Hitchcock: The Final Cut - návod 2.část
zdroj: Archiv
Návod

Hitchcock: The Final Cut - návod 2.část

16. 2. 2002 0:00 | autor: Redakce Games.cz |

Druhý díl návodu na detektivní adventuru Hitchcock: The Final Cut popisuje další kapitoly hry, v nichž se vydáme pátrat do pokojů osvětlovače, maskérky, zvukaře a jiných členů filmařského štábu.

Autor: Nukem
Publikováno: 16.února 2001


Báli jste se při čtení recenze detektivní adventury The Final Cut inspirované díly mistra filmového hororu Alfreda Hitchocka, ale přesto jste se rozhodli ji vyzkoušet a nevíte si kvůli její obtížnosti rady? Pak jistě přivítáte náš rozsáhlý návod, který jsme vzhledem k jeho délce skoro 30 tisíc znaků museli rozdělit do tří částí.

Po úvodní části návodu dnes přinášíme jeho druhý díl popisující další kapitoly hry, přičemž klíčová místa jsou opět zdokumentovány obrázky.

 Druhá kapitola
Sejděte dolů do recepce a zvedněte vyzvánějící telefon. Konečně uvidíte Roberta Jordana osobně. Vraťte se po schodech zpět do patra a zatočte vlevo a vstupte do pravých dveří. V rozhovoru odpovídejte dle uvážení. Po jeho ukončení prozkoumejte sošku krávy. Moto napsané pod ní jste už určitě někde zahlédli. Pokračujte v rozhovoru dle otázek z Palmu. Kromě řešení jedné z vražd získáte rovněž klíč od zadních dveří nahrávacího studia. a dvě magnetické karty od pokojů osvětlovače a maskérky (Torn Curtian, Psycho Card).

 Pokoj osvětlovače
Obrázek zdroj: Archiv Vyjděte na dvůr u motelu a dejte se k požárnímu schodišti. U žebříku vstupte do pokoje osvětlovače. Na nočním stolku s telefonem zjistíte, kým byl ve skutečnosti. V knihovně si prohlédněte vzkaz na položené knize. Na druhém nočním stolku můžete nahlédnout do bible. Přejděte ke skříni s televizorem, ten můžete zapnout. Pak prozkoumejte skříň. Za levými dvířky naleznete další kartu (Saboteur card) a v přední skříňce si vezměte Polaroid (prvním kliknutím se vyfotíte, po druhém si jej vezmete). Následuje video během něhož se dostanete k oknu. Střelce oslepte bleskem z Polaroidu. Další video. Na střelcově těle nenajdete nic zvláštního, takže se klidně vraťte ke schodišti.

 Pokoj maskérky
Obrázek zdroj: Archiv Vyšplhejte po žebříku do prvního patra. A vstupte do dveří u poklopu. Jde o pokoj maskérky. Tradičně prozkoumejte oba noční stolky a knihovnu. Především v knihovně leží červená knížka. Otevřete ji a prořízněte nožem levou stranu, je pod ní ukryt „Cyclo key“. Přistupte ke stolku s televizí, můžete ji zapnout. Opět obraz, který ukazuje jistou část pokoje. Prohlédněte si karty před televizí a některé seberte. Z balíčku karet si vezměte magnetickou kartu od pokoje zvukaře (Topaz card). Herní karty poskládejte zpět tak, aby z nich vzniklo jméno Norman Bates. Přistupte k zrcadlu.

Otevřete přihrádku na víku maskérského kufříku a vložte do něj líčidla podle barev, jež jsou vidět na proužku - zleva: zelená, oranžová, červená, modrá a žlutá. Nyní můžete kufřík otevřít. Z kromě líčidel leží na poličce ještě pudr a pilníček. Ten vzápětí použijete. Pokud se šikovně postavíte pod stropní ventilátor, můžete jej prozkoumat Pilníčkem odřízněte jeden list vrtule a uvidíte skrytou kameru.

 Pokoj zvukaře
Obrázek zdroj: Archiv Vyjděte na schodiště a dejte se do protějších dveří, kde je pokoj zvukaře. Z nočního stolku s biblí si vezměte dalekohled, v knihovně naleznete v pouzdře videokazetu. Na zemi u křesla leží kufřík. Do přehrávače pod televizí vložte videokazetu. Před hifi věží leží papírek odhalující zvukařovu pravou identitu. Vpravo od skříňky s televizí visí na zdi velký sešit, kde jsou načrtnuty portréty několika žen a jejich míry. Určitě souvisí s mírami na opasku, jaký měla na sobě kameramanka. Jděte ke vstupním dveřím a nahlédněte do šatníku. Visí zde další pásek. Horní kolečko je nastaveno na 35 a nelze jím už hýbat. Zbylá dvě kolečka nastavte na Aliciny míry 24 a 35, neboť ta jediná má z vyobrazených míru přes prsa 35. Další nezvratný důkaz je na světě. Nakonec můžete ještě přistoupit k oknu a u něj použít dalekohled.

O patro výš, přímo proti schodům je pokoj specialisty na zvláštní efekty. V šatníku vedle vstupních dveří naleznete v kapse saka magnetickou kartu (Torn Curtian 2 card) lístečkem dokazující jeho podíl na hercově vraždě. V knihovně naleznete knihu (obrázek), která dokládá pravou totožnost tohoto muže. Na nočním stolku leží u bible i jeho prášky na srdce. Ve skříni pod televizí naleznete model domu Jordanových. Když odklopíte střechu, objevíte v ní náčrty z některých sekvencí ve filmu. Prozkoumat můžete dále doutník na skříňce, model filmařského městečka a zapnout televizi.

 Pokoj herce
Sejděte požární schodiště a dejte se směrem k zadnímu vchodu do recepce (stále tam leží střelec). Ještě než byste přišli k tělu, vstupte do levých dveří. Zde je pokoj, kde bydlel herec. Na skříňce s televizí leží dopis a lékařská zpráva o mozkovém nádoru způsobeným Jordanovým lékem Andia.

Obrázek zdroj: Archiv Vyjděte ven z pokoje a pomocí mapy v Palmu se přeneste před nahrávací studio. Obejděte budovu a vstupte do dveří. Dojděte k bednám v protější části místnosti a prozkoumejte tu velkou zadní. Pak vstupte dveřmi do další části studia. Přistupte k autu ke dveřím řidiče. Na okno rozprašte pudr (Powder compact). Pak je otevřete. Z přihrádky u spolujezdce vyjměte půlku magnetické karty (Cut card). Ještě můžete stisknout brzdový pedál. Jděte dozadu ke kufru auta a otevřete jej. Uvnitř naleznete zvukaře, který v ruce třímá kus látky. Vyjděte ze studia ven.

 Třetí kapitola
Ocitáte se na náměstíčku filmařského městečka. Od jeřábu volá o pomoc Robert Jordan. Vyšplhejte po žebříku ke kabině a vlezte dovnitř. Levou pákou stáhněte hák dolů. Pak se vraťte na zem a pomocí ovládací páky u ramene s plošinou s ní sjeďte. Teď se vydejte do kanceláří (Office). Je to druhá budova po pravé straně ulice, hned za telefonní budkou. U levého stolu si všimněte promítacího plátna, které je připevněno ke stropu. Stáhněte jej a vstupte do následující místnosti.

Obrázek zdroj: Archiv V křesle sedí specialista na zvláštní efekty, pochopitelně mrtev. Prozkoumejte prášky na stole. Otevřít je budete muset nožem, neboť víčko kdosi zalepil. Stejný nástroj použijte pro vypáčení dálkového ovládání z jeho ztuhlé ruky. Zůstaňte u stolu a použijte u něj dálkové ovládání. Zeleným tlačítkem spustíte projektor. Tlačítky 1 až 3 pak jednu vidinu a dvě videosekvence na plátně. Vyjděte ven před budovu a běžte zvednout vyzvánějící telefon v budce. Podle pokynů neznámého ženského hlasu vyjměte z přihrádky druhou část karty (Cut card) a lepidlo. Oba kousky spojte lepidlem v inventáři.

Od budky jděte na protější stranu cesty a pak dozadu, k poslední budově před velkým plátnem. Vyjděte schody na zápraží a vstupte dovnitř. Nyní máte 10 minut na zneškodnění bomby nad obrazem u dveří. Nad krbem si prohlédněte sochu s hodinami, co skrývá její podstavec.

Obrázek zdroj: Archiv Ze stojanu po pravé straně krbu si vezměte lopatku a jděte ke knihovně u zatlučeného okna. Prohlédněte si knihu. Uvidíte vizi, ve které kdosi kreslí botou do písku písmeno p. Nyní máte dvě možnosti. Otevřít kufřík na stolku, heslo je dle nápovědy z vize 314. V kufříku je klíček od dvířek s bombou. Pak seberat schůdky od knihovny, klíčkem odemknout a nůžkami přestřihnout dráty. Druhá možnost je rozbít sklo krbovou lopatkou a opět přestříhnout dráty. Popovídejte si s maskérkou, která, jako snad každý ze štábu, je někým jiným než filmařem. Když maskérka/psycholožka odejde, prozkoumejte její kabelku ležící na křesle pod druhým oknem.

 Čtvrtá kapitola
Jak napovídá titulek této kapitoly, rychle běžte za Robertem Jordanem do jeho domu. Jděte do dveří od jeho pokoje v prvním patře, ze kterých vycházel Jack ve videosekvenci. Po rozhovoru s Robertem prozkoumejte ostatní pokoje v patře. Naproti Robertovým dveřím jsou dveře od Jackova pokoje. Tam kromě bible a fotky Alice nenaleznete nic zajímavého.

Obrázek zdroj: Archiv Dveře vlevo od Robertových vedou do pokoje jeho matky, Mary-Rose. Na stojanu odhrňte obraz, podívejte se do šatníku, prozkoumejte knihy na nočním stolku. V nočním stolku s gramofonem si prohlédněte desky. Po kliknutí na Beethovenovu Eroicu se otevře skříňka s popsaným papírem. Na židli u dveří najdete krabici s koláčky štěstí. Dva rozlomte a přečtěte si lístečky uvnitř.

Protějšími dveřmi vstupte do Alicina pokoje. Opět nahlédněte do šatníku, na policích nad postelí je spousta knih, prozkoumejte vycpaného pelikána. Obejděte postel k Alfrédovi a vystrašte ho pistolí. Z dutiny jeho bidýlka vyjměte dřevěnou rybu a to vložte pelikánovi do zobáku. Ze zásuvky si vezměte klíč od sklepa a přečtěte si pohled a především recept na jablkový koláč.

A nyní vzhůru dolů, do sklepa. Dveře do sklepa jsou pod schody před dvojitými dveřmi do haly. Z regálů pod schody si vezměte z lísky jablka a za dvířky pod lískou mouku a skořici. Vzadu najdete mozek v láhvi a ve spodním fochu pak zvláštní zvukový přístroj. Na stolku naproti regálu leží Aliciny zápisky z pokusů a kniha o zpěvu ptáků.


V závěrečné části návodu se příště vydáme do rodinného kostela a knihovny za účelem dohrání čtvrté kapitoly, a také se dozvíte, jak všechno dopadlo na hřbitově a zbylých pokojích v motelu...

 
Nukem
připravil: jd


 
 

Nejnovější články