Far Cry - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Far Cry - návod 2.část

18. 4. 2004 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Dokončení návodu na nejprodávanější hru současnosti obsahuje řešení druhé poloviny misí a nechybí ani užitečné mapky s vyznačeným postupem, přehled všech mutantů nebo tipy s doporučenou taktikou boje.

Autor: McMichal
Publikováno: 18.dubna 2004


Zvětšit Návod na první polovinu tropické first-person střílečky Far Cry (recenze) jsme vám nabídli před dvěma týdny. Dnes budeme pokračovat s řešením druhé půlky hry a nechybí ani dvě tabulky s obecnými tipy. V téměř každé mapce, která se po kliknutí na náhled zobrazí ve vysokém rozlišení, najdete legendu v podobě číselných bodů s nejdůležitějšími místy (vždy nahoře) a popis zbylých objektů (dole) v daném levelu.


Přehled mutantů

Obrázek
kliknutím na náhled získáte přehled mutantů včetně jejich silných a slabých stránek


Návod 2. díl

 Level 11 - Rebellion
Hned jakmile se dostanete ven (AutoSave), utíkejte k první věži, kterou uvidíte. Na ní je připevněn granátomet, který vám pomůže odrazit invazi mutantů. Když na vás letí střela z raketometu, stihnete opustit zbraň a skrčit se za zeď – tím vám výbuch neublíží. Ještě se dalekohledem ujistěte, že žádný cíl na dosah nezůstal naživu a poté vyrazte buď:

A)Přítomným džípem po cestě až na křižovatku.

- Levá cesta skokem přes polorozpadlý most (na mapě pod č.2) je mnohem snazší, a i když vede skrze cestu s hořícími stromy (AutoSave - na mapě pod č.3), podaří se vám s džípem dojet spíš k pevnosti (AutoSave - na mapě pod č.5).

- Pravá cesta nabízí možnost lacino ukořistit další džíp, ovšem jakmile se vám podaří dojet až k výstupu s padajícím kamením (na mapě pod č.4), vyhrne se na vás tlupa zdivočelých mutantů a další čekají v záloze se zbraněmi (nemluvě o odstřelovači na vrcholku hory, odkud padalo kamení). Kus za kamením je naštěstí již pevnost (AutoSave).

Obrázek B) Nebo běžte do podzemí hned před pevností, ve kterém je třeba u spadlé trubky přisunout bednu k větším rourám a pomocí ní je přeskočit. Za nimi máte opět dvoje dveře – levé s ustřelitelným zámkem vedou ven spodní cestou a chodba pravá naopak k hornímu otvoru, kam vám dopomůže žebřík. Na samotném vrcholku kopce je rogalo (AutoSave - na mapě pod č.1), kterým si můžete značně ulehčit cestu a to hned dvěma způsoby zobrazenými na mapě (levý způsob nabízí jedinečnou možnost, jak se na vyznačený ostrov se strážnou věží dostat). Z obou přistávacích stanovišť můžete lehce navázat na další vyježděnou cestu.

Pevnost nabízí nejen rotační kulomet v přízemí, ale také granátomet v patře, který se vám bude velmi hodit na příchozí a přijíždějící posily ze strany nepřítele. Podél pobřeží vás jistě zaujme vyčnívající kus skály ve tvaru obřích schodů (na mapě pod č.8). Pokud po nich vyskáčete, dostanete se ke granátometu (nesmí vás ovšem zpozorovat raketometčík z nedalekého majáku, jinak s vámi bude amen - na mapě pod č.6).

Ať už se k mostu dostanete jakoukoliv cestou, blízko něj po vás půjde vrtulník. Kus za mostem (AutoSave) se pak strhne nemalý boj mutantů s kolonou lidí (na mapě pod č.7 – je lepší do šarvátky příliš nezasahovat nebo až zbude jen pár nepřátel). Za dalším mostem (AutoSave) je strážná věž s raketometčíkem, díky jehož raketometu si budete moci odstranit pár nepříjemných a navíc těžce obrněných vojáků v nedaleké základně, kam míří vaše další kroky.

 Level 12 - Archive
Hned za prvními dveřmi je neviditelný mutant, který se ale v módu nočního vidění stává viditelným :) U první potyčky s lidmi v jedné z dalších místností prostřelte skleněnou obří baňku uprostřed místnosti (AutoSave) a seskočte o patro níže. Zde máte jen jedinou možnost jak se dostat dále a to po odsunutí sudů a následně dřevěné palety, prostřednictvím šachty pod vodou.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva V místnosti, kde se vynoříte, nejprve přepněte tlačítko na zdi a poté odejděte dveřmi (AutoSave). Dostanete se tak do předešlé místnosti se sudy, ale tentokrát máte zpřístupněné dveře, u nichž je na stěně nápis „Level 3“. Výtahem (AutoSave) sjeďte dolů a tam krom starých známých mutantů narazíte také na speciální lidskou jednotku. Skrze obrovské skladiště s kontejnery dojděte až k protějšímu zábradlí, kde po zabití raketometčíka seberte žlutou magnetickou kartu od dveří po pravé stěně (AutoSave).

Vpravo ve výtahu leží mrtvola s vybavením (seberte hlavně sniperku). Konečnou chodbou (AutoSave) projděte až ven, kde s odstřelovačkou v ruce nebudete mít s protivníky žádný problém. Venku můžete buď zvedákem nebo jednoduše pěšky dorazit až k mohutné cisterně, u které jsou dveře od hangáru (AutoSave). Jakmile skladiště vyčistíte od nepřátel (nejlépe to jde skrčíte-li se za dveře hangáru), v pravé části si všimněte bedny přivázané na řetězu visící pár centimetrů nad zemí. Řetěz ustřelte a bedna vám skrze mříž prorazí cestu k šachtě, na jejíž konci zbývá už jen otevřít panelem dveře od výtahu a odjet ním.

VĚDĚLI JSTE, ŽE... ?
- ... v každém dopravním prostředku si klávesou F1 přeměňujete pohled kamery na vidění z třetí osoby? Nejspíš ano, ovšem už méně známou věcí je přesedání si ve většině dopravních prostředků na místo spolujezdce přes klávesu SHIFT.

- ... mohutní raketometní mutanti mají nejnižší inteligenci a se svou velikostí se často nevejdou do vchodu? Pokud se navíc schováte do nějaké nízké skuliny pod trubkou, nebudou na vás útočit, i když vy na ně ano (ještě mají tendenci často střílet do zdi, před kterou stojí :-)

- ... krom druhého módu má většina zbraní ještě přepínání střelby sloužící nejen pro navolení si jednotlivých střel, či dávky, ale u pozdějších zbraní volbu granátometu?

- ... dalekohled zaznamenává zvuky lidí/mutantů i přes silné zdi nebo hory? Pokud navíc nejsou lidé v pohotovosti, často se mezi sebou baví a vy tak můžete vyslechnout jejich rozhovor.

- ... kromě klasického přiblížení u odstřelovací pušky máte ještě dodatečný zoom tzv. zadržení dechu, který aktivujete mezerníkem?

- ... nejcitlivějším místem každé helikoptéry je obvykle střelec, kterého když zabijete, vrtulník začne hořet a hned odletí?

 Level 13 - Cooler
Raději než abyste přišli o cenné životy s náboji, utíkejte do šachty mezi dvěma cisternami u ležící mrtvoly. Navíc se ti samí mutanti zapojí do potyčky ve vedlejší místnosti, kam ovšem nemohou sami vstoupit kvůli malému prostoru vně dveří. Hned naproti druhému východu z šachty jsou prozatím jediné zpřístupněné dveře. Na levé straně chodby u rotačního kulometu leží žlutá magnetická karta.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Vraťte se zpět do předešlé místnosti a na vedlejší dveře kartu použijte (AutoSave). Následující chodbou pouze projděte (postranní šachty nemá cenu zkoumat, protože v nich nic není a navíc jsou spolu úzce propojeny). Z holografické místnosti pokračujte horními dveřmi vlevo vedoucími do zelené chodby. Jděte do druhých dveří napravo a zde projděte dalšími dvěma dveřmi (AutoSave) až do řídící místnosti s počítači. Na levé zdi stiskněte červené tlačítko a dveřmi na protější straně chodby se dostanete zpět do holografické místnosti. Znovu zvolte dveře po vaší levici, u kterých je ovládací panel na zdi a tam na vás čeká výtah (AutoSave) do nižšího podlaží.

Dole následuje další z rasových potyček. Než půjdete po schodech nahoru, jděte ještě do zabarikádované místnosti (kam ukazuje také šipka kompasu) a uvnitř stiskněte červené tlačítko na zdi (AutoSave). Nahoře naleznete dveře vedoucí do mohutnější místnosti s poskakujícími mutanty. Další dveře vedou pouze nazpět, a tak vám nezbývá, než sejít dolů k vodním nádržím a kolem na trubce u zdi s počítači je vypustit. Hladina začne rychle stoupat a vaším cílem je šachta u stropu ve středu místnosti. Zde si dávejte dobrý pozor na mohutného mutanta s raketometem, díky stísněnému prostoru se stává nebezpečnějším (schovávejte se buď za rohem, nebo pohybem kružte okolo něj a střela z jeho raketometu vás přímo nezasáhne). Projděte zadní místností s vodou a potkáte opět starou známou ženštinu. Pomožte jí a následuje animace.

 Level 14 - Boat
V levé části nejbližšího ostrova seberte ze stanu tři bomby (AutoSave – na mapě pod č.2). S těmi se přesuňte téměř libovolným směrem na protější dobře bráněný ostrov a pod rádiovou věží umístěte 1.nálož (na mapě pod č.2). Na dalším souostroví vede ke druhé anténě jen jediná cesta a to zleva po klikaté cestě vzhůru. Jakmile umístíte 2. nálož (AutoSave – na mapě pod č.3), sejděte po schodech dolů k džípu a ten si chytře odvezte na dřevěný vor na konci mola. Ten je připevněn k motorovému člunu a na dalším ostrově je u břehu mělčina, tudíž lehce přepravíte džíp na druhou stranu v pořádku.

Obrázek Na ostrově ovšem sídlí hned několik odstřelovačů a raketometčíků ve věžích, a proto je jen na vás, zda oblast raději nejprve vyčistíte, proplazíte se ní, nebo džípem projedete a budete doufat ve štěstí. Jakmile se dostanete ke třetí a poslední radiové stanici a umístíte bombu (AutoSave – na mapě pod č.4), nechte se vést levou cestou od stanice až k rogalu, které použijte k rychlé přepravě na palubu tankeru (na boku je případně rybářská síť, po které se dá vylézt i z vody). Ovšem raději se nejprve zbavte nějakou dalekonosnou zbraní naloděných nepřátel, jinak budete nuceni kličkovat mezi střelami.

Na tankeru vlezte do kabiny, tam vezměte nálož, kterou umístěte na záď lodi a poté honem utíkejte na její příď. Po chvilce k vám z dalekého ostrova přiletí nepřátelský a velmi odolný vrtulník, který nejlépe sundáte několika dobře mířenými raketami z raketometu. Má to ovšem jeden háček, loď se totiž potápí, a tak není čas na nepřesné výstřely, nebo přemisťování se na jinou část lodi (nejlepší místo pro krytí je krychlovitý výčnělek z kovu na přídi lodi).

TECHNIKA BOJE
- Nepozorovaný pohyb je častou možností, jak zábavně a zároveň úspěšně lze hrát Far Cry. I když se nedá vyhnout každému střetu s nepřáteli, tichá likvidace vám poskytuje volbu, kde a kdy vyvolat rozruch.

- Pokud se vydáte tichou cestou, nic nevzbudí pozornost více, než výstřel zbraně. Ale i šelest křoví, srážení plechovek, či rychlé kroky přinejmenším zaujmou nechtěnou pozornost.

- Okolo skupiny žoldáků je možné se proplazit jednoduše tak, že ulehnete, budete se schovávat ve křoví a dobře si vše načasujete.

- Čas od času se vám přihodí, že potřebujete odstranit vzdálené cíle. V tom případě buď používejte odstřelovací pušku AW50 (v noci s nočním viděním) nebo alespoň spolehlivou pušku M4 Carabine, u které si ovšem střelbu musíte přepnout na jednotlivé výstřely.

- Miřte vysoko. Střelba do obličeje žoldáků je tou nejúčinnější a zároveň nejrychlejší likvidací.

- Kdykoliv je to možné, útočte z křovin nebo jiných přírodních úkrytů.

- Granáty používejte především v úzkých uličkách s velkým počtem žoldáků, následná exploze krom toho perfektně vymaluje okolní stěny rudou barvou :)

- Většina zbraní ve Far Cry má slušný dostřel, proto útočte z co největší vzdálenosti, kdykoliv je to jen trochu možné.

- Výbušných barelů využívejte, jak to jen jde. Nejen, že správně načasovaná exploze usmrtí i několik žoldáků najednou, ale takový výbuch vyvolá v řadě nepřítele také určitý chaos.

- Někdy můžete vypustit valící se sudy z kopce, což rozptýlí blízkou hlídku a poskytne vám tak možnost nepozorovatelného jednání.

- Pro vozidla není žádný živý tvor překážkou, proto toho co nejhojněji využívejte (thx IGN).

Zvětšit zdroj: tisková zpráva  Level 15 - Catacombs
Pokračujte cestou v džungli (AutoSave) a na první křižovatce zahněte doprava, zde přebroďte jezírko a za ním se napojte na cestu, kterou následujte opět pravým směrem (střelka kompasu tentokrát ukazuje k jinému místu). Dojdete až k bugině, kde seberte z bedny bombu a buginou jeďte stejnou cestou na opačnou stranu (tentokrát už podle kompasu).

V rozvalinách dávno vyhynulé civilizace umístěte bombu na zavalený vchod. Jakmile se ke vchodu jen přiblížíte, přilétne vrtulník s posilou, kterou lze bez ztráty zlikvidovat místním rotačním kulometem. Uvnitř katakomb (AutoSave) dojdete až do prostornější místnosti s padajícím stropem, kde si dávejte obzvlášť pozor na neviditelné mutanty. Kus cesty za raketometným mutantem je další křižovatka, kde zahněte doprava, vyjděte schody v následující místnosti a zde naleznete krom bomby ještě tzv. PDA přístroj. Nyní můžete buď:

A) Jednou ze dvou chodeb pod schody projít (AutoSave) až do místnosti se dvěma velkými slony, kde se strhne potyčka velkých rozměrů (touto cestou se vyhnete nedůležité místnosti s jezírkem).

B) Vrátit se na druhou křižovatku a odtud pokračovat druhou možnou cestou (AutoSave) do místnosti s jezírkem, odkud vede cesta do poslední místnosti se dvěma velkými sochami slonů.

U zavaleného vchodu už jen stačí použít bombu a chodbou projít do dalšího levelu.

 Level 16 - River
Obrázek Pod kopcem navažte na řeku, podél které za chvíli narazíte na molo s člunem (AutoSave). Vydejte se tedy na řeku a snažte se ukořistit první ozbrojenou loď (případně můžete jít ještě kus cesty po souši, odkud je strategičtější místo u břehu na likvidaci posádky člunu). V další části zátoky si dejte pozor především na raketometčíka na skále (na mapě pod č.1). Pokračujte dál (AutoSave) až k vodnímu mostu (ten se dá lodí přeskočit), na kterém stojí přistavěný džíp. Nasedněte na něj a jakmile se dostanete k dalšímu gumovému člunu u břehu (AutoSave), můžete buď dále jet po cestě džípem, nebo na člun nasednout.

Obě cesty vedou k blízkému stanovišti vojáků s malým molem a provazovým mostem, na kterém je jen tak mimochodem další vyznavač raketometu. Nyní buď pokračujte přes most k dalším vojenským stanovištím, a nebo prostě vezměte ozbrojenou loď a prosvištěte kolem nich (je to jednodušší a bezpečnější – za rohem vám sice možná zkříží vrtulník cestu, ale s výzbrojí člunu určitě ne na dlouho). Téměř u konce řeky je po levé straně na břehu nákladní vrtulník (na mapě pod č.2), který má kolem sebe mnoho výzbroje.

Jakmile se probijete na opevněný břeh (případně tajně proplazíte po cestě pravou stranou z džungle – AutoSave), zbývá už jen vyřídit o něco odolnějšího bosse s těžkým kulometem a posluhovači všude kolem sebe (nejlépe to jde hezky z dálky na kopečku v leže) a poté dojít k zadní části nákladního vozu, kde vysílačem přijmete signál.

 Level 17 - Swamp
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Zde si příliš tajné akce neužijete, protože vaše společnice střílí téměř po všem, co se hne. V táboře si vypůjčete džíp (AutoSave), tentokrát ovšem ovládáte pouze zbraňový systém (nezapomeňte na druhý mód střelby, kterým je raketomet). Jakmile dojedete, vypravte se ve směru kompasové šipky (AutoSave). V 1.patře budovy zahněte doprava, kde v kontrolní místnosti následuje animace. Poté (AutoSave) následujte svou společnici do další stavby, kde následuje druhá animace (AutoSave).

Dále jednáte na chvíli sami. Dle kompasu dojděte do následující budovy a uvnitř v části „Quarter Master“ seberte z kancelářského stolu magnetickou kartu (AutoSave). Opusťte vnitřek ve směru kompasu a na další dveře od následující stavby kartu použijte (uvnitř je poměrně velký počet strážných). V prvním poschodí seberte z otevřeného kufříku malou součástku, vraťte se zpět za svou bohyní a následujte jí.

Za branou (AutoSave) je nejvýhodnější vylézt na rozhlednu a krýt svou společnici sniperkou, nebo alespoň zbraní s optickým hledím. Uvnitř zbrojovky na druhé straně mostu naleznete v garáži zvedák s menší nukleární bombou, o kterou se už postará vaše ženská opora.

 Level 18 - Factory
Vyčistěte oblast za mostem (rada pro snipery – dokonce ani kulkou z odstřelovačky helmu vojákům neprostřelte), uvnitř přivolejte výtah, počkejte, než dorazí zvedák s bombou, a až teprve s ní sjeďte dolů (AutoSave). Hořejškem projděte do další místnosti a tam otevřete dveře, aby vaše společnice opět mohla přijet. V další části (AutoSave) se prostřílejte k poslední bráně a odtud pokračujte oba pěšky až k animaci (AutoSave). Nyní máte za úkol krýt svou kolegyni, dokud nepřipraví bombu, poté jděte podle kompasu až do výtahu (AutoSave) a nahoře už jen utíkejte k východu.

 Level 19 - Dam
Nyní jste zanecháni napospas džungli bez jediné věci a ba co víc, před vámi je krvežíznivá nestvůra. Naštěstí hned před vámi leží puška s deseti náboji, které umístěním mutantovi přesně mezi oči váš současný problém vyřeší. Jedinou možnou cestou (i když zdánlivě ne zrovna rozumnou) je skočit z vysokého vodopádu dolů do vody a poté po levém kraji přitištěni ke skále prokličkovat mezi ozbrojenými mutanty.

Obrázek Jakmile se dostanete k místu, kde se řeka větví (AutoSave), máte tak trochu vyhráno, kus od vás na pravé straně je totiž spadlý vrtulník s brněním a dvěma rotačními kulomety po stranách. Kulomet si osedlejte (AutoSave) a připravte se na skupinový útok vedený převážně od řeky. Dále jděte nahoru k pevnosti, ovšem do bitvy ve vlastním zájmu nezasahujte a teprve až strana mutantů zvítězí a proboří zeď, rychle mezi nimi proběhněte až do zbrojnice. Tam jste v bezpečí a navíc se zde máte možnost pořádně vybavit, případně získat staré dobré předměty.

Nezapomeňte ještě sebrat magnetickou kartu, kterou odemknete plot, za kterým je bugina (AutoSave – k překonání zrádného pole s lávou vám lépe dopomůže tento obrázek). Jakmile se dostanete k satelitu (AutoSave), vezměte odstřelovačku z budky a zneškodněte pár vzdálených cílů v dolně položeném táboře. Poté se vydejte dolů a uvnitř nejbližší budovy (AutoSave) se nachází další zbrojnice. Dále už jen stačí vejít do stavby se dvěmi monumentálními sochami před vchodem.

 Level 20 - Volcano
Za levými dveřmi se nejprve vyzbrojte a poté vejděte předními dveřmi, pokud možno s připravenou zbraní, která je v druhém módu granátometem. Schovejte se nejlépe za jeden z prvních sloupů a pomocí nahlížení likvidujte přibíhající nepřátelé – ovšem pozor, poslední voják vlastní raketomet, před kterým v uzavřené místnosti není příliš úniku.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pokračujte do protějších dveří a po animaci (AutoSave) následuje boss v uzavřené místnosti. Nejlépe uděláte, pokud skrčeni půjdete pod pult, připravíte si nějakou pořádnou zbraň (nejlépe s granátometem) a budete vykukovat do té doby, dokud neuslyšíte hod granátu – v tom případě rychle utíkejte za jeden ze sloupů po stranách a odtud už nějakou rychlou automatickou zbraní můžete vše okolo postřílet (špatná na bosse není automatická brokovnice – boss k vám často chodí, proto nezůstávejte příliš dlouho na jednom místě). Jeho porážkou (cílem je zabít pouze bosse, ostatní jeho obránci můžou přežít) ovšem hra ještě nekončí, pouze se ukládá a vy pokračujete směle dále do výtahu (ještě se ovšem můžete vrátit do bitevní místnosti pro zbraně/brnění).

Nahoře na vás čeká další velmi bohatě vybavená zbrojovna, kde si vezměte především odstřelovačku a těžký kulomet. Chodbou projděte (AutoSave) až ke dvojitým dveřím, kterých můžete takticky využít v neprospěch velkých tupých mutantů. Ti se do vchodu nevejdou a tudíž se vždy zastaví před ním – vám jen stačí vystrčit hlavu natolik, abyste viděli jejich končetinu a mohli je do ní zasahovat (o tolik více nábojů zase nepromrháte). Před vchodem z ležérní pozice použijte odstřelovačku na vzdálené cíle. Jakmile už nebude živáčka na dohled, vypravte se na protější stranu do brány, kterou chrání ještě pár dalších nepřátel, za ní stiskněte tlačítko a vraťte se ven.

Nyní jděte k bočnímu sloupu stavby a výtahem na ní vyjeďte (AutoSave). Zbývá už jen přejít severní most a za ním vyřídit nejprve několik dobře vyzbrojených vojáků a poté v místnosti nahoře zlikvidovat lítostně bezbranného strůjce všeho zla v bílém plášti.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Uvědomujete si vůbec, že jste právě dohráli nejlépe vizuálně zpracovanou hru současnosti? Pokud ještě ne, gratuluji vám už dopředu. Jestli se vám některý level zdá příliš obtížný a nemůžete se ani s tímto návodem dostat dál, můžete v největší nouzi využít cheatů, traineru nebo uložených pozic, ale zkazíte si tím samozřejmě požitek z celé hry.

Všechny mapky z tohoto dílu návodu ve vysokém rozlišení si můžete stáhnout odsud (1,6 MB, ZIP archiv).

Stáhněte si: Dema, Modifikace, Patch, Videa, Trailery, Screenshoty, Cheaty...

Související články: Recenze, Rozhovor, Dojmy z dema & preview, Dojmy (nejen) z multiplayeru, Novinky



McMichal
editor: jd


 
 

Nejnovější články