Alone in the Dark IV - návod 4.část
zdroj: tisková zpráva

Alone in the Dark IV - návod 4.část

11. 7. 2001 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Čtvrtá část návodu popisuje hru za příslušnici něžnějšího pohlaví, kdy je AITD4 mnohem kratší a lehčí ve všech směrech.


Alone in the Dark IV: The New Nightmare - návod 4.část

Autor: Nukem
Publikováno: 11.července 2001

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jelikož jsem Vám, váženému čtenářstvu, slíbil, že se pokusím sepsat návod na Alone In The Dark: The New Nightmare i při hře za krásnou Aline Cedrac, nyní tak činím. Hra za Aline je oproti verzi s Edwardem mnohem kratší a lehčí ve všech směrech. Akční složka tu tolik nedominuje, naopak větší důraz je kladen na řešení úkolů, byť v závěru, stejně jako u Edwarda, si akce ukousne ze hry větší porci. Těm z Vás, kdož jste nejprve prošli Nightmare za Edwarda (a doporučuji tak učinit), nebude verze s Aline trvat déle, než jeden den, možná jen jedno odpoledne. Přesto se jedná o zajímavou zkušenost, neboť prožijete paralelní příběh, ze kterého jste předtím poznávali jen útržky z vysílačky. Když jste hráli za Edwarda, Aline např. prostě přišla a přinesla vám prsten. Nyní poznáte, jaká strastiplná cesta vedla k jeho získání. Projdete stará známá místa, dostanete se ale i na místa nová. Pevnost, kterou Edward viděl v dalekohledu, nyní prozkoumá Aline osobně. Ale více již nebudu prozrazovat.

Nadále platí stejné podmínky jako v předchozích částech návodu. Nechci se opakovat, proto se s nimi prosím seznamte na začátku prvního dílu návodu (druhý díl, třetí díl) při hře za Edwarda.

 Půda
Obrázek zdroj: tisková zpráva Po nepříliš vydařeném letu, dopadla Aline na střechu domu Mortonových. Dovnitř se dostanete okénkem, které vás zavede do pokoje Lucy Morton. Popovídejte se s ní, věnuje vám malý pozlacený klíč. Prohlédněte si časopis Science na stolku u okna, vemte si lékárničku a ukládací amulety na nočním stolku po pravé straně postele. Rozsviťte baterku a vydejte se ke dveřím z pokoje. První monstrum na sebe nenechá dlouho čekat a jeho příchod je velmi efektní. Několikrát jej prožeňte z místa na místo, po chvilce zmizí. Na stolku u zdi leží amulety. Vyjděte ven z pokoje, ale baterku rozhodně nezhasínejte. Na protějším konci půdy je vypínač světel. Světlo nadobro zažene oba nepříjemné tvory temna. Pak se můžete vrátit, zahnout doprava a vstoupit do dveří. Další světloplaché příšery. Když se dáte vlevo, dveřmi vstoupíte do místnosti, kde po levé straně leží na sudu amulety a na stolku se svíčkami náboje do brokovnice.

Vraťte se do předešlé místnosti ke vstupním dveřím a od nich dopředu do druhé části místnosti. Po levé ruce na stolku leží amulety. Pak vstupte do dveří napravo. Krátká chodbička vede do další místnosti. Na stolku s knihami leží pozlacený klíček. Pokračujte okolo místnosti. Seberte lékárničku a v dalším úseku nalevo náboje. Dveře před vámi zatím nelze otevřít, takže pokračujte podél zdi zpět ke dveřím, kudy jste vstoupili. Vraťte se úplně na začátek půdy, kam jste vešli od Lucy. Nalezeným klíčem odemkněte dveře u vypínače.

 Přízemí
Obrázek zdroj: tisková zpráva Sejděte po schodech dolů. V půli schodiště si vyslechnete rozhovor mezi Alanem a Obedem Mortonovými. Pokračujte dolů a vstupte do dveří. Dostanete se do malé místnůstky se čtyřmi dveřmi. Dvojité dveře vpravo vedou do knihovny, protější dveře na "chodbu sedmera dveří". Levé dveře jsou jediné zatím odemčené. Za nimi se nachází pokoj Obeda Mortona. Ten tu byl chvíli před vámi, proto se ještě svítí. Zhasněte světlo vypínačem u dveří a všimněte si, že pod sochou vlevo od sedací soupravy se náhle zviditelnila tajná schránka s revolverem uvnitř. Tu odemkněte klíčkem od Lucy. V momentě, kdy se ozbrojíte dostanete šanci si revolver vyzkoušet. I když v zájmu šetření munice doporučuji oběhnout celou sedací soupravu zleva a utéci dveřmi na druhé straně pokoje (vpravo od dvojitých prosklených dveří), které kdosi zvenčí odemkl.

Na chodbičce zahlédnete proběhnout Alana Mortona. Vydejte se za ním. Dveřmi na začátku chodbičky se dostanete na "chodbu sedmera dveří". Rozsvítit si můžete u sochy. Běžte na protější konec chodby a vejděte do dveří s iniciály "HM", jsou vlevo od schodů na půdu. Jděte chodbičkou až dozadu, kde na Alana narazíte. Ten vás po rozhovoru postřelí.

 První patro
Obrázek zdroj: tisková zpráva Procitnete v Alanově pokoji. Nad postelí je vypínač světel. Vedle postele na nočním stolku si můžete pročíst Alanův deník. Naproti posteli vlevo od knihovny leží na stoličce amulety. Ze sekretáře v levém rohu seberte šestihranný klíč a tři lékárničky. Jediné použitelné dveře tu představuje zrcadlo. Za ním vedou schody do podzemní části. Naproti dalším dveřím si všimněte brokovnice stojící v rohu. Dojdete-li úplně dolů a dáte se na konec chodby, dostanete se k zatlučeným dveřím. Ze země seberte lékárničku a pak nakoukněte průzorem ve dveřích.

Vraťte se opět do pokoje, kam zanedlouho dorazí Edward. Popovídáte si a pak vám pomůže dostat se k světlíku ve stropě. V místnosti není kromě ukecaného zrcadla nic zajímavého. Podivný chlápek jménem De Certa po vás chce najít zrcadlo. Dveřmi z místnosti se dostanete do známé části půdy. Vraťte se k Lucy a popovídejte si s ní. Ta vás bude varovat před mužem v zrcadle. Vyjděte ven a dejte se na schodiště.

 Koridor ve druhém patře
Obrázek zdroj: tisková zpráva Dveře, za kterými jste uslyšeli rozhovor jsou sice stále zamčené, ale moc temného pána v zrcadle vám pomůže se skrz ně dostat. V tmavé chodbě uvidíte po levé straně dveře do Alanovy pracovny. U vnitř seberte vpravo lékárničku. Pod psacím stolem leží granátomet a na desce stolu zápisky Alana Mortona. Prohlédněte si projektor před stolem. Pak sejděte dolů a na komodě vezměte zrcadlo. Vyjděte z pokoje a jděte doleva a pak doprava. Třetí dveře od konce jsou jediné, které jsou tu otevřené. Vstupte do pokoje a jděte dozadu směrem k posteli. Vpravo na skříňce leží u svícnu amulety, vlevo postele pod zrcadlem náboje. Obejděte postel z pravé strany a jděte dozadu. Zde se v zrcadle opět objeví De Certo. Vstupte za zrcadlo. Přes sliby De Certa mu zrcadlo nedávejte. (Nebo si pozici uložte a zkuste mu zdrcadlo dát ;-))

Rozbitím zrcadla zničíte De Certa a získáte sošku. Cestou ven z pokoje potkáte Edenshawa, strážce ostrova. Po rozhovoru s ním se odemkne spousta dveří. Můžete se vypravit na druhý konec chodby. Dostanete se do malého pokoje. Rychle rozsviťte světlo. Po levé straně za velkou skříní naleznete lékárničku, vpravo na psacím stole dopis Richardu Mortonovi od De Certa. Na nočním stolku u postele pak leží deník Obeda Mortona. Vyjděte na chodbu, zpět na její první konec. Druhými dveřmi od konce se dostanete na schodiště vedoucí na "chodbu sedmera dveří".

 Chodba sedmera dveří a mnohé další
Obrázek zdroj: tisková zpráva Sejděte schody a běžte doprava na konec chodby a vstupte posledními dveřmi do chodbičky, kde jste poprvé uviděli Alana, než vám utekl. Tentokrát tu jsou místo něho dvě zombie. Vstupte do dveří vpravo na konci první části chodby. V pokoji jděte ode dveří rovně. Za psacím stolem leží na kulatém stolku náboje, v knihovně za ním najdete knihu o Abkanisech. Naproti knihovně stojí skříňka se soškou ptáka. Z ní si můžete vypůjčit zápisky Obeda. Zrcadlo vedle skříňky je nakřáplé, pomožte mu několika výstřely. Za zrcadlem v tajné skrýši naleznete knihu překladů tajemných desek Abkanisů. Je čas opět navštívit Lucy. Naštěstí není třeba jít celou cestu, stačí opustit a rázem se ocitnete u Lucy. Ta vám dá skleněný hranol. Vyjděte z pokoje a vydejte se do Alanovy pracovny, kde je projektor (po schodech do mezipatra, pak vlevo). Než přistoupíte k projektoru, zhasněte světlo v místnosti ať se nemusíte zbytečně vracet. Do projektoru vložte krystal a baterku. Po shlédnutí filmu vypadne z projektoru vyřezávaná krychlička. Prozkoumáte-li ji, naleznete na ní číslo 1991.

Teď vás čeká cesta do knihovny. Tam lze dorazit několika cestami, ale všude na vás číhají kdejaké potvory. Pokud z pracovny vyjdete na schodiště, sejdete dolů a vstoupíte do místnůstky za nimi, narazíte na dvě zmobie. Dveře vpravo vedoucí do knihovny jsou již odemčené. Druhá možnost je jít z pracovny doleva, pak doprava na konec chodby a druhými dveřmi od konce se dostat na schody do "chodby sedmera dveří". Pak doprava na konec chodby a dvojitými dveřmi vlevo do knihovny. Ale i po této cestě narazíte na nejméně dvě krvelačné nestvůry.

 Knihovna
Obrázek zdroj: tisková zpráva Od dveří jděte rovně a pročtěte si deník Jeremyho Mortona na stole po levé ruce. Vpravo na podstavci leží kronika Mortonů a na zemi kousek vlevo od kroniky granáty. Nyní jděte mezi levou dvojici regály. Když prozkoumáte regál po vaší pravé ruce, naleznete kódový zámek. Jediný kód, který jste zatím našli je číslo 1991 na krychličce. Po jeho nastavení se před vámi otevře tajný vchod. Uvnitř naleznete kamenné desky, lékárničky, amulety a vypínač. Po jeho sepnutí, vyjede z podlahy uprostřed knihovny skleněná nádoba s humanoidní bytostí uvnitř. Až se vám jej podaří zneškodnit (prozradím, že se vám ho zabít zatím nepodaří a ještě několikrát na něj během svého putování narazíte), seberte rozbitý medailónek uprostřed zbytků nádoby. Ještě se můžete vypravit do prvního patra knihovny, kde za tajnými dveřmi, jež před časem otevřel Edward, naleznete náboje.

Ve druhém patře knihovny se žebříkem dostanete na římsu, z ní pak do věžičky. Tam na vás na zemi v tmavém koutku čekají granáty. Když sejdete ke vstupním dveřím knihovny, rozhodne se Aline, že půjde medailónek ukázat Lucy. Opět se tedy ocitnete v jejím pokoji. Ta vám věnuje druhou část medailónku. V inventáři obě části spojte. Nyní směřujte vaše kroky do přízemní haly. Opět tu je několik cest. Sami se už v domě určitě dobře vyznáte. Ale raději napovím jednu možnou cestu. Z pokoje Lucy na schodiště do mezipatra, pak rovně na koridor, doprava a dvojitými dveřmi mezi křesly se dostanete na galerii. Sejdete-li schody, dojdete k zrcadlu. Když zrcadlo prozkoumáte zjistíte, že v něm chybí jedna ozdoba tvaru slunce. Vložte tedy do otvoru složený medailónek. Nyní je zrcadlo průchozí a dostanete se tak do sklepních prostor.

 Hřbitov
Obrázek zdroj: tisková zpráva Od železných vrátek se dejte doprava a pak vlevo až k žebříku, který vede do skleníku. Po rozhovoru s Edenshaw si skočte pro granáty. Ty jsou položeny na dřevěné krabici na druhém konci skleníku směrem vlevo od vaší pozice. Pak se vraťte k místu rozhovoru a rozbitými dveřmi vyjděte ven. Dejte se doprava. Ze skleníku za vámi vyskočí starý známý mutant. Asi bude lepší utíkat a dostat ho až za další brankou, případně až na hřbitově, kam musíte doběhnout. Je to jediná cesta. Pokud ho dostanete u branky, objeví se na vstupu hřbitova opět. Až jej zase knock-outujete, obejděte hřbitov po levé straně až k otevřené hrobce. Vede tam jen jedna cesta.

Uvnitř hrobky prozkoumejte vnitřní hrobku Jeremyho Mortona. Naleznete tam raketomet a krabici raket. Vedle sarkofágu leží lékárnička, na něm pak amulety a jakási kovová clona. Navíc objevíte cedulku s nápisem: "Jenom symbol světla otevře hrobku". Zkombinujte clonu s baterkou a vyjděte ven z Jeremyho hrobky. Zamiřte k levé stěně. Zde uvidíte zvláštní rám se třinácti lesklými body. Baterku s clonou zamiřte na levý dolní bod (nejlépe pomocí myši a levého tlačítka). Bod změní barvu a zůstane svítit. Postupně rozsvěcujte body tak, aby vytvořily písmeno "M". Až se vám to povede, odblokuje se hrobka Richarda Mortona. Z té vede štola ven do lesa a zároveň na třetí CD.


Příště můžete očekávat definitivně poslední část návodu, která bude sledovat kroky Aline do pevnosti Abkanisů, jeskyně a dalších tajemných lokací.

Nukem
připravil: jd





Nejnovější články