Autor: McMichal Publikováno: 24.prosince 2003 |
Obecné tipy pro hraní s řešením úvodních čtyř misí naleznete zde a dnes vám přinášíme podrobný návod na druhou třetinu levelů z Hidden & Dangerous 2, které jsou zasazeny do Severní Afriky, Norska a Barmy. Legenda k tomuto návodu - Návod na každou misi vždy předchází několik málo poznatků k výbavě vojáků a pár poznatků, které se vám mohou hodit do nadcházejícího boje. - Úkoly zde popsané se naprosto shodují s úkoly vyznačenými ve hře, nejsou tudíž smyšlené. Číslo, nebo jiné označení v závorce za jednotlivými úkoly tím pádem logicky patří k přiloženým mapkám každého levelu. Nepovinné úkoly jsou odděleny přerušovanou čarou. - Samotný text návodu obsahuje popis důležitých objektů, případně některé pomocné pozice a akce, které danou misi mohou ulehčit, nebo obohatit. - Na konci téměř každé mise najdete kurzivou doplňující informaci o tom, nakolik výhodné je hru hrát tiše, nebo-li stealth, bez zabíjení nepřátel. Severní Afrika – Operace Nomad (listopad 1942) Mise 5 - Letiště Dostupný arzenál pro tuto misi je velmi bohatý a tak neváhejte s sebou vzít odstřelovačku, těžký kulomet a jednu tichou zbraň, která se vám bude hodit hned ze začátku. V oblasti je také 5 pozic pro umístění časovaných náloží a jeden tank s tuhým kořínkem, ale potřebné vybavení pro tyto cíle se nalézá uvnitř zbrojnice, která je součástí letiště. Přesto vám 2 nálože do začátku s klidným svědomím doporučím. Úkoly: - Najděte Hanse Schumanna (2 - znamená místo na mapě níže) - Zneškodněte personál letiště - Zničte nepřátelská letadla - Najděte dokumenty obsahující informace o Schumannově odletu (3) - Shromážděte se u vozidla s flakem nebo u jeepu ---------------------------- - Zničte palivové nádrže (1) ![]() Druhá tajná akce povede opět kradmým krokem k cisternám (1), kde umístěte nálož a v tu ránu upoutáte veškerou pozornost na onen výbuch. Poplach způsobí nejen vyšší ostražitost veškerého personálu na letišti, ale z hor v místě (A) přiběhne posila – necelá desítka vojáků. Jako by to nebylo málo, z blízkého hangáru vyběhne pilot, který se pokusí nastartovat (na mapě zakroužkované) letadlo, kterým dokáže způsobit pěknou paseku ve vašich řadách. Proto pilota buď a) sniperem odstřelte dříve, než do letadla nastoupí b) miřte na letadlo a to se po pár střelách samo vznítí c) na letadlo umístěte nálož d) pokud letadlo už vzlétne, nejlépe ho dostanete zpět na zem kulometem u jeepu. V budově (2), v místnosti hned u vchodu naleznete vzdávajícího se důstojníka, který vám poví o dokumentaci v letadlovém hangáru (3). Ze stolu si ještě vezměte klíč od cely, která se nachází ve stejné budově a kde naleznete několik náloží, granátů a hlavně bazooku. Tu použijte na tank obvykle parkující za budovou blízko prázdného vozidla (V - vozidlo má na sobě připevněný kanón, kterým je též možno tank zničit). Zlikvidujte, nebo zajměte veškeré zbývající vojáky, přičemž důstojníka v kanceláři můžete ušetřit. Zbývá si dojít pro spisy do hangáru, kde připevněte nálože na dvě letadla. Ještě než opustíte misi, dodělejte zbývající stroje na ranvejích. Posledním úkolem je shromáždit svůj tým budˇu jeepu, nebo protiletadlového flaku. Misi lze do určité míry hrát tajně a zvláště zpočátku se to nejvíce vyplatí. Jakmile se vám ovšem podaří zničit tank, není již důvod skrývat se. Mise 6 - Letecký den Volba výbavy pro tuto misi musí být pečlivě uvážená, protože si jí volíte na několik misí dopředu. Berte tudíž dostatek nábojů do zbraní libovolného typu a nezapomeňte ani na lékárničky. Ovšem jednu odstřelovačku do mise raději vezměte, její dalekonosná přesnost se jistě v ostatním vybavení neztratí. S vojáky se od jeepu příliš nevzdalujte, vzduchem totiž poměrně často prolétávají nepřátelské letouny s nepříjemnými kulomety. Druhé upozornění se týká minových polí na vrcholcích kopců (z cesty tudíž není příliš možné vybočovat) - zakopané miny poznáte podle černých tyčinek tyčící se v zemi. Úkoly: - Dostaňte se přes zaminovanou část pouště ![]() První dva nepřátelé vás čekají u zákopu (1) s připraveným kulometem, u nich leží 4 bazooky, které zařaďte do svého arzenálu. Za kopcem v údolí (2) číhá o něco početnější skupina přeživších vojáků s jedním tankem. Ten zničíte nejlépe čtyřmi přesnými střelami z bazooky - doporučuji z bezpečné vzdálenosti na vrcholku kopce, ale na druhou stranu čím blíže jste, tím méně potřebujete raket. U trosek pak poberte munice, co se dá (později se bude zatraceně hodit) a jeďte jeepem k poslední překážce (3), která je jak dělaná pro hledí odstřelovače (přibližně šest vojáků). Poté už vám nic nebrání dojet na konec mapy. Zde si tajné akce příliš neužijete už jen kvůli nepřátelským letounům na obloze, které po vás začnou střílet, jakmile se jen trochu vzdálíte od jeepu. Mise 7 - Hosté Pokud jste dbali na mou dobrou radu z minulého levelu a řádně jste se vybavili alespoň jednou sniperkou a dostatkem nábojů do všech zbraní, nebudete nyní litovat – žádné dodatečné vybavení totiž v této misi na výběr nemáte. Úkoly: - Obsaďte mešitu - Nalezněte funkční vozidlo (2) - Zabijte veškeré nepřátele - Ochraňte mechanika (2) ![]() Alespoň malé využití stealth prvků by se tu našlo, ovšem kvůli dobré viditelnosti a strážných ve skupinách se nejčastěji dostanete do přestřelek. Zabití všech nepřátel je ale také hlavním úkolem. Mise 8 - Karavana V nabídce před misí máte k dispozici pouze několik zbraní střední ráže, ale minimálně jednu navíc poberte. Bude se hodit medikovi, kterému ji zapůjčíte na obranu (náboje mu brát nemusíte). Úkoly: - Ubraňte oázu - Zabraňte poškození opraveného vozidla, nebo získejte jiné - Zabijte všechny nepřátele ![]() Ačkoliv se jedná o misi noční, na tajnou akci zapomeňte, vaším hlavním úkolem je totiž zlikvidovat všechny a všechno, co se jen ke hradbám přiblíží. Mise 9 - Whisky Bar Úkoly: - Zneškodněte vojáky v okolí runwaye - Najděte Hanse Schumanna - Donuťte Schumanna ke spolupráci - Odleťte z oblasti ukořistěným Junkersem - Schumann musí přežít ---------------------------- - Zničte těžkou německou techniku ![]() Sotva se ocitnete v misi, je třeba rychle jednat, v bunkru se k vám blíží dvojce strážných, kterou bleskově oddělejte (vystřely ze středních i těžkých zbraní vás nemohou prozradit, bunkr má dostatečně silné stěny). Ven jděte ovšem pouze s postavou, která má na sobe německou uniformu (dbejte na to, abyste s sebou neměli žádné americké zbraně, ani další vybavení, které je vidět zvenčí). Též vedlejší bunkr je dostatečně zvukotěsný, a tak si jeho očisty nikdo ani nevšimne, ale krom munice tam nenajdete nic potřebného. Se svým špiónem dojděte přes celou mapu až do letištní budovy (1), ve 2. patře najdete hledaného Schumanna, který s vámi nakonec půjde dobrovolně. Misi ukončíte, pokud se vám podaří shromáždit celý svůj tým i s rukojmím u letadla (2), ale před odletem ještě musíte odstranit pár nepřátel u rozjezdové dráhy. Nepovinným úkolem je zničení tří tanků. Vhodnější misi na práci v přestrojení už asi nenajdete, zabíjet zde budete muset jen v krajních případech, ale přitom nemusí být ani jedinkrát vyvolán poplach. Mise 10 - Dravci Úkoly: - Proleťte kaňonem Stačí jen střílet okolní letadla, přičemž ovládat můžete všechny 4 postavy, z níž každá je u jiného kulometu. Nejčastěji určitě využívejte přední „1“ a zadní „4“. Norsko – Operace Seawolf (duben 1943) Mise 11 - Enigma Na tuto misi si vezměte tiché zbraně nejlépe s tlumičem, jelikož hlasitý výstřel snadno vyvolá poplach, což má v této misi za následek neúspěch. Úkoly: - Ukradněte šifrovací stroj Enigma z minolovky - Podminujte minolovku (3) - Podminujte Tirpitz - Svým konáním nesmíte vyvolat poplach na Tirpitzu - Vraťte se zpět na výsadkové plavidlo ![]() Jinak než tiše jednat ani nemůžete, ovšem bez zabíjení to nepůjde. Barma – Operace Stranger (červenec 1943) Mise 12 - Mraveniště Do boje vezměte krom obvyklé odstřelovačky ještě tichou zbraň a každému z vojáků nabalte maximum lékáren (především v další misi se budou hodit). Prostředí je poseto kulometnými zákopy, odkud ovšem nepřátelé s oblibou vylézají (na mapě jsou označeny malými červenými křížky). Úkoly: - Zničte most (1) - Zjistěte, co převážejí nákladní vozy (3) - Shromážděte se v únikové oblasti (X) - Získejte technickou dokumentaci k součástkám (2) - Zničte součástky (3) ---------------------------- - Najděte katanu japonského důstojníka (4) - Zničte radiostanici (5) ![]() Především zpočátku a v okolí vesnice je důležité se pohybovat pomalu a co nejtišeji. Stejně tak pokud se budete k zákopům plížit, nepřítel si ani nevystřelí. Mise 13 - Král hory Nejlépe zde uspějete se středními, či těžkými zbraněmi s velkou kapacitou zásobníku, nepřátelé se totiž rojí jako mouchy a na nějaké polehávání a míření nebude příliš čas. Pokud jste na mé tipy dali v minulém levelu a uškudlili si pár lékárniček, zde se vám to bohatě vyplatí. ![]() Úkoly: - Obsaďte bunkr na kopci - Shromážděte se v únikové oblasti (X) Jakmile se vám podaří probít se za podpory spřátelených jednotek až nahoru na kopec, musíte ještě vyčistit dva bunkry, do kterých ovšem vedou 3 vchody (dva jsou pro jeden bunkr a okrajový vchod pro druhý – na mapě vyznačeno žebříky). Jakmile zlikvidujete v bunkrech dostatek nepřátel, dorazí nepřátelské posily v podobě dalších pěšáků, vám ovšem už jen stačí s celou svou skupinou doběhnout do označeného místa (X) na mapce. Po dvou tajnějších misí přichází krvežíznivý boj o kopec na život a na smrt, takže na stealth-způsob zde zapomeňte.
Dokončení návodu příště, zhruba za týden... |
McMichal | |
připravil: jd |