Přecejenom je ale pravda, že o exkluzivitě pro toto grafické rozhraní doposud nepadlo ani slovo. Po fiasku se Shadowrun a Halo 2, které vyžadovaly Visty krátce po jejich startu, ale přitom nepodporovaly téměř žádné DX10 funkce, je toto jiná situace. Také je pravda, že od té doby se situace na trhu výrazně změnila, jak ve smyslu zastoupení systému Windows Vista, tak v mnohem větší rozšířenosti DX10-kompatibilních grafických karet, tudíž by to neměla být nepřekonatelný problém.
A proč tomu tak u Stormrise bude? Vyvíjet hru čistě pro DX10 je podle Kulakova podstatně jednodušší a příjemnější: umožnilo jim to zjednodušit renderování a více se přiblížit technologiím, za jejich asistence souběžně vznikala konzolová verze. DirectX10 prý také znamená méně práce ohledně sladění kompatibility pro různé verze driverů.
Stormrise bude samozřejmě podporovat i nejnovější, ale minoritní update DirectX 10.1 (na ATI), což se projeví zvýšeným výkonem hry a některými drobnými úpravami grafiky. Třeba využitím instrukcí Gather, které dovedou zpracovat čtyři samply textur najednou, nebo optimalizací techniky mapování stínů. "Už se nemůžeme dočkat DirectX 11," směje se Kulakov na závěr. A co vy, ještě se těšíte?
Stormrise vyjde 24. března souběžně pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3 - více v dojmech z E3 a dalších článcích:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Mechanismy strategie Stormrise [3.3.2009 10:10 - levis]
Dva způsoby přežití v Stormrise [27.11.2008 17:17 - levis]
E3 screenshoty ze Stormrise [20.7.2008 13:13 - levis]
zdroj: PCGHx