Autor: McMichal Publikováno: 6.ledna 2004 |
Obecné tipy pro hraní s řešením úvodních čtyř misí naleznete zde, návod na prostřední třetinu levelů (Severní Afrika, Norsko, Barma) zase zde a dnes vám poradíme, jak zvládnout úplný závěr Hidden & Dangerous 2. Legenda k tomuto návodu - Návod na každou misi vždy předchází několik málo poznatků k výbavě vojáků a pár poznatků, které se vám mohou hodit do nadcházejícího boje. - Úkoly zde popsané se naprosto shodují s úkoly vyznačenými ve hře, nejsou tudíž smyšlené. Číslo, nebo jiné označení v závorce za jednotlivými úkoly tím pádem logicky patří k přiloženým mapkám každého levelu. Nepovinné úkoly jsou odděleny přerušovanou čarou. - Samotný text návodu obsahuje popis důležitých objektů, případně některé pomocné pozice a akce, které danou misi mohou ulehčit, nebo obohatit. - Na konci téměř každé mise najdete kurzivou doplňující informaci o tom, nakolik výhodné je hru hrát tiše, nebo-li stealth, bez zabíjení nepřátel. Rakouské Alpy – Operace Challenger (září 1943) Mise 14 - Stav nula Bleskově nenápadný zásah a tiché jednání vyžadují zbraně s tlumičem, ale ani odstřelovačka nepřijde vniveč. Úkoly: - Získejte průvodní doklady od řidiče nákladního vozu (1) - Získejte řidičovu uniformu (1) - V převlečení se dostaňte do hradu ---------------------------- - Zničte obrněné vozidlo Cesta je překvapivě plná nepřátel i obranných zákopu a na křižovatku uprostřed mapy dorazí také obrněné vozidlo (na mapě vyznačena šipka směru). Pokud zlikvidujete celou jeho posádku, automaticky se zničí a vy tak splníte nepovinný úkol. Až se budete konečně blížit k chatě (1), tiše se vydejte nejlépe podél pravé skály až zezadu k budově, kde odtrhněte telefonní kabel (nepotřebujete na to žádný speciální nástroj). Poté už můžete udělat patřičný rozruch, při kterém vyběhnou z chaty dva lidé. Ten první je obyčejný voják a není moc důležitý, ale hned za ním následuje řidič, který by se po zabití stráže před ním měl vzdát (mrtvý vám nepomůže). Pak ho zajměte a okraďte o vše, co u sebe má - od oblečení až po důležité doklady. V šatech německého řidiče nastupte do náklaďáku hned vedle srubu a zamiřte směrem k hradu. Do doby, než dorazíte do oblasti s chatou, je způsob boje zcela na vás, ovšem u chaty hlasitá střelba ukončí misi, takže pozor na to. Mise 15 - Agent Do hradu se může vypravit jen jeden člen vašeho týmu a toho musíte nejen navléci do uniformy německého řidiče z minulého levelu, ale musíte mu dát s sebou také německou zbraň MP 40 (můžete mít i nůž, ten vás neprozradí). Úkoly: - Přineste průvodní doklady důstojníkovi (1) - Vyčkejte ve skladišti příchodu vojáků (2) - Kontaktujte agentku Salterovou (3) - Vyhledejte v archivu potřebné dokumenty (4) - Zůstaňte neodhaleni - Uprchněte k bráně (5) - Agentka Salterová musí přežít ---------------------------- - Zachraňte ukradené malby (2) Nejprve jděte důstojníkovi (1) předat doklady, pošle vás zpět na začátek do skladiště, kde počkejte na vojáky. Pokud máte zájem o nepovinný úkol, dojděte si po schodech k místu, kde za obrazem hraběnky na zdi naleznete tajný vchod (2 - čistič oken si všímá jen své práce) s malbami uvnitř. Jakmile začnou na váš příkaz vykládat z náklaďáku bedny, jděte do knihovny za špiónkou (3). Ta vás zavede do archívu (4) a jakmile seberete dokumenty v levém zadním rohu místnosti, připravte si svou MP 40 na prostřílení se až k bráně (5), kam musíte oba doběhnout živí. Střílet se v této misi nesmí do té doby, dokud nezískáte potřebné doklady, ale poplachu se nelze vyhnout, a tak z hradu s čistými dlaněmi určitě neodejdete. Mise 16 - Maják Na tuto misi vám postačí zbraně na krátký dostřel, za to však budete potřebovat o něco více munice než obvykle. Úkoly: - Zneškodněte děla ohrožující flotilu (červený puntík na mapě) - Zneškodněte zbývající děla (červený puntík na mapě) - Zapněte generátor (zakroužkovaná pozice na mapě) - Rozsviťte maják (1) - Shromážděte se v únikové oblasti (X) ---------------------------- - Zničte protileteckou obranu v pevnosti Do pevnosti vedou dvě podvodní cesty, ale nezáleží, kterou se vydáte, protože obě končí ve sklepení. V bludištním sklepení není mnoho zajímavého, a proto se dejte do přízemí hned prvními schody, které uvidíte. Tam vyhledejte sklad s výbušninami a doplňte zbývající počet do pěti náloží. Úkolem je zničit celkem 5 děl, které jsou na mapě označené červenými puntíky a každé z nich se nachází v 1.patře po půdorysu hradeb. Druhé patro představuje hradby s protileteckou obranou, zneškodníte-li všechny 4 střílny, nepovinný úkol máte za sebou (z hradeb je navíc dobrý výhled na vojáky u majáku). Jakmile budete mít hotovo, sejděte do přízemí k hlavní bráně. Ještě než opustíte pevnost, nalevo od brány (na mapě zakroužkovaná pozice) vyhledejte místnost plnou počítačů své doby a hned u dveří nahoďte mechanismem na stěně generátor. Nyní už se můžete vydat na samý vrchol majáku (1) a pákou ho rozsvítit. Úkol je tedy splněn a vám zbývá poslední věc - shromáždit se v bodě (X) na mapě. Určitých stealth prvků se zde využít dá, jenomže drastické úkoly a úzké uličky vás budou navádět hlavně k palbě. Mise 17 - Bankovní přepadení Sniperům v této misi nejvíce zavaříte, když jim ukážete sílu své odstřelovačky. Ostatním dejte zbraně dle chuti, ale dbejte na dostatek nábojů a tentokrát vynechte tichou výbavu. Úkoly: - Zlikvidujte snipery (S) - Kontaktujte Spojence uvězněné v bance (1) - Zachraňte Spojence ---------------------------- - Zničte německé obrněné vozidlo (T) Zde opravdu nelze poradit nic lepšího, než se uličkami města podle mapy prostřílet až k bance a cestou likvidovat hlavně zákeřné odstřelovače (S). V přízemí banky (1) naberte z beden co nejvíce munice a přinejmenším jednu bazooku. Jděte po schodech do patra za velitelem přeživší jednotky a pomozte bránit banku do doby, než přijedou spojenecké tanky. Ke konci z pravé strany banky pojede nepřátelský tank (T), který po zásahu bazookou do správného místa (obrázek) vzplane v celé své kovové kráse (nepovinný úkol) a vám od té chvíle zbývá jen několik málo okamžiků do příjezdu Spojenců. Z poloviny zničené město nabízí spoustu dobrých pozic pro odstřelovače a jiné skryté vojáky, proto pomalý a obezřetný pohyb není na škodu, ale s tichostí se trápit nemusíte. Československo – Operace Liberator (květen 1945) Mise 18 - Začátek konce Úkoly: - Co nejrychleji zachraňte Třebíšského (2) - Shromážděte se v únikové oblasti (X) ---------------------------- - Kontaktujte výhybkáře (1) Po cestě hned na začátku pojede po chvilce Čech v náklaďáku, takže pokud máte zájem o ono vozidlo, stačí jeden zásah do libovolného místa a řidič prostě strachy uteče pryč. Nedaleko na druhé straně kolejí je malá budka (1 - nepovinné), kde se od výhybkáře dozvíte místo, kde Třebíšského vězní. Cesta k vile (2) ovšem nebude vůbec snadná, budova je plná vojáků a směrem od města doběhnou hned dvě vlny dalších. Ve druhém patře vily Třebíšského mučí a něž se k němu dostanete, stačí před svou smrtí prohodit jen pár slov. Už nebylo možné tomu chudákovi pomoci, a tak nezbývá než shromáždit svůj tým na samém začátku (X). Další z misí, které je možno hrát dvěma způsoby, z nichž ten stealth nabídne lepší prožitek, ovšem vyšší obtížnost. Mise 19 - Vlak do pekel Výbava zůstává z minulého levelu. Úkoly: - Zajměte Gunther von Freiberga ---------------------------- - Získejte dokumenty od německého důstojníka (1) Vykolejený vlak se zkroutil v tunelu tak, že nezbývá, než projít vagón po vagónu (případně plazit se po střechách). V jednom z prvních kupé (1) relaxují dva důstojníci, z nichž jeden má u sebe dokumenty. Zařaďte si je do svého inventáře a splníte tak nepovinný úkol. Ve třetím vagónu odzadu naleznete hledaného nacistu a jediné jeho štěstí je, že příliš neodporuje. I když vlak není v příliš dobrém stavu, Němci se stačili mobilizovat a tak je svou přítomností příliš nepřekvapíte. Jedinou alternativou tudíž zůstává řeč zbraní, Němci vám svého generála těžko vydají jen tak. Mise 20 - Obchod Výbava opět zůstává z minulého levelu. Úkoly: - Doveďte Freiberga do vily (1) - Zabijte všechny nepřátele Ani zde nemáte příliš na výběr, musíte jednoduše zlikvidovat úplně všechny nepřátele v okolí (nezapomeňte na osamělce v horní části mapy) a poté si dojít na začátek pro svázaného Freiberga, kterého doveďte společně s celým svým týmem do vily (1). I když je úkolem všechny zabít, dělat to co nejtišeji a bez zviditelnění se nadmíru vyplatí, Němců je dost a olovem nešetří, proto by nějaká přímá přestřelka nedopadla příliš dobře. Mise 21 - Jarmark Výbava zůstává z minulého levelu. Úkoly: - Zabít všechny nepřátele Na odlehlejším statku (1) můžete jako nepovinný úkol nalézt zlatý poklad (v patře pravé části domu). Hlavním úkolem je opět všechny zlikvidovat, takže je potřeba projít i některé baráky. Uprostřed vesnice nezapomeňte odstranit odstřelovače (S) z věže kostela, z jehož místa je docela dobrý výhled na některé ostatní vojáky. Stejně jako u předchozí mise i zde se vyplatí odstraňovat nepřítele spíše po jednom a navíc ani změna šatů není špatnou strategií... Mise 22 - Noční lovec Výbava zůstává z minulého levelu Úkoly: - Zničte všechny vozidla (2,T) - Nikdo nesmí uniknout z vesnice Nejprve je nutné zlikvidovat německou jednotku u náklaďáků a také v domě (1). Hned za prvním nákladním vozem leží bedna s bazookou a několika minami, takže určitě celou bednu vyberte. Následující způsob provedení úkolu je velmi volně pojatý. Na přiložené mapě je vyznačena (žlutou čárou) oblast, kam jakmile vstoupíte, následuje animace s dorážející posilou. Půjdete-li podél modře vyznačené čáry (opět na mapě), vyhnete se tím zmíněné oblasti a kdekoliv v místech, kde je vyznačená červená šipka, můžete v klidu položit protitankové miny (co nejblíže vedle sebe). Po překročení vyznačené zóny dorazí posily v podobě jednoho tanku, kterého lze zničit nachystanými minami a nebo známým způsobem zezadu bazookou do toho správného místa. Volba je jen na vás, každopádně po zničení tanku musíte ještě odstranit několik nepřátel u osamoceného náklaďáku (2). Mise bude neúspěšná, pokud tank nestihnete zničit, nebo někdo z nepřátelských vojáků uteče z vesnice. Na nějaké tajné akce zde není místo, vesnici nesmí opustit jediný nacista, což hrozí především u posil. Mise 23 - Zúčtování Poslední mise, výbava zůstává již tradičně z minulého levelu. Úkoly: - Seskupte své vojáky v bunkru (2) - Získejte dokumenty (3) - Ubraňte se útoku Rusů ---------------------------- - Obsaďte německý tank Panther (1) Zde nás asi mnozí příznivci stealth způsobu hraní budou chtít ukamenovat, ale úplně nejjednodušší a nejbezpečnější (pro mě dokonce i nejzábavnější) cestou je obsadit tank (1) hned na začátku (jehož získáním jen tak mimochodem splníte zároveň nepovinný úkol) a s ním si razit cestu až k zákopům není vůbec žádný problém. Dále ovšem musíte pěšky, nýbrž jsou zde protitankové (neviditelné) miny v každém vchodě se zátarasami. Jakmile projdete dobře chráněným vchodem bunkru (2), připravte se už jen na lehčí odpor. Když se pak dostanete k důstojníkovi na konci všech chodeb (3), získejte od něj dokumenty, ovšem s tím, že by se vám vzdal, příliš nepočítejte. Jakmile dokumenty hodíte do svého batohu, dorazí Rusové a váš tým bude automaticky přesunut ke vchodu bunkru (viz 2.mapa k tomuto levelu níže). Od této chvíle není jiné alternativy, než všechny vojáky postřílet a hrozivý tank (4) zničit bud několika ranami z bazooky, nebo dělem u bunkru (Z – deset ran nestačí). Jak už bylo naznačeno, i poslední level se dá odehrát tajnějším způsobem, ale to jen zpočátku. S koncem války končí také hra samotná a já doufám, že jste se při hraní bavili přinejmenším stejně dobře jako já. Na shledanou v létě u chystaného datadisku... Stáhněte si: Videa, Patch, Trailery, Intro, Cheaty, Screenshoty... Související články: Recenze, Dojmy po dohrání, Rozhovor 1.díl a 2.díl, Preview (6/2003), Novinky, Hidden & Dangerous Deluxe recenze a návod, Perličky z H&D2 party, datadisk za půl roku Linky: M@sterova fanouškovská stránka, Česká fanouškovská stránka |
McMichal | |
připravil: jd |