Autor: Musli Publikováno: 15.října 2003 |
![]() kliknutím na obrázek získáte velkou verzi mapy a legendu S nově získanými informacemi jděte na kopeček za Hosh-Pakem a zabijte ho. Poté jděte zpět na Ur-Shakem a sdělte mu, že je jeho vůdce mrtev. Opustí svojí čekárnu a vydá se na kopeček, kde zemřel jeho vůdce. Následujte ho a na místě si s ním znovu promluvte. Získáte zkušenosti, ale jak poznáte, Ur-Shak prokoukl vaši vraždu. Ovšem ani on nemá čisté svědomí, takže vás pouze varuje a nechá být. Pokud chcete, tak ho můžete bez obav zabít, už ho nebudete potřebovat. Hlavní úkol této kapitoly obnáší vyvraždění čtyř mocných draků, roztroušených po údolí. Nejslabší z nich je ukryt v bažinách poblíž pevnosti a nejsilnější sídlí na západě v ledové oblasti. Až budete připraveni a dostatečně vytrénovaní, vydejte se třeba do bažin. Pandrodor - drak z bažin ![]() Pedrokhan - kamenný drak Komandérovi poreferujte, že se vám podařilo zneškodnit draka v bažinách a pak si promluvte s Oricem. Řekne vám, že se jeden drak patrně skrývá v ruinách staré pevnosti na jihovýchodě. Dříve, než se vydáte za novým drakem, si nezapomeňte dobít amulet! Provádí se to velice jednoduše. Přistupte k alchymistickému stolu a použijte funkce „recharge eye“. Máte-li u sebe srdce mrtvého draka, oko se automaticky zregeneruje. Bez doplněného oka se nepokoušejte zabíjet další draky! Po cestě ke kamenné tvrzi (mapa bod 11) se můžete na úpatí hory zastavit u lovce Gestatha. V jeho tábořišti odpočívá i váš kamarád Gorn (obrázek), který vám s radostí udělá společnost. Bezpečně vás doprovodí až ke kořeni pevnosti a pak se s vámi rozloučí. Nahoru budete muset šplhat bez cizí pomoci. V jedné z místností v pevnosti je alchymistická laboratoř. Na vedlejší stěně si všimněte páky, která otevírá tajné dveře vedoucí k démonovi. Zabijte démona a vyberte truhly. Naleznete v nich nejenom elixír života, ale i spousta zlaťáků. V případě potřeby si můžete odpočinout na přichystané posteli. Kamenného draka objevíte až na samotném vrcholku věže a po krátkém rozhovoru vám nezbude nic jiného, než ho také zabít (obrázek). Po jeho smrti nezapomeňte sebrat srdce a samozřejmě také poklady. Na hromadě zlata naleznete i kýžený sextant, který po vás chtěl Ramirez z cechu zlodějů. Feomathar - ohnivý drak ![]() Finkregh - ledový drak Poslední ze čtveřice draků má své doupě daleko na západě, v zemi ledu. Sice jde o nejsilnějšího z ještěrů, ale ve skutečnosti je stejně ubohý jako jeho předchůdci. Jeho přesnou pozici jsme na mapě vyznačili bodem 13. Po cestě k drakovi si promluvte s vykutálenou dvojící lovců draků, které znáte ze žoldáckého tábora. Jde o povedeného Sylvia (obrázek) a jeho bodyguarda Bullca. Najdete je kousek od ledové brány, která značí vstup do sněhové říše. Sylvio vás požádá o malou službičku obnášející zabití dvou ledových golemů u brány. Odměnou vám přislíbí celých 1.000 zlatých, ale brzy poznáte, že to s těmi penězi není tak žhavé. Zabijte golemy a shrábněte od Sylvia alespoň zkušenostní odměnu. Ponechejte „odvážné“ lovce draků za sebou a pokračujte dál, hlouběji do nehostinné krajiny. ![]() Závěr čtvrté kapitoly Zabitím posledního z draků splníte hlavní úkol čtvrté kapitoly. Vydejte se zpět do pevnosti a poreferujte o svém úspěchu komandérovi Garondovi (obrázek). Povšimněte si, že se kolem hradu opět urodilo několik orků, čekajících na svojí smrt. Každopádně si před odchodem z pevnosti nezapomeňte doplnit amulet, protože se vám bude ještě hodit. Dořešte si své záležitosti v údolí a nakonec se vydejte zpět do mapy NewWorld. Jakmile projdete zónou, dočkáte se nástupu další kapitoly! Rychlá řešení některých vedlejších questů - V rohu pevnosti má svojí komůrku Brutus. Jděte za ním a uvidíte, kterak nervózně postává před dveřmi. Po krátkém rozhovoru vám trhaně sdělí, že se mu uvnitř usídlila hromada brouků. Vstupte a pobijte všechny meatbugy. O svém hrdinském úspěchu poreferujte Brutusovi a budete odměněni zkušenostmi. Následně mu zkuste říct, že je za ním další meatbug a on s vřískotem uteče pryč. - Hned u vchodu pevnosti si promluvte se střelcem Udarem. Dozvíte se, že má starost o svého přítele Sengara, který zmizel hledat svojí kuši. Když půjdete stále rovně od pevnosti (bráno východem po beranidlu), objevíte ho až u dřevěné hradby. Řekněte o svém nálezu Udarovi a dostanete zkušenosti. - Gerold, který stojí na stráži u věznice, si vám postěžuje, že mu snížili příděl jídla. Nabídněte mu své zásoby a domluvíte si schůzku v katedrále. Zajděte tam v noci a naládujte mu co se do něj vejde. Spořádá toho opravdu hodně, ale pokud ho uspokojíte, dostanete peníze a zkušenosti. - Udatný lovec draků Feros si vám postěžuje, že někde na jihu ztratil svůj meč. Bez něho se prý nemůže vrátit zpátky do akce, a tak se poflakuje v pevnosti. Jeho meč naleznete poblíž mocného šamana orků Hosh-Paka. Vraťte mu ho a dostanete nejenom zkušenosti, ale navíc vás bude trénovat v síle a obratnosti. - Trenér Keroloth vám sdělí, že mu kdosi ukradl jeho měšec plný zlata. Podezřívá přitom nové obyvatele pevnosti - lovce draků. Jeho měšec naleznete hned vedle kovářovy výhně, leží normálně na zemi. Až mu ho budete vracet, můžete se zmínit, že ho ukradl jeden z lovců a on se na něj bezhlavě vrhne. ![]() - Poblíž opuštěné kovárny v pevnosti potkáte lovce draků Jana. Po krátkém rozhovoru se dozvíte, že by hrozně rád pomáhal, ale Percival mu odmítá vydat povolení k práci. Přesněji řečeno, jde o kovářskou robotu, které by se chtěl věnovat. Jděte za Garondem a proberte s tím tuto záležitost. Zaručte se mu, že je Jan spolehlivý muž a on mu vydá svolení k práci. Následně si znovu promluvte s Janem a shrábněte zkušenostní odměnu. Žoldákovi později výměnou za šupiny vyrobí lepší dračí zbroj. - Navštivte Lobartovu farmu a pohovořte s jejím předákem. Řekne vám, že ho trápí skupinka orků, kteří číhají poblíž. Celkově jde o šest orků. Ovšem pokud hrajete za paladina, bude jich sedm a k tomu ještě jeden warlord. Každopádně je všechny pobijte, ale dávejte pozor, aby nezabili někoho z farmy. Ideální je zaútočit z opačné strany, aby se slaboučcí farmáři boje vůbec nezúčastnili. Nakonec si znovu promluvte s Lobartem a budete bohatě odměněni! O tomto úkolu paladiny informuje sám Lord Hagen. - Jakmile si promluvíte s prvním drakem, dozvíte se cosi o dávno naplánované invazi. Tato informace se týká ještěrů, kteří mezitím pronikli do nového světa (první mapa) a pečlivě hlídají dračí vejce. Naleznete je ukryté v jeskyních, které už jste nepochybně v minulosti navštívili. Jako příklad mohu uvést třeba jeskyni v údolíčku pod Xardasovou věží, jeskyně za Dexterovou věží, jeskyně poblíž majáku a podobně. Celkově se mi podařilo nasbírat přes deset dračích vajec. Dávejte si ovšem pozor, protože je pečlivě hlídají rudí ještěři. Po nasbírání vejcí se můžete zmínit Leemu o invazi a získáte zkušenosti. Jakožto žoldák je můžete dobře prodat Bennetovi, ale vyjma peněz za to nic nezískáte. Raději si je tedy schovejte na později. - Jako paladin budete mít ve čtvrté kapitole automaticky přístup k čarovným runám. Promluvte si na toto téma s Albrechtem a dozvíte se více podrobnější informací! ![]() - Nepochybně jste postřehli, že když se ve čtvrté kapitole přiblížíte k Fajethovu táboru, přepadnou ho orkové. Přestože můžete všechny rychlou intervencí zachránit, patrně z toho nic nezískáte. Alespoň se mi nepodařilo zjistit, u koho si případnou odměnu vyzvednout. - Navštivte lovce Talbina a zeptejte se ho na jeho kolegu. Dozvíte se, že ho najednou popadlo zvláštní šílenství a zmizel neznámo kam. Engroma naleznete živého nebo mrtvého v blízkosti paladina Marcuse. Bude-li živý, promění se po oslovení v seera a napadne vás. Buďte ale opatrní, abyste ho nezabili, protože se do vás jinak pustí přihlížející vojáci! O svém nálezu pak informujte Talbina. Kapitola pátá - Departure ![]() Po vyklizení věže se vydejte do kláštera za Pyrokarem. Zmiňte se mu o knize od Xardase a budete odkázáni na Talamona. Strážce Talamona naleznete ve sklepení. Projděte kolem něj dál do knihovny a z alchymistického stolu seberte knihu. Otevřete ji a vypadne vám klíč. Znovu se do ní podívejte a dozvíte se, že je kdesi v knihovně tajná chodba. Otevírá se na konci místnosti, stisknutím pravé lampy. Tím si otevřete vchod do zapomenuté části katakomb, ve které Xardas ukryl důležité listiny. Proklestěte si cestu bludištěm a skončíte v místnosti s démony. Vyřiďte je a porozhlédněte se kolem. Přečtěte si almanach na stojanu a ze stolu seberte dusty book (obrázek), mapu ostrova a lektvar. Vše si pečlivě prostudujte a získáte přesnou lokaci hlavního šéfa. ![]() kliknutím na obrázek získáte velkou verzi mapy a legendu Po cestě z katakomb se Talamonovi zmiňte o nálezu tajné chodby a řekněte mu, co je uvnitř. Dostanete 1000 zkušeností. Pokračujte dál za Pyrokarem a důkladně ho vyzpovídejte na všechna nová témata. Hrajete-li za čaroděje, můžete ho přesvědčit, aby vám věnoval šikovný amulet. Po přečtení zaprášené knihy a almanachu v katakombách jste se také dozvěděli, že je možné vytvořit speciální runu. K jejímu vytvoření potřebujete čistou svěcenou vodu, kterou si můžete koupit třeba u Goraxe. ![]() Dokončení příště... Stáhněte sii: Německé demo, E3 trailer, Cheaty, Screenshoty Související články: Ostatní díly návodu, Gothic II recenze od Musliho (7/2003), Gothic II recenze od Davida Ducháčka (6/2003), Gothic recenze (2/2002), Novinky, Datadisk a info o (ne)vydání hry v ČR, Gothic II: Night of the Raven galerie |
Musli | |
autorovi je 25 let, pracuje jako zástupce šéfredaktora časopisu SCORE, své herní začátky datuje od roku 1987, kdy prvně usedl ke stroji C64, specializuje se na RPG, MMORPG, strategie a lehce FPS nebo adventury (všechny články autora) |