Báli jste se při čtení recenze             detektivní adventury The Final Cut inspirované díly mistra filmového             hororu Alfreda Hitchocka, ale přesto jste se rozhodli ji vyzkoušet             a nevíte si kvůli její obtížnosti rady? Pak jistě přivítáte náš rozsáhlý             návod, který jsme vzhledem k jeho délce skoro 30 tisíc znaků museli             rozdělit do tří částí. 
              Po úvodní části návodu dnes             přinášíme jeho druhý díl popisující další kapitoly hry, přičemž klíčová             místa jsou opět zdokumentovány obrázky.
   Druhá             kapitola              Sejděte dolů do recepce a zvedněte vyzvánějící telefon. Konečně uvidíte             Roberta Jordana osobně. Vraťte se po schodech zpět do patra a zatočte             vlevo a vstupte do pravých dveří. V rozhovoru odpovídejte dle uvážení.             Po jeho ukončení prozkoumejte sošku krávy. Moto napsané pod ní jste             už určitě někde zahlédli. Pokračujte v rozhovoru dle otázek z Palmu.             Kromě řešení jedné z vražd získáte rovněž klíč od zadních dveří nahrávacího             studia. a dvě magnetické karty od pokojů osvětlovače a maskérky (Torn             Curtian, Psycho Card). 
   Pokoj             osvětlovače  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vyjděte             na dvůr u motelu a dejte se k požárnímu schodišti. U žebříku vstupte             do pokoje osvětlovače. Na nočním stolku s telefonem zjistíte, kým             byl ve skutečnosti. V knihovně si prohlédněte vzkaz na položené knize.             Na druhém nočním stolku můžete nahlédnout do bible. Přejděte ke skříni             s televizorem, ten můžete zapnout. Pak prozkoumejte skříň. Za levými             dvířky naleznete další kartu (Saboteur card) a v přední skříňce si             vezměte Polaroid (prvním kliknutím se vyfotíte, po druhém si jej vezmete).             Následuje video během něhož se dostanete k oknu. Střelce oslepte bleskem             z Polaroidu. Další video. Na střelcově těle nenajdete nic zvláštního,             takže se klidně vraťte ke schodišti. 
   Pokoj             maskérky  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vyšplhejte             po žebříku do prvního patra. A vstupte do dveří u poklopu. Jde o pokoj             maskérky. Tradičně prozkoumejte oba noční stolky a knihovnu. Především             v knihovně leží červená knížka. Otevřete ji a prořízněte nožem levou             stranu, je pod ní ukryt „Cyclo key“. Přistupte ke stolku s televizí,             můžete ji zapnout. Opět obraz, který ukazuje jistou část pokoje. Prohlédněte             si karty před televizí a některé seberte. Z balíčku karet si vezměte             magnetickou kartu od pokoje zvukaře (Topaz card). Herní karty poskládejte             zpět tak, aby z nich vzniklo jméno Norman Bates. Přistupte k zrcadlu.
              Otevřete přihrádku na víku maskérského kufříku a vložte do něj líčidla             podle barev, jež jsou vidět na proužku - zleva: zelená, oranžová,             červená, modrá a žlutá. Nyní můžete kufřík otevřít. Z kromě líčidel             leží na poličce ještě pudr a pilníček. Ten vzápětí použijete. Pokud             se šikovně postavíte pod stropní ventilátor, můžete jej prozkoumat             Pilníčkem odřízněte jeden list vrtule a uvidíte skrytou kameru.
   Pokoj             zvukaře  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vyjděte             na schodiště a dejte se do protějších dveří, kde je pokoj zvukaře.             Z nočního stolku s biblí si vezměte dalekohled, v knihovně naleznete             v pouzdře videokazetu. Na zemi u křesla leží kufřík. Do přehrávače             pod televizí vložte videokazetu. Před hifi věží leží papírek odhalující             zvukařovu pravou identitu. Vpravo od skříňky s televizí visí na zdi             velký sešit, kde jsou načrtnuty portréty několika žen a jejich míry.             Určitě souvisí s mírami na opasku, jaký měla na sobě kameramanka.             Jděte ke vstupním dveřím a nahlédněte do šatníku. Visí zde další pásek.             Horní kolečko je nastaveno na 35 a nelze jím už hýbat. Zbylá dvě kolečka             nastavte na Aliciny míry 24 a 35, neboť ta jediná má z vyobrazených             míru přes prsa 35. Další nezvratný důkaz je na světě. Nakonec můžete             ještě přistoupit k oknu a u něj použít dalekohled.
              O patro výš, přímo proti schodům je pokoj specialisty na zvláštní             efekty. V šatníku vedle vstupních dveří naleznete v kapse saka magnetickou             kartu (Torn Curtian 2 card) lístečkem dokazující jeho podíl na hercově             vraždě. V knihovně naleznete knihu (obrázek),             která dokládá pravou totožnost tohoto muže. Na nočním stolku leží             u bible i jeho prášky na srdce. Ve skříni pod televizí naleznete model             domu Jordanových. Když odklopíte střechu, objevíte v ní náčrty z některých             sekvencí ve filmu. Prozkoumat můžete dále doutník na skříňce, model             filmařského městečka a zapnout televizi.
   Pokoj             herce  Sejděte požární schodiště a dejte se             směrem k zadnímu vchodu do recepce (stále tam leží střelec). Ještě             než byste přišli k tělu, vstupte do levých dveří. Zde je pokoj, kde             bydlel herec. Na skříňce s televizí leží dopis a lékařská zpráva o             mozkovém nádoru způsobeným Jordanovým lékem Andia.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vyjděte             ven z pokoje a pomocí mapy v Palmu se přeneste před nahrávací studio.             Obejděte budovu a vstupte do dveří. Dojděte k bednám v protější části             místnosti a prozkoumejte tu velkou zadní. Pak vstupte dveřmi do další             části studia. Přistupte k autu ke dveřím řidiče. Na okno rozprašte             pudr (Powder compact). Pak je otevřete. Z přihrádky u spolujezdce             vyjměte půlku magnetické karty (Cut card). Ještě můžete stisknout             brzdový pedál. Jděte dozadu ke kufru auta a otevřete jej. Uvnitř naleznete             zvukaře, který v ruce třímá kus látky. Vyjděte ze studia ven.
   Třetí             kapitola              Ocitáte se na náměstíčku filmařského městečka. Od jeřábu volá o pomoc             Robert Jordan. Vyšplhejte po žebříku ke kabině a vlezte dovnitř. Levou             pákou stáhněte hák dolů. Pak se vraťte na zem a pomocí ovládací páky             u ramene s plošinou s ní sjeďte. Teď se vydejte do kanceláří (Office).             Je to druhá budova po pravé straně ulice, hned za telefonní budkou.             U levého stolu si všimněte promítacího plátna, které je připevněno             ke stropu. Stáhněte jej a vstupte do následující místnosti. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      V             křesle sedí specialista na zvláštní efekty, pochopitelně mrtev. Prozkoumejte             prášky na stole. Otevřít je budete muset nožem, neboť víčko kdosi             zalepil. Stejný nástroj použijte pro vypáčení dálkového ovládání z             jeho ztuhlé ruky. Zůstaňte u stolu a použijte u něj dálkové ovládání.             Zeleným tlačítkem spustíte projektor. Tlačítky 1 až 3 pak jednu vidinu             a dvě videosekvence na plátně. Vyjděte ven před budovu a běžte zvednout             vyzvánějící telefon v budce. Podle pokynů neznámého ženského hlasu             vyjměte z přihrádky druhou část karty (Cut card) a lepidlo. Oba kousky             spojte lepidlem v inventáři.
              Od budky jděte na protější stranu cesty a pak dozadu, k poslední budově             před velkým plátnem. Vyjděte schody na zápraží a vstupte dovnitř.             Nyní máte 10 minut na zneškodnění bomby nad obrazem u dveří. Nad krbem             si prohlédněte sochu s hodinami, co skrývá její podstavec.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Ze             stojanu po pravé straně krbu si vezměte lopatku a jděte ke knihovně             u zatlučeného okna. Prohlédněte si knihu. Uvidíte vizi, ve které kdosi             kreslí botou do písku písmeno p. Nyní máte dvě možnosti. Otevřít kufřík             na stolku, heslo je dle nápovědy z vize 314. V kufříku je klíček od             dvířek s bombou. Pak seberat schůdky od knihovny, klíčkem odemknout             a nůžkami přestřihnout dráty. Druhá možnost je rozbít sklo krbovou             lopatkou a opět přestříhnout dráty. Popovídejte si s maskérkou, která,             jako snad každý ze štábu, je někým jiným než filmařem. Když maskérka/psycholožka             odejde, prozkoumejte její kabelku ležící na křesle pod druhým oknem.             
   Čtvrtá             kapitola              Jak napovídá titulek této kapitoly, rychle běžte za Robertem Jordanem             do jeho domu. Jděte do dveří od jeho pokoje v prvním patře, ze kterých             vycházel Jack ve videosekvenci. Po rozhovoru s Robertem prozkoumejte             ostatní pokoje v patře. Naproti Robertovým dveřím jsou dveře od Jackova             pokoje. Tam kromě bible a fotky Alice nenaleznete nic zajímavého.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Dveře             vlevo od Robertových vedou do pokoje jeho matky, Mary-Rose. Na stojanu             odhrňte obraz, podívejte se do šatníku, prozkoumejte knihy na nočním             stolku. V nočním stolku s gramofonem si prohlédněte desky. Po kliknutí             na Beethovenovu Eroicu se otevře skříňka s popsaným papírem. Na židli             u dveří najdete krabici s koláčky štěstí. Dva rozlomte a přečtěte             si lístečky uvnitř.
              Protějšími dveřmi vstupte do Alicina pokoje. Opět nahlédněte do šatníku,             na policích nad postelí je spousta knih, prozkoumejte vycpaného pelikána.             Obejděte postel k Alfrédovi a vystrašte ho pistolí. Z dutiny jeho             bidýlka vyjměte dřevěnou rybu a to vložte pelikánovi do zobáku. Ze             zásuvky si vezměte klíč od sklepa a přečtěte si pohled a především             recept na jablkový koláč.
              A nyní vzhůru dolů, do sklepa. Dveře do sklepa jsou pod schody před             dvojitými dveřmi do haly. Z regálů pod schody si vezměte z lísky jablka             a za dvířky pod lískou mouku a skořici. Vzadu najdete mozek v láhvi             a ve spodním fochu pak zvláštní zvukový přístroj. Na stolku naproti             regálu leží Aliciny zápisky z pokusů a kniha o zpěvu ptáků.
  V závěrečné části návodu se příště vydáme do rodinného kostela             a knihovny za účelem dohrání čtvrté kapitoly, a také se dozvíte, jak             všechno dopadlo na hřbitově a zbylých pokojích v motelu...
 
  |