Půjde o deriváty GeForce 8 a bude to zejména čip označený jako G84, který se stane středem zájmu většiny kupujících. Bude základem dvou typů karet a to GeForce 8600 GTS a GeForce 8600 GT. U 8600 GTS stojí za zmínku takt jádra 675 MHz a tak pamětí GDDR3 1 GHz (2 GHz efektivně). GPU bude mít 289 milionů tranzistorů, 32 skalárních shader jednotek taktovaných na 1,45 GHz a spotřebu asi kolem 71 Wattů. O výkonech můžeme jenom spekulovat, protože 32 Stream procesorů není právě mnoho. Mezi GeForce 8800 GTS a GeForce 8600 GTS se očekává velká výkonnostní propast a svou roli v tom sehraje i fakt, že GeForce 8600 GTS má mít jenom 128-bitovou sběrnici. U GeForce 8600 GT to bude něco podobného, protože to je identické GPU, jenom pracovní frekvence budou jiné. Opět, v jádru má být 32 SP jednotek, taktovaných na 1,18 GHz, přičemž zbytek GPU bude taktován na 500/550/600 MHz podle verze a konkrétního výrobce. Video paměť bude GDDR3 na 700 MHz (1.4 GHz efektivně). Spotřeba bude nižší, pouhých 43 Wattů.
Podobné plány má NVIDIA i s derivátem označeným jako G86. Ten bude pro změnu základem low-endových karet GeForce 8500 GT a 8300 GT (a v budoucnu možná ještě nějakých dalších). GeForce 8300 však nebude uvedena, jako všechny ostatní mainstreamové karty NVIDIE, teď - 17. dubna 2007. Proto k jejím technickým parametrům snad jen dodám, že tato karta bude mít 64-bitovou paměťovou sběrnici a pro hraní moderních her asi nebude zrovna nejvhodnější. To se týká i GeForce 8500 GT, o které by se dalo předpokládat, že bude možná trochu výkonnější, nevypadá jako vhodná volba pro hraní. Čip bude mít 210 milionů tranzistorů, takt 450/500 nebo 600 MHz, ale hlavně, rovněž pouze 16 Shader procesorů na frekvenci 900 MHz. Pochopitelně nelze předpokládat, že to paměti typu DDR2 nějak zachrání, i kdyby byly na bůhví jaké frekvenci.
16. 4. 2007 10:10 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Sotva pár dnů nás dělí od uvedení mainstreamových karet NVIDIA.
zdroj: TheInq