Alone in the Dark IV - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Alone in the Dark IV - návod 2.část

2. 7. 2001 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Po první části návodu přinášíme dnes jeho druhý díl s popisem hrůzostrašného dění na půdě, ve 2.patře
a v knihovně domu.


Alone in the Dark IV: The New Nightmare - návod 2.část

Autor: Nukem
Publikováno: 2.července 2001

Po první částí návodu pro Alone in the Dark IV (recenze) přinášíme dle slibu jeho druhou část, která popisuje hrůzostrašné dění na půdě, v druhém patře a v knihovně.

 Půda
Dveře nad schody vedou na půdu. Naproti dveřím si rozšíříte zbraňový arzenál o granátomet, pak pokračujte dozadu. Aline vás mimo jiné upozorní na skrýš v podlaze. Dveře nalevo odemknete rezatým klíčem a vstoupíte do další části půdy. Tam vás přivítají dvě světloplaché potvůrky. Není tedy třeba je zabíjet, jen šikovně odhánět světlem baterky. Od dveří postupujte dopředu, určitě si po levé straně všimnete nábojů na skříňce, dále v rohu místnosti na vás zamrká zapalovač. Pokračujete dál vlevo až dojdete ke dveřím. Dostanete se do krátké chodbičky, jednoho z mála poklidných míst v domě. Následující dveře odkryjí další půdní místnost. Dejte se vlevo, jděte pomalu a naslouchejte svým krokům.

Obrázek zdroj: tisková zpráva V úzkém průchodu mezi místnostmi vám pod nohami zavrzají podlahová prkna, která nejsou příliš pevně přibita k podlaze (viz obrázek). Jaká náhoda, že máte u sebe páčidlo. Neváhejte a použijte jej. Za svoji námahu budete odměněni hned dvěma klíči. Pokračujte dál, dveře hned naproti jsou zamčené z druhé strany, dejte se tedy vlevo. Další místnost již není tak přátelská. Po krátkém videu představující obyvatele místnosti dojděte nebo doběhněte na její konec. Zapalovačem zažehněte zde postavenou svíčku. Edward vás poinformuje o průvanu, který cítí foukat ze zdi. Otočte se doprava ke zdi a zkuste "Action" tlačítkem ohmatat zeď. Skutečně některá prkna jsou volnější. Páčidlo se již jednou vyplatilo, proč ne ještě zde.

Vytvořeným průlezem se dostanete do druhé části půdy. Tam žije další pár světloplachých příšerek. Běžte podél zdi a pak se dejte doleva. Na konci naleznete u dveří vypínač. Světlo v místnosti nepřátele nadobro zažene. V klidu se pak můžete vrátit. Na protější straně místnosti leží dvě lékárničky. Pokud vejdete do dveří za vámi, popovídáte si s Lucy Morton. Tudy se také Aline dostala prvně do domu. Na stolku vlevo u okna můžete nahlédnout do dalšího vydání časopisu Science. Vraťte se ke dveřím u vypínače. Pozlaceným klíčem je otevřte a sejděte schody do mezipatra, kde vstupte do levých dveří.

 Koridor na druhém patře
Po dalším rozhovoru s Aline jděte do prvních dveří vlevo. Rozsviťte, chcete-li. Vpravo se obohaťte o lékárničku. Po schůdkách vpravo přistupte k psacímu stolu. Zásuvku odemkněte malým klíčkem. Zde naleznete zdobený klíč a polovinu fotografie. Když ji v inventáři prozkoumáte, zjistíte, že je na její druhé straně napsáno číslo. Vyjděte na chodbu a vydejte se od dveří vlevo, pak opět vlevo a klikatou úzkou chodbou až na její konec. Ocelovým klíčem odemkněte dveře do pokoje Richarda Mortona. Rychle rozsviťte, než vás napadne nestvůra. Vpravo na psacím stole naleznete druhou půlku fotografie a dopis. Nyní můžete obě fotografie v inventáři spojit. Když je následně prozkoumáte, naleznete na zadní straně matematickou formuli 1408+2518. Výsledek 3926 je kódem, který později použijete.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na nočním stolku u postele si prohlédněte deník Obeda Mortona. Vrátíte-li se ke vstupním dveří a pohlédnete vpravo, uvidíte že na stolku leží amulety a druhý zdobený klíč a v knihovničce jsou náboje do brokovnice. Vyjděte na chodbu a vydejte se zpět. Pokud se vám stýskalo po zombie, máte příležitost se s nimi zase utkat. Pokračujte na druhou stranu chodby. Dvojité dveře mezi křesly vedou na galerii s obrazy, ale zatím jimi nemusíte procházet. Na druhém konci chodby naleznete troje dveře a vypínač světel. Poslední dveře jsou zamčené, předposlední dveře můžete odemknout pozlaceným klíčem. Ty stojí nad schody vedoucích do "chodby sedmera dveří". Vy ale nejprve vejděte do třetích dveří od konce. Jděte na konec velké místnosti směrem k posteli.

Na komodě po pravé straně leží lékárnička a amulety. Obejděte pak postel z levé strany. Po pěkném videu ;-) se přibližte znovu k posteli. Stačí jeden výstřel, který rozhoupe petrolejovou lampu nad postelí. Když je dílo dokonáno, můžete v klidu sebrat ze skříňky se zrcadlem raketomet a brokové náboje. Zpět na chodbu a předposledními dveřmi sejděte na "chodbu sedmera dveří". Dejte se doprava na konec chodby. Tam nezatáčejte, ale zastavte se u dvojitých dveří vlevo vedoucích do knihovny. Jedním ze zdobených klíčů je otevřete a vstupte.

 Knihovna
Krátké video vás seznám s monumentální knihovnou. U dveří si můžete rozsvítit. Pak jděte ode dveří rovně. Na stole vlevo leží deník Jonsona Morton. Vpravo na podstavci jakási kronika rodu Mortonů. Ta obsahuje důležité informace, které později ještě využijete. Když se vrátíte ke dveřím a dáte se doprava (stojíte-li čelem ke dveřím), podél zdi dojdete ke schodišti do druhého patra. Na konci schodiště leží po levé straně krabice s raketami. Obejděte celé patro až k dalšímu schodišti. Zde je k zábradlí připevněn kódový zámek. Kódem je číslo, které jste získali složením roztržené fotografie. Navolte tedy 3926. Za vašimi zády se otevře vchod do tajné místnosti. Po levé straně je vypínač. Po pravé straně dveří uvidíte malý výklenek, v němž je vyskládáno do pyramidky pět sošek. Jedna však chybí. Ano, je to právě ta, kterou již nějakou dobu s sebou nosíte. Použijte sošku z inventáře u výklenku. Za kobercem visícím na stěně se otevřou dvířka za nimiž je soška bizona a další kódový zámek. Kód však ještě neznáte. Na truhlici za vašimi zády leží dalekohled, vzadu na policích papírový svitek se zrcadlově převrácenou větou: "Klíč k portrétům leží v datech narození vyobrazených osob." Tak nějak bych to přeložil. Nyní nezbývá než jít hledat druhý kód. Vyjděte ven a po schodech vystoupejte do druhého patra. Dojděte až k žebříku, vyšplhejte na něj.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ocitnete se venku na římse. Dejte se doprava až na konec a po dalším žebříku vyšplhejte do věžičky. Tam po levé straně leží amulety. Vpředu je malé okénko s jakýmsi kotvicím mechanismem jako stvořeným pro dalekohled. Když dalekohled upevníte a podíváte se jím ven, zřetelně uvidíte vzdálenou budovu. Dalekohled nasměrujte vpravo nahoru a tlačítkem "Action" si přibližte číslo, které je vytesáno nad oknem - 1692. Kdo hádá, že je to hledaný kód k druhému zámku v knihovně, má pravdu. Po videu a rozhovoru s Aline se vraťte zpět do knihovny. Ještě než sejdete o patro níž do tajné místnosti, dojděte nejprve na úplný konec druhého patra. Pokud máte zapnutou baterku všimnete si, že v předposledním stojanu, v horní polici se blýská jedna kniha. Tlačítkem "Action" prozkoumejte toto místo. Zjistíte, že jednou knihou lze hýbat. Zasuňte tedy knihu. Zbývají ještě tři takové knihy, které se ovšem musí zasunout v určitém pořádku. Další kniha je na stejném patře ob dva regály zpět. Ta se ovšem zasunuje až poslední.

Sejděte do tajné místnosti v prvním patře. Stiskněte na kódovém zámku vypínače u čísel 1, 2, 6 a 9. Tím odblokujete další obraz v galerii. Nyní přichází na řadu knihy. Možná už tušíte, že se jimi odblokuje poslední obraz. Takže další dvě knihy se nacházejí v přízemí knihovny. Sejděte tedy až dolů ke dveřím a prozkoumejte začátek regálu na straně u vypínače. Tam se nachází druhá kniha k zasunutí. Následuje kniha v regálu těsně u schodů do prvního patra. Poslední kniha tedy zůstává výše zmíněná ve druhém patře na konci druhého regálu. Cestu nahoru vám trochu znepříjemní létající nestvůrka. Doporučuji na svoji obranu použít silnější kalibr. Poslední kniha stisknuta, poslední obraz odblokován, vzhůru na galerii.

Nejprve prozkoumejte třetí obraz zleva. Ve schránce naleznete podivný plíšek se čtyřmi symboly. Pak přejděte k prvnímu obrazu. Tam leží plamenomet a bronzový klíč. V momentě, kdy seberete klíč, otevřou se doposud prázdné datumovky pod všemi obrazy. Dalším úkolem je tedy u každého z nich zadat správné datum narození. K tomu vám pomůže poslední strana v kronice Mortonů. Na prvním obrazu zleva je Richard Morton - 1852, následuje Archibald Morton - 1874, Jeremy Morton - 1899 a poslední Howard Morton - 1931. Po zadání dat se otevřou stolní hodiny v hale skrývající zdobený bronzový klíč, kterým otevřete hlavní dveře a vyjdete jimi ven.

 Zpět v zahradě
Obrázek zdroj: tisková zpráva Když se vydáte od schodů doprava po pěšince, dojdete k přístřešku, kde leží tři lékárničky a plynová náplň do plamenometu. Dál nemá význam chodit, proto se vraťte ke schodišti a zatočte doprava k bráně. Po levé straně leží na zemi u křoví amulety. Bránu otevřete bronzovým klíčem. Nyní se budete muset vrátit až na samý začátek, kde jste přistáli s padákem. Vzpomínáte, jak na prvním rozcestí vedla cesta doprava k zamčené bráně? Ta je nyní vaším cílem. Cesta tam ale nebude příliš bezpečná. Seběhněte tedy ze schodů a běžte doleva, další schody (před sochou lva). Tady na směru odbočení nezáleží, vždy dojdete ke stejnému místu, klenutému vchodu. Po dlouhých schodech dolů, pokračujte k železným vrátkům a pak stále rovně a rovně, přes mrtvoly až k bráně. Jejím prozkoumáním zjistíte, že je vybavena kódovým zámkem. Kód však máte při sobě. Je vyobrazen na plíšku, který jste získali od Jeremyho Morotona, resp. pod jeho obrazem. Odemkněte bránu a přesuňte se na druhé CD.

V závěrečném dílu návodu (zde) na nás čeká děsuplná cesta do bažin a jeskyně, kde se hra zvrtne v nelítostnou střílečku s minimem prvků adventury.

Nukem
připravil: jd





Smarty.cz

Nejnovější články