Broken Sword 3 - CZ recenze a návod 1.díl
zdroj: tisková zpráva

Broken Sword 3 - CZ recenze a návod 1.díl

31. 1. 2004 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Dva měsíce po recenzi anglické verze jsme zhodnotili transformaci Spícího draka do českého jazyka a současně s tím vám nabízíme řešení první poloviny této kvalitní adventury odehrávající se v Paříži a Kongu.

Autor: Nukem
Publikováno: 31.ledna 2004


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jsou to téměř dva měsíce, kdy jsme vám přinesli recenzi čerstvě vydaného třetího dílu vyhlášené série adventur Broken Sword, jejíž podtitul se honosí názvem The Sleeping Dragon. Dnes máme tu čest se podívat na to, jak dopadla transformace hry do českého jazyka, kterou pod názvem Broken Sword 3: Spící drak dodává do našich prodejen za 999 Kč společnost Cenega.


Minirecenze české verze hry

Jako většina lokalizovaných her byl i Spící drak lokalizován částečně, tedy pouze texty (titulky), kdežto dabing postav zůstal původní. Dle mých osobních pocitů jde zatím o tu lepší variantu, neboť mě český dabing her dosud příliš neoslovil. Přesto je lokalizace této hry oproti jiným v jednom bodě neobvyklá. České balení totiž obsahuje dvě CD s hrou v originálním znění, tedy anglickém, a až po aplikaci třetího CD je hra počeštěna. Příznivci anglických her mohou tedy jásat a v klidu si zakoupit hru na domácím trhu.

Překlad hry je na standardní, čili dobré úrovni. Během hraní jsem si nevšiml žádných překlepů či jiných chyb. Možná trochu rušivě zapůsobí jedno příliš expresivní oslovení, to v případě, chcete-li hru koupit mladším hráčům, ale ti stejně taková slova už dávno znají ze školy ;-) Snad jen u Bruna mi nesedlo to, jak zaměňoval některá slova za ekvivalenty s trošku jiným významem, což má zřejmě naznačit, že není rodilý mluvčí, přestože tak v originále nemluví. Ale to je skutečně jen maličkost a věc názoru. Překladatelé se také hodně vyhýbali používání hovorových výrazů, za což mají u mě naopak plus.


Obecné tipy pro hraní

 Opět konzolové ovládání
Obrázek zdroj: tisková zpráva V původní recenzi jsem kritizoval nešťastné ovládání pohybu postav, převzaté z konzolí, kde je směr pohybu brán ve vztahu k obrazovce. S tím může mít většina hráčů PC her problémy, neboť ti jsou zvyklí na ovládání ve vztahu k postavě. Musíte si tedy neustále uvědomovat, kterým směrem je zrovna postava natočena a podle toho volit kurzorové klávesy. Malý příklad: postava jde rovně, tedy k hornímu okraji obrazovky. Dojde na místo, kde se pohled kamery otočí třeba o 180°. Pokud se zastavíte a znovu stisknete klávesu rovně, začne se postava vracet zpátky místo toho, aby pokračovala dál, jak jsme zvyklí z PC her. Naštěstí dojde-li ke změně směru kamery a vy stále držíte kurzorovou klávesu, postava běží dál, přestože to v tuto chvíli neodpovídá danému systému. Alespoň nějaká kompenzace.

Zbytek ovládání je naopak velmi povedený. V pravém dolním rohu obrazovky vidíte čtyři modré kruhy. Přijdete-li k nějakému aktivnímu místu či předmětu, které poznáte podle toho, že se blýská, objeví se v některých kruzích názorné ikony, jež naznačují to, co lze na daném místě dělat. Ozubená kolečka značí manipulaci s předmětem, oko prohlížení, ruka sebrání, ucho naslouchání, ústa hovor, dveře znamenají vstup do místnosti, zeď se šipkou naznačuje možnost výskoku nebo seskoku z okraje, případně přitažení se ke zdi a je tu také skok mezi dvěma okraji.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jsou tu i méně časté úkony, jako nahlížení skrz okno, lezení po žebříku nebo přes zábradlí. Kruhům jsou standardně přiřazeny klávesy WASD, kterými volíte, jakou ikonu aktivujete, tedy jakou akci hodláte provést. Pokud se ocitnete v dosahu více aktivních míst najednou, můžete mezi nimi přepínat pomocí Page Up a Page Down. Vybrané místo se pak blýská jasněji než ostatní. Nesmím zapomenout také na klávesu Shift pro běh a Ctrl pro kradmou chůzi.

Zvláštním případem užití ikonek je situace, kdy během několika málo vteřin musíte reagovat na nějakou pohromu. Výstřel, jedoucí auto, padající strop apod. Chvíli před tím následuje animace v herním engine, během níž nemáte možnost postavu ovládat. Následuje oněch několik vteřin, při nichž se ukáže jedna ikonka v některém z kruhů a je na vás, jak rychle dokážete zpozorovat, jaký kruh to je a podle toho volit klávesu.

 Inventář
Stejným systémem funguje i ovládání inventáře. Po jeho otevření mezerníkem se v levém horním rohu objeví ikony předmětů a v kruzích dole příslušné ovládací ikony, tedy prohlížení předmětu, jeho použití, listování v zápisníku a samozřejmě i kombinování předmětů. Po stisku klávesy pro kombinování, vyjede ikonka předmětu z řady a vy můžete listovat dál. Pokud se během tohoto listování znovu objeví ikonka pro kombinování, lze předměty nějakým způsobem spojit. Nemusíte tedy zkoušet všechny předměty na ten vybraný, stačí jen listovat a sledovat ikonu.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
 Pomoc od Nico
Již v předchozím dílu Broken Sword jste měli možnost požádat Nico o pomoc při řešení nějakého úkolu. I zde to bude možné, resp. nutné. Pokud se v dané lokaci nachází obě postavy společně, ovládáte vždy George a Nico chodí za ním. Jestliže je u nějakého aktivního místa potřeba její pomoc, požádáte Nico v drtivé většině případů tak, že otevřete inventář, nalistujete ikonu s Nico a použijete ji na předmět či místo.

Myslím, že vše důležité bylo napsáno, takže přichází čas, abyste zasedli za klávesnici a pustili se společně se svými virtuálními přáteli do dobrodružství. Hodně zdaru a dobrou zábavu.


Návod 1.díl

 Kongo #1 (George)
Rozepněte bezpečnostní pás a běžte se podívat do pilotní kabiny. Jelikož by se letadlo převrhlo, je třeba zůstat v nákladním prostoru. Otočte se doleva a uchopte bednu. Zkuste s ní pohnout. Protože je připoutaná, bude třeba řemen odepnout. Obejděte bednu vlevo a až se zablýská spona řemenu rozepněte jí. Nyní dotlačte bednu až na konec letadla. Z podlahy seberete láhev piva a jděte do kabiny. Volání na Harryho nepomáhá. Alespoň ho prošacujte, získáte otvírák. Vezměte do rukou hasicí přístroj, pohled přepněte na rozbité přední sklo a použijte přístroj. Zkuste vylézt oknem. V inventáři otevřete láhev piva a jí probuďte Harryho. Potom si s ním promluvte, klidně o všem, co se nabízí, ale hlavně o naklonění letadla.

Od Harryho jděte doprava a až se propadnete na další převis, rychle na jeho pravý okraj a skočte. Přitiskněte se k pravé stěně a po římse ji obejděte. Skrz vodopád neskákejte, ale slezte o dva stupně níž a pak za něj skočte. Dál je to stejně snadné.

 Paříž #1 (Nico)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Dveře do bytu jsou pochopitelně zamčené a uvnitř je podezřele ticho. Z nástěnky si osvojte tužku. Vyjděte na balkón a kamenný podstavec přesuňte na opačnou stranu. Vyskočte na okap a přeručkujte na sousední balkón (obrázek). Podívejte se dovnitř místnosti a pak zkuste otevřít dveře. Zase nic. Přelezte zábradlí a přeručkujte na druhou část balkónu (nevíte, proč je balkón od jednoho bytu předělen špičatým zábradlím? ;-) Konečně alespoň pootevřené dveře. Novinářský průkaz se skvěle hodí na vysunutí západky.

Prohlédněte si pokoj a vstupte do vedlejší místnosti. Prohledejte tělo a seberte ze země nábojnici, ležící kousek vpravo (obrázek, neslyšeli jsme předtím tři výstřely? ;-) S počítačem už nic nesvedete, takže jděte prozkoumat další místnost. Jakmile se ukáže ikonka pro užití předmětu, stiskněte příslušnou klávesu. Nico udeří útočnici pánvičkou. Stejně postupujte i s dveřmi od ledničky.Jelikož vám útočnice ujela v autě, nemá cenu jí pronásledovat. Vraťte se do bytu. Poslechněte si záznamník ležící na stole v kuchyni. Z odpadkového koše vedle kuchyňské linky si můžete vzít bankovní výpis a prohlédnout si jej v inventáři. Dojděte ke koberci mezi kuchyní a pokojem a odhrňte ho. Z podlahy vylomte prkno a prozkoumejte zde ukrytý sejf.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Víc už zde zatím nesvedete. Vyjděte z kuchyně ven na požární schodiště a sestoupejte dolů na ulici. Zkuste se prohrabat v popelnicích a ze země seberte noviny. Zkuste vyšplhat po okapové rouře v rohu. Přelezte zeď s grafity (obrázek) a u lavičky seberte černou paruku. Prozkoumejte ji v inventáři, najdete světlý vlas. Přelezte zeď zpátky a vyjděte na ulici. Dejte se doleva a popovídejte si s ženou uklízející chodník. Vyčerpejte všechny možnosti. Přeběhněte ulici a proklepněte hošíka se skateboardem. Na opačném konci ulice si popovídejte s policistkou. Rozhovor začněte od nábojnice, dozvíte se hned něco víc (taky je vám divné, jak se ta nábojnice na zem vůbec dostala, když kolt nábojnice nevyhazuje? ;-)

Před rozhovorem s policistkou je možné si popovídat s Vernonovou přítelkyní Beatrice sedící v parku, ale stejně byste se nic nedozvěděli. Její čas teprve přijde.

 Kongo #1 (George)
Prohledejte vědce. Ze stolu seberte pohlednici a lupu. Na spínač v podlaze přesuňte bednu (obrázek) a projděte do vedlejší místnosti. Přistupte ke stroji a stiskněte tlačítko vlevo. Pak zatáhněte za páku vpravo. Jděte k úzkému okénku vpravo za strojem a cestou seberte ze země tyč. Podívejte se skrz okénko ven. Jděte k průchodu mezi místnostmi. Na vpravo na stěně si všimněte blokovacího mechanismu pro dveře. Vsuňte do něj tyč, zatáhněte za ní o opět ji vytáhněte. Z vedlejší místnosti dotlačte bednu pod průlez ve zdi nalevo od stroje (obrázek). Vstupte do průlezu a otočte se doprava. Ve výklenku nad vámi leží hnízdo. Tyčí jej shoďte a seberte. Jděte dál až ven z jeskyně. Do otvoru v kamenné hlavě vložte hnízdo a lupou jej zapalte. Rychle utíkejte za Harrym než se vrátí vojáci.

 Glastonbury #1 (George)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Seběhněte po ulici dolů a promluvte si s plukovníkem. Před hospodou sedí znuděný reportér-básník O'Mara. Naproti hospodě provozuje své věštecké praktiky madam Zazie. I s ní si popovídejte. Po chodníku na stejné straně ulice vyběhněte nahoru a vstupte do krámku "Vesmírná víla". Prohlédněte si stojan s pohlednicemi stojící vedle vitríny s hvězdami (obrázek). Promluvte si s majitelem Tristramem.

Potom si prohlédněte knihu na pultu po Georgově levici "Čarovný Avalon". Přečtěte si pár veršů. Jděte podél pultu dozadu a pokuste se vejít do privátních dveří. Ještě jednou si promluvte s Tristramem na téma publikování jeho veršů. Ten vám dá jednu kopii své knihy. Odneste ji ukázat O'Marovi. Chvíli můžete poslouchat hádku mezi básníky a pak se vydejte privátním schodištěm do patra.

Po rozhovoru s Melissou a Tristramem si prohlédněte knihu v inventáři a tyčí vylomte mince. Pak se vydejte zpátky za madam Zazie. Popovídejte si s ní, především o pohlednici. Postupně jí dávejte věci, které žádá. Venku uvidíte požár za hospodou. Utíkejte ke dveřím vlevo od hospody a zkuste je otevřít. Požádejte o pomoc O'Maru. Pod oknem stodoly stojí několik beden. Jednu dotlačte pod okno, druhou do mezery mezi ní a dvěma bednami nad sebou. Horní bednu pak přisuňte k oknu a vlezte do okna (obrázek). Rozvažte Bruna a vylezte oknem ven.

 Paříž #2 (Nico)
Poslechněte si záznamník. Zavolejte Andrému a do redakce. Chcete-li, prohlédněte si několik věcí bytě Nico, nebo si odskočte na záchod, ale nic důležitého tu nenajdete. Je třeba se vrátit do Vernonova bytu. Můžete si promluvit s domovnicí a uklízečkou, případně s policistkou. Vyšplhejte po požárním schodišti nahoru a podívejte se na dveře. Vsuňte pod ně noviny (ty jste na začátku našli u popelnic pod požárním schodištěm) a tužkou (ta visela na nástěnce vedle dveří od Vernonova bytu) vystrčte klíč.

Obrázek zdroj: tisková zpráva V kuchyni si vezměte jeden papírový kapesník (obrázek) a jděte do ložnice. Betarice nabídněte kapesník. Na sejfu nastavte datum Beatriciných narozenin a prozkoumejte jeho obsah. S Beatrice můžete probrat ještě pár věcí, ale důležité to není. Vyjděte ven na ulici. Před autem uskočte rychlým odklepnutím dané klávesy. Vraťte se do bytu Nico a na televizi pusťte DVD. Pak brnkněte Andrému. Po prvním rozhovoru si znovu promluvte s Andrém. Zavolejte do redakce. Novou informaci ohledně divadla můžete probrat s Andrém, ale ten stejně nic nového neví.

 Paříž #3 (Nico)
Od vchodu se dejte doprava a první ulicí vlevo. Na jejím konci se podívejte dovnitř vozu. Vylezte na lešení v místě, kde není pletivo a po žebříku vyšplhejte do druhého patra. Běžte dozadu, tady se otočte a vyskočte na třetím patro (obrázek) a asi o dva kroky dál na čtvrté. Na konci seskočte a vyšplhejte po žebříku naproti do pátého. Vyskočte na poslední patro a odvažte transparent (obrázek). Vraťte se k žebříku na druhém patře. Přeskočte mezeru a na konci vyskočte na třetí patro. Dojděte k bedně a tu posuňte o tři tahy zpět. Z ní vylezte do čtvrtého patra a z paty transparentu vytáhněte svorky. Po žebříku vyšplhejte nahoru a sestoupejte žebřík nalevo. Vstupte do dveří. Sejděte dolů a dejte se směrem k občerstvení.

 Paříž #3 (George, Nico)
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Z protější strany ulice vstupte průjezdem do dvora. Bednu, stojící vlevo od kontejnerů, vsuňte do mezery mezi velkým kontejnerem a zdí, abyste z ní mohli zavřít jeho víko (obrázek). Za víkem bylo schováno okno, jímž se dostanete dovnitř. Z knižního skladu vyjděte ven a dejte se za Georgovou levicí, stojí-li zády ke dveřím. Vstupte do dveří na konci stěny. Tady přisuňte samostatnou bednu ke dvojici beden u zdi a k nim ještě jednu bednu z levého zadního rohu místnosti. Odsuňte horní bednu od stěny. Vypínačem si rozsviťte (obrázek). Před prostřední bednou si všimněte škrábanců na podlaze. Odstraňte bednu (nebo bedny) ode zdi a otevřete poklop v podlaze. Na konci chodby vyšplhejte po žebříku do kotelny a odsud dál nahoru do divadla.

Utíkejte po pravé straně hlediště směrem k jevišti a vstupte do místnůstky s kulisami. Vyšplhejte po žebříku nahoru a zabočte za Georgovou pravicí. Zatáhněte za provaz u rampy a pak po ní přeručkujte na protější stranu (obrázek). Shoďte dolů oba pytle s pískem. Nyní jste na to dva. Občas si můžete zkusit popovídat s Nico, někdy jen tak ji z dlouhé chvíle popíchnout, jindy to bude dokonce nezbytné.

Z jeviště se dejte vlevo do místnůstky s kulisami a sejděte schodiště do suterénu. Zatočte za oplocený prostor a z bedny vedle zdobeného sloupu si vezměte tyčinku líčidla (obrázek). Pokračujte od oplocení dál a zahněte za Georgovou pravicí. Vstupte do prvních dveří do maskérny a prohlédněte si především sejf. Pochopitelně je zamčený. Ale ono to nějak půjde otevřít.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vraťte se nahoru a jděte podél levé strany hlediště do předsálí. Za pultem u občerstvení (tady načapali Nico) seberte papírový kelímek (obrázek). Jděte na jeviště a zastavte se u jednoho ze světel na okraji. V inventáři vložte líčidlo do kelímku a kelímek nahřejte nad žárovkou. Sejděte do suterénu a běžte za oplocený prostor. V chodbě, kde jste navštívili maskérnu, zatočte doleva a dveřmi na konci sejděte o patro níž.

Po střílecí scénce jděte do chodby naproti schodišti a vstupte do prvních dveří. Prohlédněte si rezavou vzpěru a zkuste s ní pohnout. Nalijte na vzpěru roztavené líčidlo a zkuste to znovu. Přes inventář požádejte o pomoc Nico. Ze sejfu si vezměte artefakt a magnetickou kartu. Schválně, co si o artefaktu myslí Nico. Dojděte na konec chodby ke spálenému muži. Magnetickou kartu protáhněte čtečkou vedle dveří. Dojděte na konec chodby a pak až k podivnému zařízení. Zde seberte kamenný artefakt s písmenem omega.

Jděte zpátky do chodby. Než Susarro s Petrou vyjedou nahoru, utíkejte na kraj kamenného oblouku a zavěste se za něj jak to udělala i Nico (obrázek). Až se budou dívat jinam, přeručkujte k Nico a vyšvihněte se nahoru. Utíkejte k výtahu. Nahoře zablokujte dveře otvírákem. Vraťte se nahoru a pokuste se vyjít na jeviště. Bohužel kvůli strážím to nepůjde. Jděte do oploceného prostoru, vlezte na malý výtah (obrázek) a stiskněte tlačítko nalevo. Seskočte z jeviště a utíkejte k průlezu s žebříkem, kudy jste sem na začátku přišli.

 Kongo #2 (George, Nico)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Dveře do jeskyně jsou zamčeny na petlici. Požádejte Nico o pomoc. Zatímco ona bude tahat za dveře, vy použijte železnou tyč z inventáře. Do kamenných dveří v druhé místnosti vložte kámen s písmenem omega. Zkuste projít chodbou, ale daleko se nedostanete. Po levé římse přeručkujte na druhou stranu. Tady najdete v jednom rohu dva kamenné kvádry a v protějším rohu ozubená kola. Přesuňte kamenný kvádr do nejbližší pasti. Ta sklapne, ale kůly se zarazí o kvádr. Posuňte jej ještě o dva kroky, těsně před uličku mezi pastmi. Na začátek pasti přisuňte druhý kvádr a první dotlačte do prostřední pasti (obrázek). Prohledejte mrtvolu. V inventáři prozkoumejte nalezenou šálu. Mezi ozubená kola vsuňte tyč.

V následující místnosti požádejte Nico, aby si stoupla na symbol ryby. Dojděte na konec osvětlené cestičky (obrázek) z ryb a požádejte o škorpióna. Tentokrát ale nechoďte až na konec, ale zastavte se na první dlaždici bez symbolu. Tady požádejte o hada. Následuje ryba, pták a škorpión. Na konci škorpióna požádejte o hada a jděte na konec levého ramene. Zvolte ptáka, pak rybu, škorpióna a nakonec hada. Vylezte na sokl a vejděte do chodby. Tady slezte z pravého rohu (zády ke vstupu) o stupeň níž. Přeskočte na protější stupínek, zavěste se za okraj, přeručkujte po římse na její konec a pusťte se. Seskákejte na dno a vstupte do velké jeskyně.

Cesta dál vede po desce. Ta se ale bez zatížení na začátku zvahne a vy se dál nedostanete. Na levé straně jsou vyskládány kamenné kvádry, z nichž se třemi můžete hýbat. Každý z nich je v jiné úrovni. Vaším cílem je dostat kvádr z nejvyšší úrovně na začátek desky. Nejprve tedy přesuňte kvádr z prostřední úrovně na levou stranu. Pak nejnižší kvádr do mezery v prostřední úrovni pod nejvyšším kvádrem. Přes něj pak můžete ke stěně dotlačit kvádr z prostřední úrovně. Nejvyšší kvádr přesuňte na pravý kraj. Do mezery před nejvyšším kvádrem přesuňte prostřední kvádr, takže můžete s nejvyšším opět pohnout dál doprava (obrázek). Nyní musíte prostřední a spodní kvádr vrátit na svá původní místa. Nejvyšší kvádr dotlačte na desku a jděte do další jeskyně.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Tady vidíte podivný generátor energie, který je rozložen na čtyři části. Přední část míří do malé jeskyně vpravo, zbylé tři části, se kterými lze hýbat, se nacházejí na kruhové plošině. Dojděte k ovládacímu pultu u plošiny (obrázek). Všimněte si stříbrného pramene, který teče jistým směrem. Podle toho, od kterého dílu pramen teče, s takovým dílem lze hýbat po směru toku. Otáčet pramenem můžete standardně klávesami A a W, posouvat díly klávesou S.

Na zádi předního dílu vidíte čtyři otvory. Každý z dílů na plošině má vpředu jistý počet kuželů s krystaly. Pravý díl má jako jediný čtyři kužele, půjde tedy jako první. Otočte pramen o 180° posuňte díl doprostřed. Pramenem otočte o 90° po směru hodinových ručiček (pramen teče k přední části) a dopravte vybraný díl k prvnímu dílu stroje. Znovu otočte pramen o 90° po směru hodinových ručiček a přesuňte doprostřed díl, který je od vás dál. Otočte pramen o 90° proti směru hodinových ručiček a díl přesuňte do stroje. Posuňte levý díl doprostřed, otočte o 180° a vraťte jej zpátky. Otočte o 180° a dílem dojeďte až do stroje.

V následující místnosti vidíte jeden zničený díl generátoru a osm krystalů, které fungují jako zrcadlo. Vlevo od zničeného dílu je ovládací panel ke dveřím v pravém rohu místnosti, nad nimiž je vytesán kruhový symbol s bleskem. Za zničeným dílem pak vede schodiště nahoru, ale to není teď přístupné. Paprsek z generátoru má velkou sílu a dokáže lecčím pohnout. Nám bude stačit, když rozhýbeme zničený díl generátoru. Natočte krystaly tak, aby paprsek dopadl na zničený díl zprava. Směr odrazu je naznačen tyčkami, přivařenými ke kruhovým madlům pod krystaly. Výsledek vidíte na obrázku (obrázek).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Kromě schodiště se odhalil druhý ovládací panel od dveří. Vyzkoušejte jeho funkci. Po schodech dojděte pro Nico a promluvte si sní o ovládacích panelech. Nyní máte dvě možnosti. Buď dojdete ke stroji, na jehož přední části najdete ovládací panel, jímž obrátíte směr toku energie, takže se zničený díl vrátí zpátky. Potom si stoupnete k prvnímu panelu (Nico by po rozhovoru měla stát u panelu před schodištěm) a společně s Nico stisknete otevírání dveří. Potom opět obrátíte tok energie, takže Nico bude volná. Nebo natočíte krystaly tak, aby energie dopadla na zničený díl zepředu a otočíte její tok, takže se díl posune blíže ke stroji, viz obrázek - rozhodnutí je na vás.

V chodbičce před kamennými dveřmi si všimněte kruhového otvoru se symbolem blesku. Zkuste do něj vložit kovový talíř s bleskem. Bohužel vypadává, čímž spadnou i dveře, a držet jej holýma rukama nelze, neboť se dost zahřívá. Vložte talíř do otvoru ještě jednou a jakmile to půjde, nalistujte v inventáři šálu a použijte ji na talíř. George pak vyzve Nico, aby talíř takto přidržela. V obrovské jeskyni za dveřmi najdete stejné zařízení jako v Paříži. Seberte kámen s písmenem alfa a vraťte se. Utíkejte před padajícími krápníky a pak rychle přeskočte trhlinu.

 Paříž #3 (Nico)
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Sejděte do maskérny a otvorem v podlaze seskočte o patro níž. Vejděte do dveří, odkud střílel vystrašený muž, když jste tu byli s Georgem. Kufřík na skříňce neobsahuje nic zajímavého. Zkuste vejít do vedlejší místnosti. Až vás napadne Flap, stiskněte příslušnou klávesu, aby jej Nico udeřila vázou. Prohlédněte si papíry na pracovním stole ve vedlejší místnosti.

V druhé půli hry nás čeká starý zámek poblíž Prahy, francouzské městečko Montfaucon, známé z prvního dílu, odskočíme si do Egypta a hru zakončíme v Glastonbury.


Stáhněte si: Demo, Trailery, Video, PCG video, Screenshoty, ECTS trailer...

Související články: Recenze (12/2003), Novinky a návody na předchozí díly



Nukem
autorovi je 29 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) (všechny články autora)


 
 
Nukem

Nejnovější články