Alone in the Dark IV -  návod 1.část
zdroj: tisková zpráva

Alone in the Dark IV - návod 1.část

29. 6. 2001 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

AITD4 není tak obtížnou hrou, ale problémy může způsobit přehlédnutí nějakého předmětu a proto jsme připravili podrobný návod.


Alone in the Dark IV: The New Nightmare - návod 1.část

Autor: Nukem
Publikováno: 29.června 2001

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Čtvrtý díl Alone In The Dark (recenze, 77%) není příliš obtížnou hrou, co se týče náročnosti úkolů. Počítám, že největší problémy může způsobit přehlédnutí nějakého předmětu, důležitého místa, či nápovědy v dostupných textech. Následující návod jsem se snažil formulovat pochopitelně co nejpřesněji, aby nedocházelo k nedorozuměním. Pokud se snad stane, že košatější větné spojení naopak trochu zkreslí hlavní myšlenku, předem se omlouvám a případné nejasnosti rád vysvětlím ve fóru. Tam bych případně opravil chyby, které ale doufám v textu nebudou. Dále se budu snažit zkomponovat návody jak pro Edwarda, tak později doufám i pro Aline.

Předem bych chtěl podotknout, že směr vpravo/vlevo budu vždy brát z pohledu postavy. Tedy vpravo je tam, kde má postava pravou ruku. Mnohdy totiž bude hrdin(k)a k vám stát čelem, takže ačkoliv pro vás půjde postava doprava, pro ni to bude doleva. Hezky jsem to teď zamotal, že? ;-) Občas se budu snažit upozornit na nějakou tu příšerku, i když zase vám nechci brát ten pěkný moment překvapení. Zpočátku zdůrazním, jakými klávesami provádět určité specifické úkony.

Tak to by na úvod bylo asi tak všechno a nyní vám přeji příjemné mrazení v zádech.

 Zahrada
Neujdete ani tři kroky a už máte před sebou první rozcestí. Pravá cesta vede k železné bráně. Ta je však zamčená, proto se musíte vydat vlevo. Následuje první videosekvence, kde Aline kontaktuje Edwarda pomocí vysílačky. Tak se dozvíte, že Aline přistála na střeše domu a proto další vaše kroky povedou právě tam. Jediná možná cesta vás dovede ke klenutému průchodu do zahrady domu. Po levé straně jsou schody. Nebojte se krve stékající po schodech a vyjděte je, dovnitř se dostanete použitím klávesy "Action". V místnosti na podlaze leží těžce zraněný muž. Po krátké konverzaci vám dá malý bronzový klíč. Pokud ne, klávesou "Action" (přednastaveně to je mezerník) si jej od muže vezměte.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyjděte ven a od schodů se dejte doleva až dojdete k bráně. U brány otevřete svůj inventář, nalistujte složku "Objects" vyberte klíč a zvolte "Use". Tím bránu odemknete. Klávesou "Action" dveře otevřete. Na protější zídce seberte krabičku s náboji do revolveru, opět klávesou "Action". Tady bych chtěl upozornit, že revolver má kapacitu 12 nábojů, neboť je dvojitý. Na jeden výstřel ovšem spotřebuje dva náboje. Když jsou zásobníky prázdné, Edward je sám nabije, což ovšem zabere několik vteřin, kdy je lehce zranitelný. Osobně mi více vyhovovalo, když jsem při boji před vystřelením posledního páru skočil do inventáře a dobil revolver sám. Sami si ale zkuste, co pro vás bude výhodnější.

Za další klenbou otevřte železná vrátka po levé straně (nejsou zamčená). Zde na zemi leží další náboje a ještě dál na kašně lékárnička. Vraťte se zpět k bráně a jděte doleva směrem ke schodům, ty vyjděte a dostanete se na ochoz. Pozor! Zlý pes! Stačí dva výstřely a pes už se jen bezmocně plazí (chudáček). Ať už půjdete na jakoukoliv stranu, obě vás dovedou k soše lva, která stojí naproti schodům. Vyjděte tedy nahoru a pak stále rovně. Schody po pravé straně vedou k zamčené bráně. Když je vyjdete a zkusíte otevřít bude následovat krátké video a pak další rádiový rozhovor s Aline. Sejděte schody a vydejte se doprava. Zde vás čeká setkání s prvním monstrem temnot, když vyskočí z transdimenzionální trhliny v časoprostorovém kontinuu. Pozor, zpočátku je téměř neviditelné. Po boji sejděte k brance, otevřete ji a dejte se doleva až dojdete k ventilu. Otočte jím, vraťte se a sejděte po schodech dolů do stoky.

 Sklepení
Obrázek zdroj: tisková zpráva Postupujte stokou až do větší místnosti, kde na vás vyskočí další monstrum. Po jeho likvidaci pokračujte dozadu až k žebříku. Klávesou "Action" vylezete na žebřík. Pokračujte úzkým průchodem. Železná vrátka jsou zamčená proto vyskočte na zídku vlevo (ano, opět klávesou "Action"). Kousek za ní leží na zemi ukládací talismany. Doporučuji mít baterku stále zapnutou, neboť často s ní odhalíte hůře viditelné předměty. Ukládat můžete klávesou F5 - "quick save" (F8 pak funguje jako "quick load"), nebo v inventáři použitím talismanu ve složce "Object", kdy si lze vybrat jednu ze čtyř ukládacích pozic. Seberte talismany a projděte dveřmi dovnitř sklepa. Od schůdků vlevo naleznete na dřevěných bednách krabičky s náboji, na stolku lékárničku a na zemi o stůl opřenou brokovnici. Jděte naproti a prozkoumejte rakev, uvnitř naleznete pozlacený klíč, který přesně pasuje do zámku u vrátek vedle rakve.

 Hala v přízemí
Tak se dostanete do přízemí domu. V dalším rozhovoru vás Aline informuje, že je v jakési místnosti, ale nemůže se dostat ven. Proto ji budete muset nalézt. V následujícím okamžiku zhasnou světla a promluví vaše zbraně. Když se pak vydáte od sochů dozadu, na stolku u zdi naleznete amulety. Pokračujte dál podél zdi k vypínači nad stolkem s petrolejovou lampou, kterým můžete opět rozsvítit. Vraťte se k soše, vyjděte protější schody a dejte se doprava (obrazů si zatím nemusíte všímat). Aline vás poinformuje, že slyší vaše kroky. Patrně bude za dveřmi, před kterými stojí skříň. Odsuňte ji a vejděte do dveří. Konečně setkání, ne však na dlouho.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Když Aline pomůžete dostat se k průlezu ve stropě, ocitnete se opět sami. Prozkoumejte pokoj. Na nočním stolku u postele leží deník Alana Mortona, v zásuvce stolu u zrcadla naleznete sošku a diktafon. Zrcadlo slouží jako dveře. Můžete jimi projít a sejít až úplně dolů. Na konci chodby si všimněte na zemi ležících amuletů a rovněž zablokovaných dveří. Okénkem můžete nahlédnout dovnitř. Vraťte se do Alanova pokoje a vyjděte dveřmi vpravo od postele zpátky na galerii. Sejděte po schodech do přízemí k soše a dejte se doprava pod schody. Dojdete k protější zdi, kde jsou mezi dvěma nástěnnými lampami dvojité dveře s vodorovnými madly.

 Chodba sedmera dveří
Za nimi potkáte prošedivělého strážce ostrova, který vás obdaruje amulety. Pár kroků rovně se na stěně nachází vypínač. Když si rozsvítíte, otočte se zpět a jděte na konec chodby. Tam na komodě leží náboje do brokovnice. Jděte zpět dokud nenarazíte na dveře s iniciály "HM". Jsou po vaší pravé ruce. Za nimi na vás budou číhat zombie. Těm stačí tři rány z brokovnice, i když je lze mrštně obejít, ovšem ne vždy se to povede. Na konci chodbičky najdete na komodě lékárničku. Vraťte se ke dveřím uprostřed chodby (opět jsou nadepsány "HM"). Naproti vám na stole leží náboje. Po levé straně stolu pak naleznete sochu vlčí hlavy (pozor padají nestvůrky) a na stolečku u zdi fotografii. Vraťte se ke dveřím, prozkoumejte obsah rozbité vitríny a porovnejte jej s fotografií ze stolku (máte ji uloženu v inventáři ve složce "Documents"). Vpravo od vitríny na servírovacím stolečku ještě leží amulety. Dále se už příliš v místnosti nezdržujte a vyjděte do hlavní chodby. Jděte zpět k místu, kde jste potkali strážce ostrova a pak stále dál, až na konec chodby, pak doprava. Prsty mějte připraveny na spoušti.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vejděte do posledních dveří. Ocitnete se v tmavé chodbě a samozřejmě ne zcela sami. Prostřílejte se k prvním dveřím vpravo. Uvnitř místnosti si můžete opět rozsvítit. Dejte se doprava na druhý konec místnosti. Ve skříni se ukrývá lékárnička, na stolku pod obrazem leží časopis. Dveře mezi obrazem a skříní jsou zkratkou do vstupní haly v přízemí. Pokud budete mít chuť, zkuste se podívat na obraz, když nesvítí hlavní světlo. Postupujte dál podél zdi. Na barokním stolečku seberte čutoru, na polici se soškou ptáka leží poznámky Obeda Mortona. Naproti v knihovně naleznete poznámky o indiánském kmeni Abkanisů. V zásuvce pracovního stolu můžete sebrat další dokument. Na bednách v protějším rohu seberte páčidlo. Dojděte ke dveřím, před kterými stojí nádoba s vodou. Čutoru naplňte vodou. Využijte zmíněnou zkratku přes halu, neboť chodba za prvními dveřmi je opět plná zombie, a vraťte se do pokoje "HM" s vitrínou, u níž použijte čutoru. Tím odblokujete tajnou skrýš u druhého obrazu zleva v galerii. Vraťte se tedy do vstupní haly. Pozor na zombie, které se obnovily v chodbě před pokojem "HM".

 Opět v hale
V hale dojděte nejprve k soše. Když sochu prozkoumáte, zjistíte, že je na ní umístěn jakýsi kódový zámek. Protože obsahuje pouze dvě pozice pro písmena, půjde určitě o iniciály. Ty jsou "HM" (Howard Morton). Nastavte zámek a potvrďte volbu klávesou "Action". Krátké video prozradí, že se tím otevřela schránka pod obrazem úplně vpravo (portrét patří Howardu Mortonovi, i když mně osobně připomíná Lenina ;-)). Vyjděte na galerii a prozkoumejte oba odblokované obrazy. Získáte pozlacený a rezavý klíč.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní se vypravte do pokoje Obeda Morton dveřmi z haly v přízemí, vlevo od krbu. Projděte pokojem do druhých dveří u vypínače a jděte rovně chodbičkou ke dveřím. Ty odemknete pozlaceným klíčem. Uvnitř pokoje na konferenčním stole naleznete další pozlacený klíč. Nyní přistupte k soše sovy. Na ni použijte sochu vlka a tak přijdete k ocelovému klíči. Vyjděte ven z pokoje, zpět na "chodbu sedmera dveří" a jděte na její druhý konec. Minete po levé straně dveře Howarda Mortona a schodiště. Následující dveře vás přivedou k točitému schodišti, které vede na půdu.

V druhé části návodu naše kroky povedou na
půdu, do koridoru ve druhém patře a do dalších lokací této děsuplné hry. Pokud máte již nyní problém někde dále ve hře a nechce se Vám čekat, můžete zkusit štěstí v diskusním fóru.

Nukem
připravil: jd





Nejnovější články