Hitchcock: The Final Cut - návod 1.část
zdroj: Archiv

Hitchcock: The Final Cut - návod 1.část

10. 2. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Pokud jste se nebáli vyzkoušet detektivní adventuru The Final Cut inspirovanou hororovými snímky Alfreda Hitchcoka a nevíte si někde rady, jistě přivítáte podrobný návod, jehož 1.část nabízíme.

Autor: Nukem
Publikováno: 10.února 2001


Báli jste se při čtení recenze detektivní adventury The Final Cut inspirované díly mistra filmového hororu Alfreda Hitchocka, ale přesto jste se rozhodli ji vyzkoušet a nevíte si kvůli její obtížnosti rady? Pak jistě přivítáte náš rozsáhlý návod, který jsme vzhledem k jeho délce skoro 30 tisíc znaků museli rozdělit do tří částí. Dnešní první část popisuje úplný začátek hry a klíčová místa jsou zdokumentovány obrázky.

 Úvodní kapitola
Obrázek zdroj: Archiv Po rozloučení se s Alicí (ne, zatím nemluví, hlas patří jejímu upovídanému špačkovi Alfrédovi) se ocitáte sami ve vstupní hale. Za zády vedou schody do prvního patra, kde se nachází pokoje Alice, Jacka, Roberta Jordana a Mary-Rose Jordan. Tam není třeba zatím chodit, všechny dveře jsou zamčené. Vydejte se však do dveří hned pod schody, do pracovny Roberta Jordana. Přistupte ke skříni se šesti zásuvkami a přepněte se do „puzzle módu“. Kliknete-li na některou ze zásuvek, zvětší se vám štítky z každé zásuvky. A hned tu máte první hádanku. Zásuvky budou zablokované, dokud neseřadíte štítky správně. Jistě už víte, že jde o šest názvů Hitchcockových filmů. Hýbat můžete s každým druhým štítkem z dvojice. Takže se shora nastavte: Foreign Correspondent, Life Boat, North by Northwest, The thirty-nine Steps, Young and Innocent, Blackmail (viz obrázek).

Prozkoumejte zásuvky (zavřít je lze najetím myši k dolnímu okraji obrazovky, kde se objeví symbol lupy se znaménkem mínus). Kromě šeku, pohledu a novin naleznete videokazetu. Ta jediná se umístí do vašeho inventáře. Přepněte se do průzkumnického módu (opět lupou s mínusem) a jděte k psacímu stolu. Obejděte ho na druhou stranu, takže jej budete moci prozkoumat v puzzle módu (obrázek) Seberte nůžky, razítko, přehrajte si zprávy na záznamníku a prozkoumejte horní levou zásuvku. Tam kromě zprávy od lékaře najdete seznam všech členů štábu. Dejte se ke knihovně, kde vložte videokazetu do přehrávače. Nakonec si můžete prohlédnout koutek se sedací soupravou a stolek.

 Oběd v kuchyni
Obrázek zdroj: Archiv Vyjděte na chodbu a dejte se za schodiště levými dveřmi do kuchyně. Přistupte blíž k Alfrédovi. Pokláboste s ním. Poprvé si vyměníte pár slov, podruhé mu můžete položit dvě otázky, které vyberete na svém Palmu. Z desky si vezměte jablko, poobědvejte stehýnko a zapijte jej pivem. Otevřete lednici. Ze dveří si vezměte máslo, prohlédněte si injekce v horním boxu. Lednici zavřete a podívejte se do mrazáku. Zde si přivlastněte dvě kostky ledu. Na levé straně kuchyně otevřete první vitrínu a vezměte z ní sklenici na brandy (ale no tak, přece ta nízká široká). Ze druhé vitríny vezměte láhev dvacetiletého brandy. Z něj si necháte u sebe zátku (Topaz stopper). Do sklenky vložte kostky ledu a zalijte je brandy. Alfréd by vám měl zazpívat: „Tea for two, and two for key...“. Láhev vraťte na své místo a vyjděte z kuchyně.

Dejte se dozadu do dvojitých dveří, které vedou do velké haly. Tady hned vlevo si můžete prohlédnout čestné uznání. Pokračujte dozadu k pravému krbu. Po kliknutí na obraz Mary-Rose Jordan budete mít další vidinu. Jděte dozadu ke komodě. V ní najdete fotoalbum. Nad protějším krbem visí portrét Wiliama Jordana. Od něj pokračujte dopředu a vyjděte na ochoz, kde visí další čestné uznání. Vyjděte z haly a dejte se na místo, kde jste hru začali. Tady jsou dveře vedoucí ven z domu. Sejděte schody vlevo vedoucí k příjezdové cestě. Z kabrioletu si vezměte rybářské náčiní a vraťte se nahoru k domu. Pokračujte rovně až ke schodům vedoucím k železné brance. Tady vložte zátku od brandy do otvoru. Vyjede magnetická karta (Shadow card - obrázek) branka se otevře a tím končí úvodní kapitola.

 První kapitola
Projděte brankou. Dostanete se na rozcestí odkud vedou dvoje schodiště na různé strany a tak je zde více možností jak pokračovat. Schodiště dolů vede k motelu, schodiště rovně se o kousek dál větví. Jedna cesta vede ke břehu, druhá do filmařského městečka. Vyberme si třeba cestu ke břehu. Jděte tedy od branky rovně a dlouhou cestou snižující se ke břehu (obrázek) Na molu prozkoumejte kolečko, sejměte z něj plachtu. Naleznete zde také lístek se třemi čísly. Sejděte k loďce a až se vám objeví ikona s šipkou podvrďte ji mezerníkem. Teď nebudete nic řešit, jenom si chvilku zarybaříte.

Obrázek zdroj: Archiv Po filmečku vstupte do loďky, ikona s lupou oznamuje, že je čas na prozkoumání prostoru pod sedátkem, kde leží potápěčská výstroj. Až Joseph dopluje k síti, vyjměte z inventáře výbavu pro potápění. Doplavte k bezvládnému tělu a prozkoumejte opasek. Na kódovém zámku navolte číslo 35 (hýbat lze jen s pravým kolečkem). Joseph se s mrtvolou vrátí ke břehu. Tam můžete prozkoumat tělo utonulé kameramanky. Lupou najeďte na kameru připevněnou k tělu a vyjměte z ní kazetu. Puzzle mód opusťte, z inventáře vyjměte plachtu a použijte ji k zakrytí těla.

 Na plac!
Vraťte se po schodech na rozcestí a vydejte se do filmařského městečka. Na konci cesty, kde začínají první budovy, vede chodník doprava kolem motelu. Z něj lze odbočit do zadní části motelu nebo pokračovat až k silnici, kde je hlavní vchod. Chodník rovně pak vede dál do městečka. Vlevo minete kantýnu, či restauraci (The Tides Restaurant). Vás však nyní bude zajímat budova vpravo před vámi. Vypadá jako stodola s obloukovou střechou a velkými vraty. Jde o nahrávací studio (Soundstage). Jděte tedy po chodníku, až dojdete ke schůdkům mířícím k budově. Zadní vchod je zamčený, proto ji budete muset obejít.

Obrázek zdroj: Archiv Uvnitř naleznete Jacka, pobočníka Roberta Jordana, který vás požádá o pár kreací s pistolí. Vyjděte na pódium a až dojdete ke křížku, objeví se ikona upozorňující na možnost manipulace. Když ji kvitujete mezerníkem, Joseph uchopí figurínu. Odtáhněte ji z pódia a vraťte se na pódium k mikrofonu. Kvitujte ikonu s uchem. Jack vás vyzve, abyste něco řekli. Zakřičte do mikrofonu (Shout), pak se projděte po pódiu, pak se proběhněte. Vyskočte a pak taste z inventáře zbraň, namiřte na figurínu, dvakrát naznačte výstřel a zbraň schovejte. Vraťte se na křížek, pokud tam již nejste a vytáhněte zbraň. Pokud vás Jack nevyzve k akci, lépe se natočte k figuríně nebo přibližte. Musí se objevit Palm, kde vyberte „Yes“. A je to „v kufru“. Vraťte se k Jackovi a položte mu několik otázek.

 Občerstvení v kantýně
Určitě jste po takovém hereckém výkonu dostali hlad, možná by se našlo něco na zub v kantýně (klíč od dveří vám dal Jack během prvního rozhovoru). Pohled na sesednutý polštář první stoličky naznačuje, že zvukař nebyl zrovna nejštíhlejší. Prozkoumejte obraz nad jukeboxem, je pod ním klíč od kuchyně. Pak prozkoumejte stolečky. U pravého stolku se podívejte do sklenice patřící herečce. Prostřední stůl - levý talíř osvětlovače, levý stolek - sklenice kameramanky a maskérky. Pak jděte do kuchyně, dveře jsou za barovým pultem. Uvnitř se otočte ke dveřím a rozsviťte světlo. Z krajní zásuvky vyjměte nůž a lepicí pásku. Na konci si ještě můžete prohlédnout plynové bomby. Přistupte ke sporáku a nejprve vypněte troubu levým knoflíkem. Uvnitř si prohlédněte pekáč.

Obrázek zdroj: Archiv Vyjděte z kantýny, obejděte ji na druhý konec, vyšplhejte po žebříku a zde přeřízněte provaz nožem. Vraťte se do kuchyně. Přistupte k pytli, vyjměte nůž z inventáře a použijte na pytel. Uvnitř naleznete bezvládné tělo osvětlovače. Pak uslyšíte cvaknutí zámku dveří a po chvíli začne z bomb unikat plyn. Dveře jsou zamčené, několika nárazy ramenem je však vyrazíte. Jděte ven k žebříku a zavřete přívod plynu u bomby. Nyní se můžete vrátit k tělu a ohledat je (obrázek). Tak naleznete kazetový přehrávač na hrudi a v levé ruce klíč od hotelového pokoje číslo 322.

 Apartmá 322
Další naše kroky budou tedy směřovat do motelu, kde nejprve prozkoumáme pokoj 322. Po zmiňovaném chodníčku se dostanete ke hlavnímu vchodu do motelu. Jděte za recepční stůl a prozkoumejte přihrádku 322. Na recepčním stole si můžete prohlédnout knihu hostů. Jděte od recepčního stolu dozadu ke dveřím, jež vedou na dvůr za motelem. Jděte rovně, po chvíli uvidíte pohled na celý dvůr. Železné schodiště vlevo do vás vede nahoru do pokoje 322. Ještě než půjdete dovnitř, prozkoumejte trávník u protější budovy (obrázek). Naleznete tam klíč (Scaffolding key; je od poklopu nad žebříkem u požárního schodiště, které vidíte na budově před vámi) a po kliknutí na červenou ponožku budete mít další vidinu.

Nyní konečně vejděte do pokoje. Vypínačem u dveří rozsviťte stolní lampičky. Když lůžko obejdete, uvidíte na zdi stín s jasnými konturami audiokazety. Prozkoumejte lampičku, kazeta je ukryta pod stínítkem. Vstupte do koupelny. Otočte se k zrcadlu a v puzzle módu prozkoumejte dvířka nad podlahou. Pod víčkem vodoměru jsou schovány klíčky od skříňky z recepce. Odhrňte závěs u vany a prozkoumejte mrtvou herečku (její sevřenou ruku). Ze záchodu vylovte sluchátka. Nyní v inventáři zkompletujte přehrávač s kazetou a sluchátkem. Vraťte se do recepce k přihrádkám a otevřete skříňku bezpečnostního systému. Kliknutím na žlutou kontrolku budete mít vizi, pak si prohlédněte záznam o manipulacích zasunutý ve dvířkách

 Trocha akce na střeše
Obrázek zdroj: Archiv Nyní by se první kapitola dala uzavřít, ale ještě schází jedna akční vložka. Tedy neschází v ději, jen ve hře a o jejím hlubším smyslu se dá s úspěchem pochybovat. Vyjděte na dvůr a vyšplhejte po žebříku na požární schodiště a po něm až nahoru. Další žebřík vede na střechu. Tady je vaším úkolem přejít střechu na druhou stranu motelu. Opatrně jděte po lávkách tak, abyste nespadli, nebo nebyli sraženi pohybujícími se reflektory (obrázek). Na konci této cesty přeskočte na výtah. Ten je nefunkční, takže z něj vyjděte na šedivý ocelový vozík, který vás převeze na druhou stranu. Z něj skočte na schody.

Vyjděte je, dejte se doleva až na konec cesty a skočte níž (obrázek). Dopadnete na další cestu tvořenou lávkami sestavených víceméně do kruhu. Půjdete po nich (proti směru hodinových ručiček) až k průlezu na další požární schodiště (obrázek). Pod schodištěm vejděte do dveří, jež vedou do prvního podlaží motelu.


Druhou část třídílného návodu popisující prostřední kapitoly hry uveřejníme v průběhu příštího týdne, kdy se vydáme pátrat do pokojů osvětlovače, maskérky, zvukaře a dalších členů filmařského štábu.

 
Nukem
připravil: jd


 
 

Nejnovější články