Autor: Nukem Publikováno: 14.července 2001 |
zdroj:
tisková zpráva
Touto závěrečnou částí definitivně skončíme s návodem pro Alone in the Dark IV: The New Nightmare a popíšeme si druhou polovinu hry (předchozí dění najdete ve čtvrtém dílu) za zástupkyni něžnějšího pohlaví - Aline Cedrac. Nadále platí stejné podmínky jako dříve, nechci se zbytečně opakovat, proto se s nimi prosím seznamte na začátku prvního dílu návodu (druhý díl, třetí díl) při hře za Edwarda.
Pevnost Po jedné cestě se dostanete k pevnosti. Tu Edward viděl z věžičky nad knihovnou dalekohledem. Vrata jsou zamčená, ale břečťan po pravé straně se zdá být pevný, po něm vyšplhejte nahoru. Sejděte schody až úplně dolů. Cestou si můžete odemknout vstupní vrata. Pokračujte pak stále dolů, jak to půjde. Až budete dole, před vámi bude zídka, za kterou vřeští dvě světloplaché potvůrky, vpravo za klenutým vchodem jsou zamčené dveře a kovová bedna převázaná řetězem. Zídku přelezte (musíte si najít dobré místo, ne všude lze vylézat a slézat). Na zídce si nezapomeňte vzít náboje. Od zídky vystoupejte po schodech do chodby se třemi dveřmi. Uvítací výbor dvou zombie negujte. Dejte se vlevo, po schůdkách. Odemkněte dveře do cely, kde sedí Obed. Po rozhovoru se vydejte ven. Ještě než opustíte celu, v pravém rohu u dveří najdete černý kovový plát a amulety. Vyjděte ven a dejte se na druhou stranu. Pod schůdky jsou dvoje dveře. Ty vzadu vpravo jsou zamčeny kódovým zámkem. Vejděte tedy do dveří vlevo.
zdroj:
tisková zpráva
Sejděte schody dolů, od nich se dejte doleva a pak rovně až dozadu. Narazíte na stůl s nákresy a z druhé strany stolu s pákovými nůžkami. Vedle stolu prozkoumejte dělo, najdete jakousi kovovou součástku. Tu můžete už teď v inventáři rozdělit na dvě části. Podle modrého plánku zjistíte, že se jedná o některé komponenty, potřebné k opravení děla. Za dělem vedou schody nahoru k výklenku. Uvnitř naleznete další komponentu a další skříňku převázanou řetězem. Ten však nůžkám odolává. Od děla vlevo vede krátká chodba k neinteraktivním dveřím, ale před nimi se na zemi válí lékárnička. Prozkoumejte celý spodek, naleznete ještě náboje do brokovnice a amulety. Pak se vraťte k první kovové krabici s řetězem (před zídkou), který přestříhnout nůžkami už lze. Uvnitř schránky leží rezavý klíč a ocelový ingot. Vystoupejte po schodech až nahoru. Vlevo od schodů si klíčem odemkněte dveře do dílny.
Dílna Před vámi stojí velký ponk. Na pravé straně leží další součástky. Naproti stojí zvláštní stroj. Použijte u něj formu ("Mould") a ingot. Ze stroje vypadne nová součástka. Podle plánku můžete sestavit některé součásti dohromady. "Orange Accelerator" + "Butt". Vzniklou část pak zkombinujte s "Barrel". Dále "Perforator Barrel" + "Tripod Support". Nyní spojte oba vzniklé prvky. Další skládání bude možné až po nalezení zbylých součástek. Půjdete-li od stroje dozadu, uvidíte na malém ponku deník Jeremyho Mortona. Pokračujte podél zdi dál. Před východem na ochoz je vypínač světel. U ponku v ocelové skříni naleznete čočku k dalekohledu. Ve výklenku ve zdi pak lékárničku. Vyjděte ven na ochoz. K dalekohledu přidělejte čočku a prohlédněte si velkou sochu. Po prohlídce běžte po ochozu dál... pozor na to, kam šlapete ;-) Podlaha není místy moc pevná.
zdroj:
tisková zpráva
Ocitnete se ve stoce. Projděte ji, vyjděte schůdky a vyšplhejte po žebříku. Vpravo od ocelových dveří ven leží lékárnička, vlevo další truhlice se třemi kovovými pláty různých barev. Je čas opět sejít dolů až ke kódovému zámku. Tady je kódem k jeho otevření určité pořadí barev zasunutých kovových karet. Správné pořadí prozradil Jeremy na poslední stránce svého deníku - stříbrná, zlatá, červená a černá. Aline vstoupí do planetária. Půjdete-li od dveří vlevo, brzy narazíte na plamenomet. U schodů na bednách je druhý ocelový kroužek, pod schody lékárnička.
Planetárium Vystoupejte po schodech. Ozve se vám Edward, který právě dorazil k sedmi kamenům v kruhu. Na konci schodiště se nachází zvláštní přístroj. Lze na něm zadat dva páry čísel a jednu čtveřici. Přímo jako dělané pro zadání datumu. Ovšem, jaké datum by to mělo být? Nebudu vás dlouho napínat, samozřejmě to dnešní. Tedy ne vaše dnešní, ale dnešní pro Aline. Tím datem je 31. říjen 2001 (v intru se toto datum objevuje hned dvakrát). Jelikož jste však na území Ameriky, číslice zadáte v pořadí: 10 31 2001. Přístroj začne fungovat. Efektní video ukáže, jak se všechny planety řadí pěkně za sebou.
zdroj:
tisková zpráva
Po videu a rozhovoru s Edwardem přes vysílačku se odhrne dřevěný poklop v planetáriu, za nímž je prsten Obeda Mortona, dva klíče a další soška. Sejděte po schodech, dejte se vlevo a za chvíli ke schráně dojdete. Dveře, co jsou poblíž vedou k truhlici, u které jste stříhali řetěz. Nyní už nemusíte přelézat zídku, stačí proběhnout dveřmi, což se zanedlouho ukáže jako velmi praktické. Bronzový klíč, jenž jste našli, pasuje do třetích dveří v planetáriu. Ty vedou ven k soše, kterou jste pozorovali dalekohledem z ochozu. Před vchodem leží krabice s granáty. Sochu prozkoumejte. Po té se Aline s Edwardem domluví na schůzce.
Hromosvod Nyní záleží na vás, co uděláte nejdřív. Je tu možnost jít nejprve za Edwardem, přičemž vás ještě jednou napadne náš starý známý zmutovaný přítel, nebo můžete vystoupat zpět do dílny a ukončit nejprve mutantův život. Pak teprve jít za Edwardem, načež se budete muset znovu vrátit do dílny a podstoupit ještě jednou proceduru popsanou v následujícím odstavci. Řekněme, že máte dostatek munice na to, abyste ještě jeden boj navíc snesli. Vyjděte tedy ven hlavními vraty, které jste si odemkli zevnitř a vraťte se až k železné brance tam, kde začínalo třetí CD. Edward vám dá kamenný disk a vy jemu prsten. S diskem se odeberte k soše, kde jej použijte. Ze sochy vypadne poslední díl ke zbrani a třetí soška. Nyní můžete zbraň dokončit. Připojte oba ocelové kroužky k sobě a navlečte je na "Abkanis Energy Stone". Tuto složeninu spojte s předchozím sestaveným dílem. Teď vyražte do dílny.
zdroj:
tisková zpráva
Před strojem je žebřík, který vede do vyššího patra. Na následujícím patře je další žebřík a aby jich nebylo málo, teprve třetí žebřík vede na střechu. Tam odemkněte petlici na poklopu. O patro níž spusťte naviják, který otevře poklop. O další patro níž se spuštěním dalšího navijáku vysune strojený jímač hromosvodu. V ten moment se objeví mutant. Nyní máte dvě minuty na jeho zničení pomocí blesku. Pak se jímač zasune a poklop zavře. Pobíhejte tedy kolem středu, kam občas uhodí blesk tak, aby tudy v momentě úderu mutant přebíhal. Jakmile je mutant mrtev. Počkejte až se jímač zasune a opět zopakujte proceduru s vysouváním. Je totiž třeba dodat energii dolů k dělu. Po novém zaktivování stroje máte další dvě minuty na to, abyste doběhli k dělu a zasunuli do něj vyrobenou zbraň. Zdá se to možná málo, ale v ideálním případě mi ještě tak 20-30 sekund zbývalo. Výstřel z hlavně prorazí stěnu pevnosti a vytvoří tak průchod do další lokality.
Jeskyně V jeskyních vede často jen jediná cesta od vchodu k východu, proto když se budete řídit mapou, sami ji nejlépe naleznete. Při popisu cesty se tedy budu obvykle zmiňovat jen o styčných bodech. Takže běžte po jediné cestě, po žebříku dolů k mostu. Za mostem vás čekají schody dolů kolem propasti. Další chodba, pod schody přelezte kameny a pokračujte dál. Z chodby po pravé straně přijde Edward. Následují stejná video jako když jsme hráli za Edwarda. Spolu vyjděte z jeskyně, pak přes kamenný most do úzké chodby. Vpravo nadzvedněte dřevěný poklop, pod nímž je schován Lightning Gun, baterie, lékárničky a amulety. Když se dostanete z chodby ven, budou následovat další videa. Účinkují Aline, Edward, Edenshaw a Alan.
Po všech videích vstupte do otvoru, kudy byl vtáhnut Edward. Na konci další části mapy se vám Edward ozve vysílačkou. Po té vyjdete do části, kde je vysoká jeskyně rozdělena průrvou. Přestože mapa ukazuje spojnici mezi oběma částmi, ta tu zatím není. Proto pokračujte po pravé straně dál dopředu. V další jeskyni pokračujte rovně dokud to jde, pak doprava a přes zídku. Pak přes další zídku vpravo ven z této části.
Pevnost Abkanisů
zdroj:
tisková zpráva
Dostanete se k pevnosti Abkanisů. Jděte dolů, Aline pak sama vyleze v půli cesty na žebřík. Vyjdete před pevností. Dejte se po dlouhých schodech nahoru. Až dojdete na konec cesty, v krátkém videu se před vámi otevře vchod do menší jeskyně. Uprostřed je kamenný oltář se sedmi tlačítky. Jděte dopředu a zmáčkněte některé tlačítko vedle toho, co je přímo před vámi. Když se otočíte a půjdete ke stěně zjistíte, že se stěna posunula a odkryla skrýš. V otvoru skrýše objevíte kamenný medailónek s rytinou. Postupně zmáčkněte dalších pět tlačítek a získáte ostatní medailónky. Sedmým tlačítkem přesunete stěnu do výchozí polohy, kdy se opět odkryje východ z jeskyně.
Vyjděte ven z jeskyně po několika krocích si všimněte malé pyramidky s useknutým vrškem. Jděte dál, zpět po schodech dolů před pevnost. Pod schody zatočte doprava k žebříku, po něm vyšplhejte nahoru a vlezte otvorem ve střeše dovnitř. Na zídce naproti seberte jakousi indiánskou čutoru. Otočte se a uvidíte šest kamenů s podobnými symboly jako na medailóncích. Pod nimi se nacházejí kruhové otvory, kam příslušné medailónky umístěte. Zpřístupní se cesta za žebříkem, kde najdete vrchlík pyramidky a amulety. Vrchlík připevněte k pyramidce. Objeví se hlava sošky.
Vraťte se k žebříku, na který Aline sama vylezla, aby se dostala k pevnosti. Od něj pokračujte po schodech dolů. Čeká vás poněkud delší cesta, přes území škorpiónů, divokých psů apod. Je to vlastně cesta, kterou šel Edward, ale v opačném směru. Přeběhnete kamenný most, u fosforeskující studánky si naplňte čutoru. Tekutina funguje jako léčivo. Pokračujte od studánky doleva až ke stěně, na kterou Aline vyšplhá. Stále rovně, přes vysoké kameny až na konec. Pak se spustí video, ve kterém uvidíte Alana na mostě, jak šplhá po laně dolů. Vraťte se tedy na můstek a sešplhejte za ním. Lano je po pravé straně uvázáno ke kamenu.
Finále
zdroj:
tisková zpráva
Následuje další shledání všech zúčastněných stran. Aline, Edward, Alan a znetvořený Obed. Aline pak skočí do propasti za Alanem a Obedem. Na malém útesu nalezne sošku a amulet. Vejděte dovnitř a prolezte trhlinou. Ocitnete se na indiánském balzamovišti, nebo jak to nazvat. Na kameni si můžete přečíst text. Pak vyjděte ven a projděte vodou na druhou stranu. Následuje seskok do míst, kde jste již byli. Odtud běžte rovnou za nosem do obrovské jeskyně s dělící průrvou uprostřed. Náhlé otřesy způsobí, že jeden kamenný pilíř spadne a překlene průrvu.
Na pilíři vás čeká Obed. Po rozhovoru zůstaňte stát přibližně uprostřed. Pak stačí krátké dávky z Lightning Gun tak, aby Obed o krok ustoupil. Po několika výstřelech oslabíte jeho zlé „já“ a Obed se rozhodne sám ukončit svůj život. Vstupte do pohřební jeskyně a na kamennou zídku postavte hlavu sochy. Přiběhne Edward, který mezitím přemohl Alana a přinese třetí hlavu sochy. Projděte dveřmi za zídkou. Hra končí - nashledanou u Alone in the Dark V ;)
|