místnosti.

 Jekk’Jekk Tarr Tunnels
Protože mapu v tunelech sami použít zpočátku nemůžete, dobře si prostudujte tu naší. Asi nejrychlejší cesta ventily je zahnout doleva z druhé místnosti před vámi a odsud jít stále rovně - cílem je dostat se ke dveřím (1). Pokud byste chtěli složitý komplex zaminovaných místností kolem vás probádat, v jednom rohu (2) lze nalézt kostru spolu s datapadem a Plasma Torch.

Až doběhnete ke dveřím, hra se přesune do arény, kde spolu zápasí Mira, jejíž role se zhostí hráči na světlé straně Síly, s Hanharrem (DS). Ještě před tím, než souboj podstoupíte, si hru uložte, proveďte level-up a vaši novou postavu dobře ozbrojte. Hanharr nejlepšího užití najde v práci s meči, tzn. především Vibroblades, kdežto naopak Mira je přizpůsobená střelným zbraním. Samozřejmě si obě postavy můžete později převychovat tak, jak se vám zlíbí, ale v tuto chvíli bude nejlepší vycházet ze základů, které jsou ve hře předem dané.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Problémy s duelem budou mít spíše ti, kteří obdrží Miru. Rozhodně je nutné si zaktivovat štít a používat granáty. V aréně se navíc válí několik min, kolem kterých můžete pobíhat a těžkopádného wookieho na ně nechat šlápnout. Nezapomeňte také probrat mrtvoly, u kterých naleznete několik nových předmětů, např. Poison Darts, které může Mira zařízením na zápěstí vystřelovat. Účinná taktika je např. pobíhat kolem dokola arény, obíhat miny, na které Hanharr bez problémů šlápne, a vždy po chvíli se otočit a vystřelit jednu z otravných šipek. Ty účinkují delší dobu, takže zatímco budete pokračovat v obíhaní, wookiemu ubude zdraví a vy mu poté můžete zasadit smrtící ránu.

Ihned po prvním souboji následuje druhý, tentokrát s Visquisovými divokými kočkami (neboli kath hounds). Ještě než se hnou, ujistěte se, že máte zaktivovaný štít a po smečce mrskněte granát (nebo dva, pokud to stačíte). Pokud skutečně budete pod ochranou např. Mandalorian Melee štítu, s největší pravděpodobností se vám zvířat podaří zbavit dřív, než vám stačí ubrat byť jen trošku zdraví. V každém případě i zde můžete používat taktiku obíhání. Pokud budete mít hodně málo zdraví, v žádném případě se nepředopujte stimulátory, protože ty by vaši smrt jen uspíšily.

Až se zbavíte i smečky divokých koček, dobře se uzdravte (kdyby byla nouze o lékárničky, zkrátka hru na pár minut opusťte) a pokračujte hlavními dveřmi (3) ven - zde na vás čekají první Ubese Bounty Hunters, velice efektivní a smrtonosní zabijáci. Pokud byste další souboje nevydrželi, co nejrychleji si otevřete levé dveře a proběhněte k Emergency Tunnelu (4). Tuto cestu jsme na mapě vyznačili červenými čarami. Po odemknutí dveří se hra přepne zpět k vašemu hlavnímu charakteru, který tímto bude vpuštěn do základny. V bázi najdete spoustu skříněk s předměty, nepřátel (a tím pádem zkušeností) a rovněž také workbench. Z počítače navíc můžete některé oponenty zabít, aniž byste se s nimi museli sami pouštět do křížku. Až zde budete hotovi, přeběhněte zpět doprostřed arény, kde se spustí krátký filmeček s Visquisem.

Intermezzo
Následuje několik krátkých scének, přičemž do hry se dostáváte až ve chvíli, kdy se T3-M4 jakoby nechává zaměstnat u Voggy. Ve skladu vyberte všechny bedny a zajeďte za C7-E3, který vás pošle k druhému droidovi (C6-E3), s nímž si o tom promluvte. Poté se vraťte zpět k zavřeným dveřím ke skladu a vyprovokujte hádku a souboj s C7-E3. Vjeďte do nově odemčené místnosti a po cestě ke dveřím do Comm. Room nezapomeňte otevírat Metal Boxes. Dveře do Comm. Room se neotevřou bez vyřešení puzzlu: jako první otočte prostřední blok čísel proti směru hodinových ručiček (center block counter-clockwise), následně pravou dvojici čísel po směru (rightmost block clockwise) a nakonec levou znovu proti směru hodinových ručiček (leftmost block counter-clockwise). Od robota uvnitř dostanete prázdnou ID kartu.

Až se budete vracet, u šrotu z C7-E3 na vás budou čekat tři droidi HK-50. Těsně před tím, než k nim přijedete, se co nejlépe ozbrojte (pokud možno Deflector štítem), vyberte tu nejsilnější zbraň z vašeho inventáře a účinné udělátko do druhé „ruky“ - např. Droid Plasma Thrower. Soustřeďte se vždy na jednoho robota zároveň, snad vám souboj nebude dělat potíže. V další animaci máte za úkol si vybrat, kteří dva členové vašeho týmu se vydají osvobodit vašeho hrdinu z Gotovy lodě. Doporučuji, aby alespoň jeden z nich byl Jedi.

Goto’s Yacht
Zpočátku budete hrát bez vašeho hlavního hrdiny, takže obě postavy dobře vybavte, popř. proveďte level-up. Od droida u dveří si stáhněte program „Shut Down“ a přejděte k počítačové konzoli. Pokud máte dostatek Computer Spikes, můžete se do počítače vbourat a získat tak i program Overload, který vám ušetří několik těžších bitev na palubě lodi. Pokud byste však Spikes neměli, jednoduše můžete kliknout na možnost „Enter Count“ a vybrat číslo 2. V následující místnosti následuje první ze střetů, konkrétně s Goto Starboard Commanderem (1). Robot sám o sobě přespříliš silný není, ale pokud se přiblížíte ke dveřím po vaší levici, vyletí mu na pomoc další dva hlídací droidi. Kromě toho Starboard Commandera uzdravuje malý opravný robůtek, kterého vřele doporučuji zničit ze všech nejdřív.

Po droidovi zůstane přístupová karta do Containment Cells. Běžte proto k počítači a nahrajte do něj vaše programy (Shutdown a popř. Overload). Poté v hlavní obrazovce odemkněte Containment Cells a pomocí programu Shutdown je vypněte. Tím se vám otevře cesta dál; narazíte na několik dalších nepřátel a poničeného droida (2), který má pro změnu přístupové kódy k Turret Defense. Vraťte se k počítači, správu věží odemkněte a pokuste se je vypnout, popř. přetížit (Overload. Pokud se vám z jakéhokoliv důvodu nepodaří udělat ani jedno, o místnost dál (3) zažijete skutečně ostrou bitvu. Je to ale zároveň poslední, kterou musíte podstoupit sami, protože za rohem už na vás čeká váš hrdina.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zbývá projít zbylou část lodě. Pokud chcete, po cestě se zastavte u Lab Station a Workbench. Z dalšího droida (4) můžete na konci jedné z chodeb získat program Reset (pro použití jej opět nejdřív nahrajte do počítače a teprve poté spusťte). Je nutné se vydat na můstek. Poté, co vyřídíte další sadu věží (5), Goto nařídí zapnutí minového pole, které vám brání v průchodu. Pokud nemáte možnost je z počítače vypnout, vyberte si vaši fyzicky nejzdatnější postavu a miny s ní zkrátka přeběhněte. Na konci tunelu narazíte na droidy (6). Nejlepší, co mě napadlo, bylo dát se na úprk a doběhnout ke zbytku týmu, který již nepřátele vyřadil z provozu. Ihned za minami přijde střet s druhým nejvyšším důstojníkem, Central Commanderem, který má u sebe také přístupové kódy k vypnutí zbylých minových polí na lodi.

Za nimi (7) se setkáte s další řadou robotů (8), na které nejlépe platí masové Force Powers (Lightning, Destroy Droid aj). Alternativním řešením je přepnout se do Stealth módu a miny vypnout ještě před tím, než se do vás droidi pustí. Na můstku vyberte bednu s předměty a poté v centrálním počítači vypněte Power Distribution System. Jakmile bude hotovo, nic vám nebrání v návratu na loď. Cestou zpátky kromě několika Duros Bounty Hunterů narazíte také na Twin Suns. Souboj s nimi však tentokrát bude podstatně lehčí než poprvé, kdy jste hráli pouze za Attona.

 Zpátky na Nar Shaddaa
Bezprostřední odměnou za zničení Gotovy lodě je rozhovor s Mistrem Jedi Zez-Kai Elim. Budete se ho moct zeptat na spoustu věcí důležitých pro dějovou linii hry a navíc vás naučí další bojovou techniku. Pokud jste na světlé straně Síly, Eli vám slíbí, že se sejdete na Dantooinu. Temní pánové ze Sithu budou muset i se Zez-Kai Elim bojovat. Protože jde o bitvu v uzavřeném prostoru, není zde bez užití Force Speed moc příležitostí k úniku. Žádné speciální triky v tomto souboji nelze využít, takže jako obvykle budou muset stačit štíty, stimulátory a Síla.

Ještě před návratem na Ebon Hawk se zastavte u Fassy a za LS body ho přemluvte, aby Kahrannu a její rodinu nechal vyletět ze systému. Pokud jste Lunar Shadow Crewmen v baru Jekk’Jekk Tarr nedoporučili Odise jako pilota, Fassa nyní svolí mu najít práci. Rovněž přistupte k hlavnímu počítačovému terminálu (hned vedle Fassy) a opravte rozvod energie do jednotlivých pylonů. Také běžte za Voggou - pokud jste mu předtím vykradli sklad, budete ho muset nechat probudit - a domluvte s ním dohodu o novém zdroji paliva. Poté se s ním znovu dejte do řeči a oznamte mu, že o Gota už se nemusí bát - čímž quest uzavřete.

Vraťte se na Ebon Hawk a dokončete opravu HK-47. Rovněž máte nyní konečně klid na pořádné vyzbrojení G0-T0 a rozhovor s Mirou. Ale o tom více až v příští části návodu, ve které zavítáme na Onderon a jeho měsíc Dxun.

Za pomoc při tvorbě některých úseků tohoto návodu děkujeme GameBanshee a TweakGuides.

Když si hru KoTOR II The Sith Lords předobjednáte z Tiscali GameShopu, zajistíte si češtinu, která vzniká exkluzivně pro náš internetový obchod a bude hotova zhruba v červenci. Každý, kdo si hru u nás koupí, dostane češtinu po jejím dokončením zdarma na CD až domů (více informací a obrázky).

Stáhněte si: Trailer, Video, Patch, Cheaty...

Související články: Recenze (2/2005), Návod - ostatní díly, Novinky

 
Levis
autorovi je 16 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars

 
 
Levis
Smarty.cz

Nejnovější články