Hitchcock: The Final Cut - návod 3.část
zdroj: tisková zpráva

Hitchcock: The Final Cut - návod 3.část

23. 2. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Závěrečná část návodu na detektivní adventuru Hitchock: The Final Cut popisuje konec čtvrté a páté epizody, kdy se mimojiné vypravíme na hřbitov a dozvíte se, jak celé Robertovo pátrání dopadlo.

Autor: Nukem
Publikováno: 23.února 2001


Báli jste se při čtení recenze detektivní adventury The Final Cut inspirované díly mistra filmového hororu Alfreda Hitchocka, ale přesto jste se rozhodli ji vyzkoušet a nevíte si kvůli její obtížnosti rady? Pak jistě přivítáte tento rozsáhlý návod na celou hru.

Po první a druhé části návodu tu dnes máme jeho poslední část, která popisuje konec čtvrté kapitoly a úplný závěr hry, přičemž klíčová místa jsou opět zdokumentovány obrázky.

 Rodinný kostel
Obrázek zdroj: tisková zpráva Posledním místem, kde jste ještě nebyli, je kostel. Zavolejte Jackovi, zda byste jej mohli navštívit. Telefonů je zde spousta, asi nejlepší bude telefonní budka. Ke kostelu se dostanete dveřmi ve velkém plátně na pravé straně. Nejprve se skočte podívat na hřbitov. Pod přístřeškem s rakvemi si prohlédněte zde připíchnutý papírek a seberte pilku. Pak se podívejte na náhrobky. Najednou vás vyruší rána a tmavá postava běžící do dveří kostela. Rychle za ní. Postava zaběhla do zvonice před lavicemi po pravé straně. Stoupejte po schodech a v momentě, kdy se objeví ikona pro akci, vystřelte. Prozkoumejte tělo maskérky. Zjistíte, že vaše rána nebyla smrtelná, neboť jste ji zasáhli již mrtvou (obrázek). Ve skříňce leží dopis pro Alici. Nyní se podívejte blížeji na mozaiková okna. Odstraňte kamennou desku Svatého Roberta. Pod ní je přilepena karta (Psycho 2) a červený diapozitiv. Desku narovnejte a dejte se do dveří vlevo do sakristie.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na stolku si prohlédněte knihu a z talíře si vezměte několik mincí a zkuste s nimi štěstí u hracího automatu. Hrajte, dokud nevyhrajete modrý diapozitiv, krabičku léku Andia a videokazetu. Stojíte-li před automatem, ve stěně po pravé straně jsou dveře do tajné skříně. Zde v knize naleznete kartičku (Heaven’s Gate Marker). Pokud vám došly mince, vezměte si je ze stolu znovu. Pak vyjděte ze sakristie a vystoupejte po točitých schodech na kazatelnu vedle vstupu do zvonice. Do štěrbiny vložte kartičku. Z truhlice vyjměte magnetickou kartu (Saboteur 2 card) a dopis pro Alici. Pečeť rozlomte nožem. Vhoďte minci do automatu na svíčky před vchodem do zvonice. Prozkoumejte svíčku s tečkou.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jděte směrem k východu a zatočte ke zpovědnici. Levé dveře jsou zamčené, vstupte do pravých. Po krátkém videu vyjděte ven a prozkoumejte obsah levé části zpovědnice. Přečtěte si bajku, seberte kus látky na sedátku a pak převrhněte kabelku. Vypadne z ní lak na nehty, vezměte si jej (obrázek). Pak kabelku znovu prozkoumejte, dno rozpárejte nožem. Přečtěte si vzkaz od Constance Slezak, matky Alice a nechte si její řidičský průkaz. Poslední úkol v kostele je hádanka v zadní části kostela před mozaikovými okny. Na stole zde stojí skleněná vitrínka s mechanismem. Na něm je třeba nastavit obrázky hor, klece a tygra (nápovědou je bajka v níž s mluví o zařízení pro chytání tygrů ve Skotských horách). Za skleněnými dvířky je malý glóbus v jehož podstavci je ukryta karta (Topaz 2 card). Zavřete podstavec, pak dvířka a vyjděte z kostela ven.

 Alice v nebezpečí
Obrázek zdroj: tisková zpráva Neuděláte ani krok z kostela, když tu se k vám přiřítí Alfréd a volá o pomoc. Alice se topí v bažinách. Nejprve utíkejte ke strašákovi a použijte u něj pilu. Ze země pak seberte druhý přístroj a ze strašáka vytáhněte dřevěnou tyč. Tu pak podejte topící se Alici u druhého mola. Alice vás již svým vlastním hlasem požádá, abyste ji přinesli něco dobrého a hlavně teplého. Sejděte do kuchyně a jděte ke sporáku. Z trouby vyndejte formu, ze skřínky napravo od trouby pánev a mísu. Vezměte si hnědý a bílý cukr z cukřenky na kuchyňské desce. Nožem nakrájejte jablko a rozkrojte citrón (ten se v inventáři objeví znenadání, jakmile vyndáte mísu, podobně i vařečka). Kousky jablka nasypte do mísy a zalijte šťávou z citrónu. Máslem vymažte formu.

Obsah mísy vysypte na pánev, zasypte bílým cukrem, skořicí a promíchejte vařečkou. Hmotu přendejte do formy. Do nyní prázdné mísy dejte máslo, mouku, hnědý cukr a zamíchejte vařečkou. Naplněnou formu vložte do trouby zapněte ji a pečte při asi 180 stupních přibližně 3/4 hodiny ;-) Když je koláč hotov, vyjměte jej a odneste Alici. Po svačině ji podrobte výslechu otázkami z Palmu.

 Knihovna
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyjděte ven z pokoje a jděte ke dveřím Jacka, vezměte za kliku. Jack je trochu pod parou, možná mu rozvážete jazyk v nějakém převleku, třeba v šatech Mary-Rose, které naleznete v šatníku v jejím pokoji. Vyzpovídejte Jacka. Kromě přiznání a nápovědy s plaváním získáte ještě klíč od knihovny, do níž se dostanete z ochozu ve velké hale. Přistupte k pravé straně knihovny s encyklopediemi. Klikejte na začmáraná písmena na jejich hřbetech tak, abyste složili slovo Andia. Tedy na 1., 3., 2., 4., a 5. svazek. Otevře se horní zásuvka s jedním spisem.

Vedle zásuvek vpravo leží krabička s doutníky, vlevo ve sklenici si zase vezměte míchadla. U míchadel je další krabice s doutníky. Na chybějící místo vložte doutník s názvem Winston Churchill, otevře se spodní zásuvka. Druhou zásuvku odspoda otevřete míchadlem s názvem Coska. Kliknutím na okraj obrazovky se přepněte do průzkumnického módu. Joseph by se měl dívat nad obraz, kde je vidět kus rolety. Stáhněte ji a prozkoumejte. Všimněte si především obdélníkového tvaru, jde o jeden list rodového stromu věnovaný Constance Slezak. Když se na něj podíváte blíž, zjistíte, že vypadá jako pohled se známkou. Vezměte razítko a známku orazítkujte.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Poslední zásuvka je otevřena, vyjměte z ní kazetu a pročtěte si spisy. Vyjděte ven z domu, dejte se k brance a pak dozadu k bazénu. Jděte k odrazovému můstku, dokud se neobjeví ikona pro akci. Kvitujte ji mezerníkem. Doplavte k poklopu na dně bazénu a vyndejte zde schovanou bednu. Na souši z ní vyjměte rozpis Jackových úkolů od Roberta.

 Pátá kapitola
Vraťte se k Alici a po rozhovoru ji podrobte testu pravdy pomocí přístroje, který Alice sestrojila k pokusům s ptáky. Vyjměte jej z inventáře a zmáčkněte třetí obdélníkový spínač zleva. Zazní zvonkohra. Když Alice odpoví na vaši otázku, otočte hlasitostí o jeden stupeň (kliknutím na stříbrný bod na stupnici). Následují otázky z Palmu. Pak se dohodnete, že testu podrobíte Roberta přes telefon. Ten bude reagovat na zvuk zubní vrtačky, který je hned na prvním spínači. Položte mu dvě otázky z Palmu. Pak mu zvuk vrtačky přehrajte ještě dvakrát, je celkem jedno, zda zvýšením hlasitosti nebo jen zmáčknutím spínače. Pak běžte do jeho pokoje a položte mu otázky z Palmu.

 Hrobníkem snadno a rychle
Obrázek zdroj: tisková zpráva Je na čase se trochu protáhnout, malá procházka na hřbitov neuškodí. Přistupte k Jackovi, aby vás mohl překvapit pistolí. Popovídejte si s ním a až se objeví ikona pro akci, odklepněte ji mezerníkem. Tím vezmete první náhrobek. Hrobů je celkem osm (první není díky zídce na dolním okraji obrazovky vidět). Náhrobky budete postupně pokládat ke hrobům s pořadovými čísly: zezdola - 6., 8., 4., 2., 7., 5., 3. a 1. S náhrobkem dojděte ke hrobu, přepněte se do puzzle módu a myší klikněte na zídku nad hrobem. Když budete hotovi, dostanete za úkol zaházet jeden hrob. Jakmile se Jack otočí zády, potvrďte mezerníkem ikonu pro akci a utečte.

 Robertova role je u konce
Obrázek zdroj: tisková zpráva Robert vás čeká ve svém pokoji. Popovídejte si s ním o svých závěrech. Po té se ocitnete v tajné místnosti. Při ikoně pro akci taste zbraň a použijte ji mezerníkem. Robertovo tělo prohledejte, v kapse saka bude mít magnetickou kartu (Robert card - obrázek). V Robertově pokoji si prohlédněte knihovnu z pravé i z levé strany postele. Naleznete tam nápovědu pro odemknutí jeho psacího stolu v rohu u okna. Tam je zámek složen ze dvou mechanismů.

Horní mechanismus představuje Zemi ve čtyřech významných poloh vůči Slunci. Nás zajímá nejkratší den v roce. Země bude vlevo (přivrácená je jižní polokoule) a kód zámku bude 21. prosinec, resp. 1221. Loďku přeneste k ostrovu Ithaca (tady jsem vysvětlení nenašel, ale správná poloha je prozrazena hlasitějším cvaknutím, jako ostatně i u horního mechanismu). Ze zásuvek okolo zámku postupně vyjměte magnetické karty (Frenzy, Frenzy 2, Safe card).

 Zbylé pokoje
Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní můžete prozkoumat další pokoje v motelu. Pokoj herečky je přístupný ze dvora. Jsou to dveře vpravo před budovou s požárním schodištěm (vpravo od okna osvětlovače, skrz které na vás stříleli). Podívejte se do zásuvky v nočním stolku s biblí. Ze svetru v šatníku vyndejte brož. Na skříňce s televizí stojí model pyramidy. Jehlu na broži vsuňte do horního otvoru pyramidy.

Další pokoj přístupný ze dvora je pokoj kameramanky. Ten se nachází mezi schody do pokoje 322 a požárním schodištěm. V knihovně naproti dveřím je kompas. Dle titulu na deskách od DVD stojícím o polici výš na něm nastavte severo-severo-západ. Tedy střelka musí ukazovat mezi W a NW (obrázek). Ze skrýše mezi stojnou knihovny a zdí se vysune složka. Na skříňce s televizi klikněte na pero a pak na hlavu sochy svobody. V šatníku v krabici na klobouky najdete dopis.

Poslední nenavštívený pokoj je pokoj produkčního ve druhém patře požárního schodiště, naproti pokoji specialisty na zvláštní efekty. Bible a dvakrát ta samá vize u kufru v šatníku a u cigaret na skříňce s televizí.

 Přežijí jen hrdinové
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vraťte se do domu Jordanových, přesněji do Robertovy pracovny, kde jste byli na samém počátku hry. Přejděte k sejfu a na kódový zámek přiložte Safe card. Pročtěte si dokumenty v zásuvkách a vezměte si zelený diapozitiv, promítačku a kartu (znova Robert card). Přijde Alice. Po rozhovoru vyjměte promítačku a do štěrbin zasuňte všechny diapozitivy. Sejděte po tajném schodišti do střižny. Klikněte na ovládací panel se žlutým pruhem a pak na obrazovku nad ním. Po každém rozhovoru se přepínejte do puzzle módu a klikejte na obrazovku, dokud se video nepřepne na celou obrazovku s lupou. Tou najeďte na postavu Constance a klikněte na místo, kde je vidět, jak jí někdo drží kolem pasu. Pak už jen sledujte dialogy, případně odpovězte z Palmu.

 
Nukem
připravil: jd


 
 

Nejnovější články