Alone in the Dark IV - návod 3.část
zdroj: tisková zpráva

Alone in the Dark IV - návod 3.část

5. 7. 2001 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V závěrečné části návodu za Edwarda na nás čeká strašidelná cesta do bažin a jeskyně, kde se hra zvrtne v obyč.střílečku.


Alone in the Dark IV: The New Nightmare - návod 3.část

Autor: Nukem
Publikováno: 5.července 2001

Po předchozích dvou částech (1.část, 2.část) návodu za Edwarda v Alone in the Dark IV zde máme jeho závěrečnou část:

 Pobřeží
Obrázek zdroj: tisková zpráva Oberte nebožáka visícího na bráně a přejděte most. Dojdete k místu, kde vpředu vlevo uvidíte schody. Před vámi v trávě leží amulety. Vyjděte schody. Dostanete se ke kamennému stolu stojícím uprostřed kruhu ze sedmi kamenů. Pomocí mapy se můžete zorientovat. Zjistíte, že kámen naproti schodům, stojí na severní straně. Prozkoumejte ho a zvolte "North". Edward pak zavolá Aline, co objevil. Ta ho nyní bude navigovat. Vyzve Edwarda, resp. Vás, abyste postupně přecházeli k jednotlivým kamenům podle světových stran a zavolali jí, co jste na kamenech našli. První je tedy ještě jednou severní kámen. Znovu jej prozkoumejte a klávesou "R" zavolejte Aline. Následují kameny směrem na: JV, Z, JZ, V, SV. Po rozhovoru se vraťte k východnímu kameni, prozkoumejte jej a z poskytnutých slov složte kouzelné zaříkávadlo, které jste mohli slyšet na diktafonu: "O Goul'ai Hypor Harnis Korna." Na stole se objeví kamenný kotouč a soška. Sejděte schody a pokračujte doleva podél pobřeží.

Sejděte další schody, naproti nimž leží na zemi amulety, vstupte do jeskyně a jděte podél levé zdi k východu z jeskyně. Tam pozor na obřího škorpióna. Všimněte si žebříku po levé straně. V jeskyni nad ním leží krabice s raketami. Můžete si ji vzít hned. Každopádně se sem ještě vrátíte. Pokračujte pak dál jedinou možnou cestou až k bažinám. Tam se vydejte doleva až dojdete k letadlu, kterým jste sem letěli. Uvnitř naleznete pákové nůžky, modře zbarvenou skleněnou čočku, dvě lékárničky, vpředu krabici s raketami a pilota. Ten se už z letadla nedostane, ale vy byste měli co nejdřív, neboť se právě potápí.

 Bažiny
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vraťte se na začátek bažiny a pak ke zmíněnému žebříku. Uvnitř jeskyně nad žebříkem zkombinujte modrou čočku a baterku. Modré světlo zvýrazní symbol nakreslený krví na zdi (viz obrázek). Nyní zpět k bažinám, tentokrát se jimi budete brodit rovně, dokud to půjde a pak doleva. Cest je tam víc, každopádně vaším cílem bude druhý břeh, kde stojí zbytek kamenné zdi s průchodem. V dáli uvidíte kostel. Vydejte se směrem k němu. Cestou si všimnete amuletů vlevo na zemi, máte-li zapnutou baterku. Pokračujte ke kostelu, pak se dejte doprava po dřevěné lávce nahoru. Pokud jste nesejmuli modrou čočku z baterky, uvidíte na kameni další krvavý symbol.

Pokračujte ještě kousek dál. Následuje další video, setkání s Aline. Ta vám dá prsten Obeda Mortona, který našla. Vraťte se ke kostelu. Řetěz přestříhněte nůžkami a vejděte dovnitř. Když se otočíte, na dveřích uvidíte třetí krvavý symbol. Doufám, že si všechny pamatujete, neboť vpravo od dveří, stojíte-li k nim čelem, je další kódový zámek. Tam stiskněte právě ta tlačítka, která mají shodné symboly, jež jste našli. Tak se odsune kámen nad tajným vchodem v přední části kostela. Ještě než kostel opustíte, můžete si prohlédnout knihu o rituálu obětování, sebrat dvě lékárničky ukryté v hromadě rozlámaných židlí a na kameni zakrývajícím dosud tajný vchod leží rakety. Vejděte pak tajným vchodem do podzemí.

 Podzemní laboratoř
Vpravo od ocelových dveří je čidlo. Použitím prstenu Obeda Mortona dveře otočíte. Od nich vede jediná cesta k želeným dveřím do laboratoře. Vlevo od dveří je vypínač, ale ten zatím nepoužijete. Jděte dál až narazíte na rozcestí. Vpravo u klece na podstavci leží amulety. Nebude od věci si prohlédnout cestu doprava. Dojdete do místnosti, kde po levé straně je generátor, za ním zamčené dveře a vedle stolu na zdi vypínač. Opět zatím nefunkční. Vraťte se nazpět k místu, kde ležely amulety a pokračujte doprava do zadní části laboratoře. Když dojdete ke stolu s vypínačem, přejde hra do animované sekvence, při které narazíte na Alana Mortona jak pitvá mrtvé tělo neznámého tvora. Alan uteče, zavře za sebou dveře a pro jistotu zhasne světla.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Následuje rozhovor s Aline po vysílačce. Když Edward Aline obeznámí se svojí situací, video skončí avšak Aline vás bude navigovat. Nejprve dojděte ke dveřím, kudy utekl Alan Morton a zkuste je otevřít. Zjistíte, že jsou zablokovány závorami. Další vaše kroky tedy povedou zpět k vypínačům. Dejte se tedy doleva podél zdi zpět k vypínači na stole. Pozor, na nemilá překvapení číhající ve tmě. Vypínačem na stole zapnete jakýsi přístroj. Jeho příkon je ovšem příliš malý na to, aby přetížil zdroj energie a odblokoval tak závory. Otočte se zády ke stolu a vydejte se zpět k železným vstupním dveřím. Vypínačem u dveří zapnete reflektor. I to je však málo. Budete muset zapnout vypínač v místnosti s generátorem. Takže opět čelem vzad a na rozcestí doprava (ležely tam amulety). Zapnutím vypínače na zdi vpravo od stolu zprovozníte laser. Dveře jsou odblokovány. Projděte dveřmi mezi generátorem a stolem, které byly zprvu zamčené. Tvoří zkratku k pitevnímu stolu. Nalevo od těchto dveří leží dva dopisy. Přečtěte si je, odtajní další zajímavé informace. Pak projděte odblokovanými dveřmi za pitevním stolem ven.

 Skleník
Jedinou možnou cestou dojděte, nebo raději doběhněte (ušetříte náboje) na začátek štoly. Zatočte doleva a vejděte do dveří ve stěně. Ocitnete se v malé laboratoři. Vzpomínáte? Viděli jste ji průzorem ve dveřích z druhé strany, když jste sešli tajnou chodbou za zrcadlem v domě Mortonových. Tady je jediným zajímavým předmětem kotoučový magnetofon. Poslechněte si jej. Vyjděte poté opět ven a až dojdete na úroveň vchodu do štoly, zatočte vlevo. Dojdete ke dveřím, které vedou do sklepa s rakví. Tady už jste také byli. Zatočte doprava a jděte až na konec. Opět se setkáte se strážcem ostrova. Po všech rozhovorech vyšplhejte po žebříku nahoru. Ocitnete se uvnitř skleníku. Od poklopu jděte rovnou za nosem a mějte zapnutou baterku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na rozcestí nejprve zatočte vlevo. V regálech u stěny jsou náboje do brokovnice, cestou od regálů podél skleníku dojdete k železné skříni, kde je lékárnička. Vraťte se zpět k rozcestí a pokračujte rovně k dlouhému žebříku. Vyšplhejte nahoru na ochoz. Vlevo je socha. Tu dotlačte k místu, kde je přerušené zábradlí a shoďte ji dolů. Sešplhejte a prohledejte zbytky po soše. Naleznete prsten Alana Mortona a další sošku. Nyní vás čeká dlouhá cesta zpět do Alanovy laboratoře a dál až k točitým dveřím. Po cestě spadané nestvůrky naštěstí zmizely. Projděte laboratoří, skrz železné dveře u reflektoru až k točitým dveřím, kde u čidla použijete prsten.

 Jeskyně
Točité dveře vás zavedou do obrovského komplexu jeskyní a chodeb. Zde se opět potkáte s Aline a budete spolu pokračovat dál. Běžte rovně, přes most do další chodby. Po pravé straně si všimněte výklenku, kde pod dřevěným poklopem naleznete Lightning Gun, čtyři lékárničky, baterii a amulety. Lightning Gun je dobrá zbraň. Umí ochromit a zabít i více potvor najednou, jsou-li dostatečně blízko vás. Navíc čerpá energii z baterie, kterou lze dobít krystaly, jež rostou na mnoha místech podzemního komplexu. Krystaly po utrhnutí po čase opět dorostou. Přesto je dobré se příliš nezajímat o okolní krásy a utíkat nejkratší cestou. Když dojdete na konec chodby, setkáte se se strážcem a Alanem. Následuje několik videosekvencí. Výsledkem je, že zůstanete opět sami, kdesi dole. Jedinou možnou cestou pokračujte kupředu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Cesta to bude nelehká. Tady hra přechází v čistě akční střílečku. Cesta se dost těžko popisuje, ale pokud se budete řídit mapou, sami dojdete k cíli. V každé lokalitě je jen jeden vchod a východ a nejkratší cesta mezi nimi. Postupně projdete územím krvelačných psů, světloplachých monster a škorpiónů, až se dostanete na okraj propasti lemovaný provazem. Přistupte k provazu a pokuste se po něm přeručkovat. Bohužel provaz nedrží příliš pevně obzvláště, když jej Alan přeřízne nožem. Další pád. Vstupte do jeskyně. Po levé straně narazíte na mrtvolu Archibalda Mortona. U sebe má Photoelectric Pulsar, nepříliš zajímavá zbraň, čtyři kovové lahvičky a poblíž leží jeho deník. Vraťte se na začátek jeskyně a zatočte doprava k okraji.

 Propast
Po laně sešplhejte dolů a pokračujte po okraji propasti. Opět Alana minete o vlásek, další chodba plná škorpiónů. Ta vede do velké jeskyně s kruhovou propastí. Vydáte-li se dopředu, přijde na řadu další video. Tam se objeví kromě Aline a Alana ještě poněkud zmutovaný Obed Morton. Vejděte do vchodu do další jeskyně. Na jejím konci je provaz, po kterém se dostanete k mostu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Tady se vám v rádiu ozve Fred Jonson. Za ním je vchod do další chodby plné psů. Následuje jeskynní prostor se škorpióny. Opět konzultujte mapu, sami nejlépe zjistíte, kudy k východu. Následují další schody lemující propast. Vchod nad schody vede do další jeskyně. Dejte se doprava (cesta rovně je dále zablokovaná), přelezte zídku, pak doleva. Další zídka po pravé straně a poté na rozcestí doleva k východu. Dostanete se na okraj další propasti. Postupujte dál.

Následuje rozhovor s Aline po rádiu a po pár krocích otřesy. Přes propast vede cesta po spadlém pilíři. Na něj se dostanete jednoduše z levé strany. Na druhé straně je po vaší pravé ruce studna s fosforeskující tekutinou. Použitím lahviček si můžete doplnit zdraví, případně je naplnit na horší časy. Otočte se a vydejte se na proti ke vchodu do jeskyně plné mumií indiánů. Zde naleznete zídku, na níž jsou tři sošky. Dvě jsou však bez hlavy. Vpravo od zídky je východ z jeskyně vedoucí na okraj propasti s lanem. Sešplhejte dolů.

 Finále
Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní vás přivítá znetvořený Alan Morton. Zabít lze jedině oštěpem, který je ukryt v jedné z jeskyní. Ta je vpravo od kamene v centru jeskyně na němž stojí hlava jedné ze sošek. Do jeskyně se ale dostanete jedině tehdy, pokud oslabíte Alana. Ten chvíli oddechuje na zemi. V ten moment vyražte do jeskyně. Video pak ukáže Alanovu zkázu. Z centrálního kamene vezměte sošku a po provazu se vraťte zpět do jeskyně. Použijte sošku u zídky, Aline přidá třetí a dveřmi, které se otevřely vyjděte ven. Následuje závěrečné video a Alone in the Dark IV je pokořen - mimochodem, už nyní se počítá se scénářem pro další dva díly :)


Ve čtvrté části návodu si projdeme hru za příslušnici něžného pohlaví, Aline.

Nukem
připravil: jd





Nejnovější články